Welk statief?? Help

Discussies over statieven
Plaats reactie
Snaad

Welk statief?? Help

Bericht door Snaad » di aug 19 2008 1:36 pm

Hallo,
Ik ben absoluut (nog) niet thuis op het gebied van statieven, dus vandaar mijn vraag;
Welk statief raden jullie mij aan??
Ik heb een nikon d80 met daarbij;
-Nikkor 50mm f/1.8D
-AF-S DX 18-135 mm
Zelf ben ik ongeveer 1.72m.
Ik heb ook mijn oog laten vallen op een reisstatief van Hama,
is dit handig? Help!!

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » di aug 19 2008 1:54 pm

Hoi Snaad,

Allereerst welkom op het forum, je kunt je ook nog even voorstellen in het even voorstellen draadje.

Een belangrijke en handige functie van het Nikon forum is de z.g. zoekfunctie. Als je even op "zoeken" klikt in het scherm bovenaan en als zoekwoord statief intikt, krijg je zeker een antwoord op je vraag!

Veel lees- en leerplezier toegewenst op het forum!

Groet,

michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Tom van Hell » di aug 19 2008 1:56 pm

voor combinaties van 2 - 3 kilo Tot een brandpunt van 300 mm vind ik deze heel handig zeker als je ook macro vlak bij de grond doet In combi met een 3 waykop of balhoofd net wat je wil
doe je geen fotowerk op 50cm en lager schaf dan een statief aan zonder middenzuil Ik zelf heb ook nog een zware Gitzo voor een 500mm 4.0 met videokop en een schommelkop deze laatste voor vogelfotografie ( vliegbeelden
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl

lennardp

Bericht door lennardp » di aug 19 2008 2:22 pm

ik zeg ook maar 055xprob....lekker statiefje, krijg je ook geen koude handen als je hem tilt in koud weer...

en idd even de zoekfunctie gebruiken..

Herman55

Bericht door Herman55 » di aug 19 2008 2:38 pm

2 dingen zijn nu voor jou belangrijk voor het uitzoeken van een goed statief:

1. wat voor soort fotografie wil je gaan doen
2. gebruik de zoekfunctie op dit forum

2 pas uitvoeren als je 1 beantwoordt hebt...

3. Kom je er dan nog niet uit: stel je vraag gerust maar bedenk dat wij geen verkopers zijn. Met de vraagstelling hierboven kunnen we je alle statieven adviseren. Maar of je dan het voor jou best toepasbare statief opnoemen... Betwijfel het.

Snaad

Bericht door Snaad » di aug 19 2008 9:02 pm

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb wel de zoekfunctie gebruikt, maar ik zag door bomen het bos even niet..

Bakeltje

Bericht door Bakeltje » di aug 19 2008 9:36 pm

Ik raad je aan om gelijk een goed statief te kopen. Goedkoop blijft duurkoop.

Zelf gebruik ik een Manfrotto 055XB. Het enige nadeel daarvan vind ik wel het vastzetten van de pootsegmenten, dat duurt wat lang. Het systeem dat Gitzo bijvoorbeeld hanteert is stukken makkelijker. Maar goed, Gitzo is dan ook weer een stuk prijziger.

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » di aug 19 2008 9:43 pm

Ik heb de Manfrotto 055XPROB, die heeft niet het hierboven genoemde probleem van het vastzetten van de poten. Zitten handige klemmetjes voor op.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » wo aug 20 2008 6:07 am

Afbeelding De toppers van de fotografica spullen op de jaarmarkt zijn altijd de statieven. Vorig jaar was er een lichtgewicht vet strak en klein onbekend merk. Het straalde uit dat het een vrijwel nieuw ding was. Ik had hem helemaal uitgetrokken en ondanks dat het niet waaide, stond dat ding toch op z’n poten te trillen. Ik had hem op 15 euro gezet. Want ik wist bijna van te voren, dit statief wordt direct verkocht. En dat klopte. Er was weer iemand helemaal blij met zo’n mooi statief. En dat terwijl ik toch echt had verteld dat statieven groot en zwaar moeten zijn. Maar ja, leuk en klein, het paste zo in de camera-tas.

citaat van mezelf:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... hp?t=10248

Wat dan wel:
http://home.kpn.nl/braak117/Statieven.pdf

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”