Spinnetje

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
anton1951

Spinnetje

Bericht door anton1951 » di aug 19 2008 8:20 am

Deze foto's heb ik afgelopen zondag met een 150mm macrolens gemaakt toen ik voor het eerst een ringflitser gebruikte. De eerste foto is uit de hand genomen, waarbij er twee tussenringen zijn gebruikt van samen 56mm. Alhoewel het scherptepunt er niet ligt, is toch nog goed te zien waar de draad uit zijn/haar lijfje komt waarmee de spin het web maakt. De tweede foto is gemaakt met behulp van een statief met macroslede. De aanwezige wind was op dat moment mijn grootste tegenstander. Het spinnetje is in werkelijkheid ongeveer 1 cm groot. (de foto's zijn niet gecropt)

Groet van Anton.

Verwijderd.
Laatst gewijzigd door anton1951 op wo aug 27 2008 7:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Veganpix

Bericht door Veganpix » di aug 19 2008 10:48 am

Op zich goede macrofoto maar wat overbelicht door reflectie van het flitslicht. Denk dat het zonder flits veel mooier/natuurlijker wordt, mits je voldoende daglicht hebt. Nadeel van ringflitsen is dat je geen schaduwen krijgt en dat levert een 'platte' foto op, zonder diepte dus. Mogelijk heb je daar geen probleem mee en gaat het je puur om de registratie van een object; dan heb je een goede foto.

eteuben

Bericht door eteuben » di aug 19 2008 7:06 pm

Vind foto 2 interessanter dan foto 1, die kijkt mooier dan het beestje van achter in zijn kont te kijken... :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”