Opgaande zon in kos

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
dirk-jan boon

Opgaande zon in kos

Bericht door dirk-jan boon » zo aug 17 2008 9:47 am

De onbewerkte versie

Afbeelding

de bewerkte versie

Afbeelding

golden hour

Afbeelding

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door hans1956 » zo aug 17 2008 9:49 am

De eerste, onbewerkte foto is voor mij de beste. De bewerkte foto is komt hier te licht over!!

Gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » zo aug 17 2008 9:55 am

hans1956 schreef:De eerste, onbewerkte foto is voor mij de beste. De bewerkte foto is komt hier te licht over!!

Gr. Hans
Mee eens, enne....regel nummer 1, zet de horizon recht bij dit soort fotos
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

TriGGeR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door TriGGeR » zo aug 17 2008 10:03 am

Klopt het dat beide foto's onscherp zijn ?

W. 8)
Nikon D610 / Nikon SB 700 / Sigma 105 mm. macro f2.8 DG / Nikkor 35 mm. f1.8 / Nikorr 24-70 2.8 /
Nikkor 50 mm. f1.8 G / Nikkor 70-300 mm / filters e.d.

http://wijnand.smugmug.com/

sb0864
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door sb0864 » zo aug 17 2008 10:14 am

Hey dirk jan, ik ga 11 september naar kos, oost kant, psaldi. Ik ga zekers veel foto's maken. Waar kan ik het voordeligst een 8 gb extreme 3 kaart kopen ?
Nikon D7000 + grip
NIKKOR AF-S DX 18-55 mm f/3.5 VR
NIKKOR AF-S DX 35 mm f/1.8 G
NIKKOR AF Micro 60mm f/2.8
Sigma 17-70 mm f/2.8-f/4.0 VR
Speedlight SB 700
Monfrotto statief
Falcon Eyes Camera Flitser Strobist Set FGAK-7

Frederix

Re: Opgaande zon in kos

Bericht door Frederix » zo aug 17 2008 10:56 am

dirk-jan boon schreef: Afbeelding
Ik vind de onbewerkte versie aanmerkelijk beter dan de bewerkte foto van de zonsopkomst. Wellicht dat je de kleurverzadiging wat kunt opschroeven:

Afbeelding

Inge

Bericht door Inge » zo aug 17 2008 10:59 am

Kos is altijd mooi... ;)

Alf74

Bericht door Alf74 » zo aug 17 2008 11:10 am

Beste Dirk/ Jan,

Bij de onbewerkte versie vind ik de lucht prachtig, afgelopen week heb ik met regenbuien opkomst ook zoiets gemaakt.

Groet,

Alfred

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo aug 17 2008 3:45 pm

sb0864 schreef:Hey dirk jan, ik ga 11 september naar kos, oost kant, psaldi. Ik ga zekers veel foto's maken. Waar kan ik het voordeligst een 8 gb extreme 3 kaart kopen ?
in nederland gewoon, de grieken hanteren daar on nederlands hoge prijzen voor. leuk joh ik zat ook in psilidi bij yiannis op de flickr site staan nog meer kos fotó's.

nog een tip midden in de stad (nou ja naet iets buiten het centrum is lydia supermarket , daar kan je het goedkoopst drinken en eten kopen in psilidi hebben ze ook wel een aantal super markets zoals yimmy's (groot aanbod en vergelijk baar met AH prijzen in nl

als je bij yiannis in de buurt zit (net iets omhoog van de hoofdweg) dan heb je nog een redelijk supper martkje met prijzen op coop niveau (c1000 in nl). voor bronwater 1.5l betaal je daar gekoeld ongeveer 90 ct (zonder prik) en 1.10 met prik, cola (coca cola) plm 1.50 - 1.70 / 1,5L

als je de hoofdweg oversteekt komende vanaf yiannis zie je een klein zandpaadje naar de zee , om een soort gelijke foto te maken moet je rond een uurtje of 7 's morgens er zijn camera in de aanslag ;)

als je nog tips wilt zeker vragen: oh ja als je een graits fiets er bij krijgt neem gewoon een city bike en rij daar mee door de stad ik had een waardeloze moutain bike , neem voor de thermen de bus (plm 5 euro)
en boek bv een city tour rond het eiland (plm 33,00 euro) en wat je zeker moet doen is een tripje naar nissoros de grootste nog levende (maar slapende ) vulkaan krater ( ook rond de 30-40 eur)

tip: als je alleen in kos stad blijft is een auto te duur en onhandig bovendie rijden die grieken als idiooten (sorry Keryka) ..

dirk-jan boon

Re: Opgaande zon in kos

Bericht door dirk-jan boon » zo aug 17 2008 3:46 pm

Frederix schreef:
dirk-jan boon schreef: Afbeelding
Ik vind de onbewerkte versie aanmerkelijk beter dan de bewerkte foto van de zonsopkomst. Wellicht dat je de kleurverzadiging wat kunt opschroeven:

Afbeelding
ja klopt die andere is te licht .. met meer kleur doet het nog iets meer ..

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo aug 17 2008 3:48 pm

Alf74 schreef:Beste Dirk/ Jan,

Bij de onbewerkte versie vind ik de lucht prachtig, afgelopen week heb ik met regenbuien opkomst ook zoiets gemaakt.

Groet,

Alfred
dank met een simpel compactje geschoten

Frederix

Bericht door Frederix » zo aug 17 2008 3:51 pm

dirk-jan boon schreef:
Alf74 schreef:Beste Dirk/ Jan,

Groet,

Alfred
dank met een simpel compactje geschoten
:mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”