The Nits in Alkmaar

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma aug 18 2008 10:50 pm

Okay, zoals beloofd een setje verse exemplaren. Ik heb ze wat extra laten verscherpen door BorderMaker (nu Unsharp Mask, Radius 0,5, Amount 300, was Amount 200). Beter volgens mij... En volgens jullie?

Sorry trouwens dat ik geen zin heb om ze allemaal met de hand te gaan doen. Werkt trouwens ook niet zo goed, want verscherpen doe je altijd als laatste als je weet wat het eindproduct moet worden (resolutie, soort gebruik, etc.). Aangezien ik altijd BorderMaker over mijn foto's voor het web heen haal heeft precies verscherpen in het traject ervoor ook niet zoveel zin.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma aug 18 2008 11:19 pm

Zo te zien de "finishing touch" Patrick :D

Ik snap niets van de onscherpte in de foto's van Michael. Ik ken de D200 niet maar de platen van Patrick bewijzen wel dat je er wel scherpe foto's mee kunt maken. Aan je objectieven kan het toch ook niet liggen.
Zelf heb ik ook behoorlijk wat gevarieerd in sluitertijd en diafragma, en ook op iso 400 geschoten. Met de 70-200 ook op 2.8.

Het fenomeen D-lighting zegt me niks. Dat zit niet op de D2X. Kan dat de oorzaak zijn?

Jammer, volgende keer beter. Op je site staan hele mooie platen dus het kan wel :D

In ieder geval bedankt voor de tip om er heen te gaan. Ik heb genoten en ben ook weer een ervaring rijker.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Dennis71

Bericht door Dennis71 » ma aug 18 2008 11:26 pm

Het zou een beetje kolder zijn als je, nu de D300 er is, je ineens geen scherpe foto's meer zou kunnen maken met de D200. Bewijzen zijn volgens mij al genoeg geleverd dat de D200 retestrakke platen kan produceren. Ik heb wel gemerkt dat het, als je net begint met dit soort fotografie, je moeite hebt met het scherp krijgen van je onderwerp. Iets wat je, naarmate je vaker fotografie als deze doet, steeds beter onder de knie krijgt.

D-lighting via de camera heeft geen effect op de scherpte van de plaat, tenminste, niet dat ik kan ontdekken. Wel maakt het de plaat wat vlakker. Het kan natuurlijk zijn dat, net zoals Riemke aangeeft, komen door de toevoeging via NX. Ik kan dit echter niet vaststellen aangezien ik NX niet gebruik.

Sietse Vliegen

Bericht door Sietse Vliegen » di aug 19 2008 7:15 am

Waanzinnig! Ik ben echt een Nits fan en heb ze sinds 1982 al meerdere keren live gezien. Mooie foto's jongens!

En dat die koppen ouder worden is juist prima. Met name Robbert Jan Stips (de toetsenist) vind ik erg fotogeniek met die lodderige ogen van hem :mrgreen:

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » di aug 19 2008 8:49 am

Ik ga vanavond de foto's nogmaals plaatsen, maar dan zonder enige bewerking (alleen verscherping) en dan met de instellingen zoals Patrick deze ook heeft toegepast (0,5/300)

En dan eens kijken of het er beter uit ziet. Foto van drummer haal ik er tussenuit, want daar ligt het scherptegebied op zijn kraag.....

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » di aug 19 2008 12:27 pm

Nog één keer Rob Kloet, geconcentreerd en helemaal in zijn element :D
(En niet achter zijn microfoon of drumstel verstopt)

Afbeelding
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » di aug 19 2008 6:11 pm

Hmm Michael, ik vraag me af waarom je op iso 400 geschoten hebt en met diafragma 2.8?
Een sluitertijd van 1250" is echt niet nodig bij concertfoto's.
Mijn foto's zijn allemaal geschoten met iso 200 en minimaal F/4.5.
De meeste platen van Rob Kloet heb ik ingeflitst om overbelichting van de omgeving te voorkomen.
Voor meer platen van The Nits, met meerdere van Rob Kloet in actie: www.fotono.nl/nits/nits.htm

Deze wilde ik jullie niet onthouden, een pleinoverzicht, maar dan anders..

Afbeelding

Michael, qua compositie zijn de platen niet verkeerd overigens.

Groet, Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Oetze

Bericht door Oetze » di aug 19 2008 8:07 pm

Ja prachtige foto's van een geweldige band.

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » di aug 19 2008 9:05 pm

Nou, ik heb e.e.a. aangepast, hoop dat het nu wat beter is.... Zie pagina 4.....

Grtz,

Mike
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

Koert
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Koert » di aug 19 2008 11:47 pm

Hadden zij niet een hit met de Dutch Mountains?
http://www.kvn-photography.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Mieke53
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Mieke53 » wo aug 20 2008 12:12 am

Wat een geweldige serie.
De lol en het enthousiasme spettert er vanaf.
Complimenten voor jullie.
gr.
Mieke

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo aug 20 2008 1:07 am

noogle schreef:Nou, ik heb e.e.a. aangepast, hoop dat het nu wat beter is.... Zie pagina 4.....

Grtz,

Mike
Veel beter. Wat heb je precies veranderd? :?:

@Koert: ja.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » wo aug 20 2008 8:52 am

Ben met mijn poten van D-Lighting afgebleven en heb sommigen iets opgelicht en bij de meesten wat contrast toegevoegd (is dat een D200 ding bij wat donkere omstandigheden, merkte dat dat bij de kaasmarkt-serie bijna niet nodig was)

Verscherpen heb ik 0,5/260 toegepast, 300 was iets teveel van het goede vond ik.

Michael

mikemix

Bericht door mikemix » wo aug 20 2008 9:06 am

Riemke schreef:Nog één keer Rob Kloet, geconcentreerd en helemaal in zijn element :D
(En niet achter zijn microfoon of drumstel verstopt)

Afbeelding

Grappig, hij gebruikt hier zijn drumstokken andersom.
Mooie series hier hoor.

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » wo aug 20 2008 9:35 am

Jongens en meisjes,

heerlijke serie foto's heb ik hier gezien. Leuk dat door het plaatsen van een evenement in een draadje, zo'n leuke serie ontstaat.

Groeten
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”