We moeten naar China
Dag Onno, Forumvrienden,
Bekijk de wereld eens middels Velvia diafilm....De verzadigde kleuren van deze opnamen doen me daar heel sterk aan denken.
De geometrie van de rijstvelden tegen de heuvels is werkelijk prachtig. Maar die kun je ook op andere plaatsen in Azië tegenkomen. De opnamen doen me denken aan de platen die mijn oom had van Indonesië .... prachtige schilderingen met aparte kleuren
Inderdaad zou je er naar toe willen om in navolging van deze fotograaf zo'n foto te maken....
AG
Bekijk de wereld eens middels Velvia diafilm....De verzadigde kleuren van deze opnamen doen me daar heel sterk aan denken.
De geometrie van de rijstvelden tegen de heuvels is werkelijk prachtig. Maar die kun je ook op andere plaatsen in Azië tegenkomen. De opnamen doen me denken aan de platen die mijn oom had van Indonesië .... prachtige schilderingen met aparte kleuren

Inderdaad zou je er naar toe willen om in navolging van deze fotograaf zo'n foto te maken....
AG
Veel van de kleuren komen daar in het echt ook veel feller cq harder over in het daglicht dan bij ons. Hoe dat precies komt weet ik niet maar persoonlijk vind ik het wel wat hebben.Marc schreef:Misschien wel mooie foto's maar ik vind de kleuren wel overdreven fel.
Dat maakt het allemaal te onnatuurlijk. Dus toch wel overdreven bijgewerkt vind ik.
Marc
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Zou het kunnen zijn dat wij hier meer luchtvervuiling hebben? Kleuren worden daar ook veel valer van, kijk maar bij de kleuren van de foto's van Marnix met z'n nieuwe 70-300, gisteren (04.02.2007). In februari kunnen wij hier ook van dat felle licht en daarmee van die felle kleuren hebben. Luchtvochtigheid is dan laag en daarmee is er ook minder luchtvervuiling.
Groet, Cees
Groet, Cees

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Pisang Ambon
Niet op letten Alfredo heeft te diep in het groene glaasje gekeken, Pisang Ambon geloof ik dat dat heet en als je daar veel van drinkt kan je geen Nikon meer zeggen.
Jammer, maar als hij nuchter is zal hij er wel weer spijt van hebben.
Groetjes George
Jammer, maar als hij nuchter is zal hij er wel weer spijt van hebben.
Groetjes George

Laatst gewijzigd door George Fennes op di feb 06 2007 9:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijf het objectief bekijken
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
De Hulk is ook groen
Alfredo schreef:
Maar alfredo, had dat niet speciaal betrekking op de negaief en dia positief films?
Groetjes George
Code: Selecteer alles
fuji staat bekend om zijn speciale groene kleur...
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken