Fotobewerking..... Zo moet het

Discussies over fotobewerking en archivering
Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr aug 15 2008 10:33 am

Alle begin is moeilijk en misschien is het wel handiger om tips en gedegen commentaar te geven???

Heb de site doorlopen, de foto's kwamen klein over en dus niet heel goed te beoordelen.

Wat mij wel opviel is dat de tekst niet helemaal correct Nederlands is. Er zitten nogal wat grammatica- en stijlfouten in. Wil je professioneel overkomen, dan moeten de teksten in ieder geval correct zijn.

Succes ermee!

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

The_Groninger

Bericht door The_Groninger » vr aug 15 2008 11:01 am

Tsja, uithuilen en opnieuw beginnen...

iJoost

Bericht door iJoost » vr aug 15 2008 11:05 am

Ik had niet de indruk dat het jouw site was, Nikon. Maar als dat wel het geval is... Zo ziet het er bij mij uit.

Websites... zo moet het dus niet.

Afbeelding

Floris

Bericht door Floris » vr aug 15 2008 11:10 am

Slecht (geen) gebruik leestekens, alles gecentreerd... Dat leest erg moeilijk. En het lijkt gemaakt voor (of op) een 15" scherm met lage resolutie waardoor er op de huidige standaard (17") er veel zwarte vlakken zijn.

De teksten moeten nog eens goed inhoudelijk worden verbeterd. Zo staat er in 'About': gaos..... En zo ziet de site er wel uit. Chaotisch

En er staat in 'Contact': berijken. Rijk zal deze jongen er denk ik niet mee worden.

Is deze site van de TS? Als ik naar de WWW van de TS ga, denk ik van niet en wil hij dit gewoon erg graag met ons delen.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » vr aug 15 2008 11:27 am

Ik kan überhaupt niets vinden over fotobewerking. Sluit me verder aan bij de mening van alle anderen.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » vr aug 15 2008 11:44 am

Sorry, maar ik ben na de eerste pagina al afgehaakt. Dat is geen commentaar op "Gerrit", ook veel zogenaamde "professionals" in websitebouwen slagen er zelden in mijn aandacht langer dan vijf seconden vast te houden.
Maar ja, ik ben natuurlijk een typograaf van de oude stempel, die gewend is dat iets gelezen moet kunnen worden...

Ik zou willen dat eens afgestapt werd van fotowebsites met zwarte achtergrond en te kleine, en zoals in dit geval bij de index, gekleurde tekst.
Volstrekt onleesbaar. Zo ook de gewone tekst, maar dan qua Nederlands en interpunctie.
Over dat zwart: ik vind foto's op een zwarte of donkergrijze achtergrond meestal erg mooi, maar dat geldt niet voor tekst.

Ook ik begrijp het niet helemaal: is het nu de site van "Nikon", de topicstarter, of laat hij ons iets zien wat hij gevonden heeft?

En om het opbouwend te houden: ik heb "Studio Gerrit" een tekstvoorstel gedaan en hulp aangeboden.

Groet, E.M. de Klerk
Laatst gewijzigd door emdeklerk op vr aug 15 2008 12:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » vr aug 15 2008 11:47 am

Als ik zie wat voor mooie en zeer goed nabewerkte foto's Nikon op zijn website (die onder zijn www button) heeft staan, kan ik me niet voorstellen dat hij met dit soort "nabwerkingen" komt, laat staan dat hij het zo zou presenteren.

En als ik er naast zit ....
Excuses, maar zie het als een puntje van aandacht voor je 2e website :lol:

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Tom van Hell » vr aug 15 2008 12:06 pm

Laat ik hier ook nog even op reageren bij mij ziet het er zo uit

Afbeelding

ook in IE tab werkt die niet
Ik zet hier ook nog even een ander probleempje neer.
Ik gebruik op mijn site www.tomvanhell.nl simpleviewer en die doet het prima.
maar op www.deeldenatuur.nl waar de viewer ook staat, die word bij mij niet weergegeven in FF, IE tab, en IE7
dus bij mij staat er ook nog iets fout maar ik weet niet wat

mvgt
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl

Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ome Jan » za aug 16 2008 9:19 am

Sja ik vind het wel humor die site! :mrgreen:
Wel jammer dat hij er zoveel tijd insteekt

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » za aug 16 2008 12:06 pm

Zoals reeds gemeld, als ik kijk naar de site welke de topicstarter meldt in zijn profiel zie ik wel wat verschillen met site die hier wordt vermeld.

En dan druk ik mij heel voorzichtig uit.... :D

mvg,

Bram

slED9e

Bericht door slED9e » ma aug 18 2008 8:12 pm

Wel jammer dat hij er zoveel tijd insteekt
Design provided by Free Web Templates - your source for free website templates

hopelijk gaat ie nog meer tijd erin steken, al doende leert men ;)
zag wel 1 3d geval staan welke ik leuk vond :D

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”