Welk statief?? Help
Welk statief?? Help
Hallo,
Ik ben absoluut (nog) niet thuis op het gebied van statieven, dus vandaar mijn vraag;
Welk statief raden jullie mij aan??
Ik heb een nikon d80 met daarbij;
-Nikkor 50mm f/1.8D
-AF-S DX 18-135 mm
Zelf ben ik ongeveer 1.72m.
Ik heb ook mijn oog laten vallen op een reisstatief van Hama,
is dit handig? Help!!
Ik ben absoluut (nog) niet thuis op het gebied van statieven, dus vandaar mijn vraag;
Welk statief raden jullie mij aan??
Ik heb een nikon d80 met daarbij;
-Nikkor 50mm f/1.8D
-AF-S DX 18-135 mm
Zelf ben ik ongeveer 1.72m.
Ik heb ook mijn oog laten vallen op een reisstatief van Hama,
is dit handig? Help!!
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi Snaad,
Allereerst welkom op het forum, je kunt je ook nog even voorstellen in het even voorstellen draadje.
Een belangrijke en handige functie van het Nikon forum is de z.g. zoekfunctie. Als je even op "zoeken" klikt in het scherm bovenaan en als zoekwoord statief intikt, krijg je zeker een antwoord op je vraag!
Veel lees- en leerplezier toegewenst op het forum!
Groet,
michael
Allereerst welkom op het forum, je kunt je ook nog even voorstellen in het even voorstellen draadje.
Een belangrijke en handige functie van het Nikon forum is de z.g. zoekfunctie. Als je even op "zoeken" klikt in het scherm bovenaan en als zoekwoord statief intikt, krijg je zeker een antwoord op je vraag!
Veel lees- en leerplezier toegewenst op het forum!
Groet,
michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
voor combinaties van 2 - 3 kilo Tot een brandpunt van 300 mm vind ik deze heel handig zeker als je ook macro vlak bij de grond doet In combi met een 3 waykop of balhoofd net wat je wil
doe je geen fotowerk op 50cm en lager schaf dan een statief aan zonder middenzuil Ik zelf heb ook nog een zware Gitzo voor een 500mm 4.0 met videokop en een schommelkop deze laatste voor vogelfotografie ( vliegbeelden
doe je geen fotowerk op 50cm en lager schaf dan een statief aan zonder middenzuil Ik zelf heb ook nog een zware Gitzo voor een 500mm 4.0 met videokop en een schommelkop deze laatste voor vogelfotografie ( vliegbeelden
2 dingen zijn nu voor jou belangrijk voor het uitzoeken van een goed statief:
1. wat voor soort fotografie wil je gaan doen
2. gebruik de zoekfunctie op dit forum
2 pas uitvoeren als je 1 beantwoordt hebt...
3. Kom je er dan nog niet uit: stel je vraag gerust maar bedenk dat wij geen verkopers zijn. Met de vraagstelling hierboven kunnen we je alle statieven adviseren. Maar of je dan het voor jou best toepasbare statief opnoemen... Betwijfel het.
1. wat voor soort fotografie wil je gaan doen
2. gebruik de zoekfunctie op dit forum
2 pas uitvoeren als je 1 beantwoordt hebt...
3. Kom je er dan nog niet uit: stel je vraag gerust maar bedenk dat wij geen verkopers zijn. Met de vraagstelling hierboven kunnen we je alle statieven adviseren. Maar of je dan het voor jou best toepasbare statief opnoemen... Betwijfel het.
Ik raad je aan om gelijk een goed statief te kopen. Goedkoop blijft duurkoop.
Zelf gebruik ik een Manfrotto 055XB. Het enige nadeel daarvan vind ik wel het vastzetten van de pootsegmenten, dat duurt wat lang. Het systeem dat Gitzo bijvoorbeeld hanteert is stukken makkelijker. Maar goed, Gitzo is dan ook weer een stuk prijziger.
Zelf gebruik ik een Manfrotto 055XB. Het enige nadeel daarvan vind ik wel het vastzetten van de pootsegmenten, dat duurt wat lang. Het systeem dat Gitzo bijvoorbeeld hanteert is stukken makkelijker. Maar goed, Gitzo is dan ook weer een stuk prijziger.
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik heb de Manfrotto 055XPROB, die heeft niet het hierboven genoemde probleem van het vastzetten van de poten. Zitten handige klemmetjes voor op.
Jolanda
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:

citaat van mezelf:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... hp?t=10248
Wat dan wel:
http://home.kpn.nl/braak117/Statieven.pdf