Lowepro Slingshot, ervaringen, wie ????
Lowepro Slingshot, ervaringen, wie ????
Goeie dag,
Heeft iemand ervaring met deze foto-tas? Werkt het prettig en snel wanneer je de tas naar je toe draait?
Ben zelf in het bezit van een Lowepro trekker maar vindt het toch vervelend om steeds weer die rugzak af te doen.
Alvast bedankt,
Erik
Heeft iemand ervaring met deze foto-tas? Werkt het prettig en snel wanneer je de tas naar je toe draait?
Ben zelf in het bezit van een Lowepro trekker maar vindt het toch vervelend om steeds weer die rugzak af te doen.
Alvast bedankt,
Erik
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Sling shot
Hallo Erik,
Wij hebben alle drie (twee van m'n dochters en ik) een Sling Shot 200
Aan de ene kant wel handig, maar hoeveel wil je er in vervoeren.
Ik heb er een D70s in met 70-200mm 2.8 VR lens in, een converter, 50mm lens, 17-70mm lens, blaasding en flitser en nog ruimte over.
Mijn dochter of ik komen regelmatig in Hoofddorp, dus ik kan altijd wel even langs wippen om hem te laten zien en kan je al je spulletjes erin doen en passen of het lekker zit.
Mijn dochter wil waarschijnlijk een andere rugtas met laptop mogelijkheid en ik denk dat ze deze tas wel van de hand wil doen.
Deze tas is slechts een paar maanden oud en hebben hem 1x op vakantie meegenomen.
Maar als je wat wil afspreken, geef maar een PB en we regelen wat.
Groetjes George
Wij hebben alle drie (twee van m'n dochters en ik) een Sling Shot 200
Aan de ene kant wel handig, maar hoeveel wil je er in vervoeren.
Ik heb er een D70s in met 70-200mm 2.8 VR lens in, een converter, 50mm lens, 17-70mm lens, blaasding en flitser en nog ruimte over.
Mijn dochter of ik komen regelmatig in Hoofddorp, dus ik kan altijd wel even langs wippen om hem te laten zien en kan je al je spulletjes erin doen en passen of het lekker zit.
Mijn dochter wil waarschijnlijk een andere rugtas met laptop mogelijkheid en ik denk dat ze deze tas wel van de hand wil doen.
Deze tas is slechts een paar maanden oud en hebben hem 1x op vakantie meegenomen.
Maar als je wat wil afspreken, geef maar een PB en we regelen wat.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Als ik een steden tripje maak neem ik vaak de sling 200 mee. idd erg snel de camera bij de hand en er kan genoeg in. M'n D200 met batterypack met de 24-85, 2 extra primes SB800 en wat klein spul. Als ik geen battery pack mee neem vindt ik een schoudertas zoals de Crumpler Loyal Chap ook erg handig. De laatste valt minder op als camera tas. Er zij maar weinig compacte tassen waar een D200 met batterypack in past.
slingshot
hallo,
Ik heb zelf ook de slingshot 200, ik vind hem op zich wel ideaal.
als je hem voor je hangt en dicht doet kun je er ook lekker op steunen.
minder vind ik idd de ruimte die erin zit maar voor de gewone dagtochtjes is hij ideaal, zeker omdat ik nog niet zo veel spul heb!
ik zou zeggen ga eens naar de fotoboer en test hem uit!
minder vind ik idd de ruimte die erin zit maar voor de gewone dagtochtjes is hij ideaal, zeker omdat ik nog niet zo veel spul heb!
Ik heb de "Slingshot 200 AW" en ik ben er helemaal weg van.
Bij mijn oude camera zat een rugtas die veelal of 1 schouder hing, en dus continu naar voeren viel bij het bukken om een foto te maken.
Al mijn camera spullen kunnen erin (D80 + 18-70 + 70-300VR + extra Accu + oplader + kabels + mem beschermdoosje + doekjes)
Ik kan me wel voorstellen dat als je meer lensen + flitsers hebt, dat hij dan iets aan de krappe kant zal worden.
Ik zou hem dan nog overwegen, aangezien hij bij sommige trips heel makkelijk kan zijn.
Het slingshot idee is briljant.
Door de tas te draaien heb je snel en veilig toegang tot de camera.
Voor het wisselen van lensen is iets meer tijd/werk nodig, aangezien de tas verder open zal moeten.
Het extra bandje met lipje om te tas ook over de 2e schouder (via de borst) te vergrendelen is ideaal.
Als deze vast zit, draagt de tas comfortabel. Tijdens het lopen of op de fiets. Het bandje is snel los te maken,
zodat je zo weer over de camera kunt beschikken.
Bij mijn oude camera zat een rugtas die veelal of 1 schouder hing, en dus continu naar voeren viel bij het bukken om een foto te maken.
Al mijn camera spullen kunnen erin (D80 + 18-70 + 70-300VR + extra Accu + oplader + kabels + mem beschermdoosje + doekjes)
Ik kan me wel voorstellen dat als je meer lensen + flitsers hebt, dat hij dan iets aan de krappe kant zal worden.
Ik zou hem dan nog overwegen, aangezien hij bij sommige trips heel makkelijk kan zijn.
Het slingshot idee is briljant.
Door de tas te draaien heb je snel en veilig toegang tot de camera.
Voor het wisselen van lensen is iets meer tijd/werk nodig, aangezien de tas verder open zal moeten.
Het extra bandje met lipje om te tas ook over de 2e schouder (via de borst) te vergrendelen is ideaal.
Als deze vast zit, draagt de tas comfortabel. Tijdens het lopen of op de fiets. Het bandje is snel los te maken,
zodat je zo weer over de camera kunt beschikken.
Slingshot vs Vanguard
Ik heb laatst met de Slingshot in mijn handen gestaan. Bij de Mediamarkt hadden ze ook de Vanguard Bogota 57 liggen. Zelfde soort tas met een band over de schouder. Ik zag dat de Slingshot ca. 130 Euro was en de Vanguard kostte 79 Euro. De Vanguard is groter en ik vond de kwaliteit zo te zien ongeveer gelijk. De Vanguard heeft een hoofdvak wat bovenlangs maar ook vanaf iedere zijkant is te openen. Ik draag de tas over mijn schouder en trek de tas naar de voorkant waardoor ik via de zijkant mijn camera (D80 en de 18-135 mm) er uit kan halen.
Bovenin nog een groot vak en op de voorzijde van de tas nog een vak. Ik ben er erg tevreden over.
Succes met je keuze!!!
Bovenin nog een groot vak en op de voorzijde van de tas nog een vak. Ik ben er erg tevreden over.
Succes met je keuze!!!
- Marcel079
- Forumlid
- Contacteer:
Ervaring
Ik blaas dit topic weer wat leven in omdat ik graag zou weten of er naast de positieve reacties misschien ook nadelen van de 'slingshot' zijn. Ik overweeg de Slingshot 200 aan te schaffen. Op zich ziet deze tas/rugzak er als ideaal uit
groet, Marcel
groet, Marcel
Niet met Nikon geschoten, altijd mis
- The-Boss
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: slingshot
Twan, je hebt wel een hele grote avatar, dat is niet handig, daardoor scrollen de foto buiten beeld voor mensen met een 1024 scherm.twan schreef:hallo,
Zou het erg prettig vinden als je een kleinere nam.
Pierre 8-)
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Re: Ervaring
Ik heb dus de 200 en ben er erg tevreden over. Voor mijn spulletjes heeft de 200 geen nadelen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het minder geschikt is voor mensen die met 2 body's werken.Marcel079 schreef:Ik blaas dit topic weer wat leven in omdat ik graag zou weten of er naast de positieve reacties misschien ook nadelen van de 'slingshot' zijn. Ik overweeg de Slingshot 200 aan te schaffen. Op zich ziet deze tas/rugzak er als ideaal uit
groet, Marcel
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Tamrac Velocety 9
Wij hebben de slingshot van Tamrac de Velocety 9.
Deze is nog ruimer dan de slingshot 200 van Lowe Pro.
In een erder vermeld berichtje had ik vermeld dat we de 200 hadden, maar mijn excuses dat was niet juist.
We waren bezig geweest met de 200 en daar zijn we op het laatste moment van afgehaakt omdat ik de body met de 70-200mm 2.8 VR erop er niet in kon.
Nu ben ik aan het zoeken naar een echte rugzak omdat het draagcomfort als je behoorlijk wat gewicht in de tas hebt te wensen overlaat.
Dan is zijn twee banden over beide schouders die behoorlijk breed zijn en goed gevuld toch wel prettiger in het dragen, zeker als het met tropische temperaturen moet gebeuren.
Mijn oudste dochter heeft een rugzak van National Geografic en mijn jongste dochter heeft een rugzak van Lowe Pro de Computrekker AW.
Zelf ben ik nog aan het kijken en heb ik nog geen beslissing kunnen nemen.
Maar we hebben nu wel een paar Tamrac's Velocety 9 in de aanbieding.
Zien er nog als nieuw uit, dus wie biedt?
Groetjes George
Deze is nog ruimer dan de slingshot 200 van Lowe Pro.
In een erder vermeld berichtje had ik vermeld dat we de 200 hadden, maar mijn excuses dat was niet juist.
We waren bezig geweest met de 200 en daar zijn we op het laatste moment van afgehaakt omdat ik de body met de 70-200mm 2.8 VR erop er niet in kon.
Nu ben ik aan het zoeken naar een echte rugzak omdat het draagcomfort als je behoorlijk wat gewicht in de tas hebt te wensen overlaat.
Dan is zijn twee banden over beide schouders die behoorlijk breed zijn en goed gevuld toch wel prettiger in het dragen, zeker als het met tropische temperaturen moet gebeuren.
Mijn oudste dochter heeft een rugzak van National Geografic en mijn jongste dochter heeft een rugzak van Lowe Pro de Computrekker AW.
Zelf ben ik nog aan het kijken en heb ik nog geen beslissing kunnen nemen.
Maar we hebben nu wel een paar Tamrac's Velocety 9 in de aanbieding.
Zien er nog als nieuw uit, dus wie biedt?
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
George ,
ik gebruik een rugzak van tenba , mooie degelijke tas die prettig draagt
mijn d70 met 70/200 2.8 vr met eventueel een 2.0 converter erop past erin.
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... duct=21110
gr. ruud
ik gebruik een rugzak van tenba , mooie degelijke tas die prettig draagt
mijn d70 met 70/200 2.8 vr met eventueel een 2.0 converter erop past erin.
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... duct=21110
gr. ruud
Re: Tamrac Velocety 9
Is dat objectief groter als de 70-300 VR? Die past er bij mij wel in namelijk.George Fennes schreef:We waren bezig geweest met de 200 en daar zijn we op het laatste moment van afgehaakt omdat ik de body met de 70-200mm 2.8 VR erop er niet in kon.