Le Mans Series @ Nürburgring 2008
- Frans Keijzers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Mooie foto laat er maar meer zien!
Groet, Frans
Nikon D80 - Nikkor AF-S DX 18-70mm F/3.5-4.5 G IF - Nikkor 50mm AF F/1.8 D - Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG MACRO II HSM Nikon
http://www.franskeijzers.com
Nikon D80 - Nikkor AF-S DX 18-70mm F/3.5-4.5 G IF - Nikkor 50mm AF F/1.8 D - Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG MACRO II HSM Nikon
http://www.franskeijzers.com
Bestel mooi weer..!a90 schreef:Ik doe over 2 weken een poging op Spa. Nog tips

Ik zou naast je D3 de 200-400/4 meenemen. Nadeel is dat de AF niet zo snel is als van de 200/2 en de bokeh niet zo mooi, maar op FX heb je gewoon een groter brandpunt nodig. 200mm is te kort denk ik. Afhankelijk van waar je staat natuurlijk.
Als je dan toch de 200/2VR meeneemt waarom dan geen 2,0x converter? Ik heb altijd begrepen dat de 200/2VR als één van de weinige objectieven goed met de 2,0x overweg kan en minder met de 1,7x. Dan heb je een 200/2 of een 400/4 tot je beschikking. Dat klinkt wel leuk...
Vervolgens heb je op de D3 niet zoveel aan de 70-200 volgens mij. En hij overlapt je 200/2VR in het meest gebruikte bereik. Als je licht en klein wil gaan neem dan alleen je D3, 200/2VR met 2,0x en 1,4x TC mee. Een monopod is een must heb ik gemerkt.
Optie 1:
D2Xs
70-200/2.8VR
300/2.8VR
Monopod
Optie 2:
D3
300/2.8VR
500/4VR
Monopods
Laatst gewijzigd door yoyo op wo aug 20 2008 9:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dat valt toch wel mee ? Ik heb een goede tas die het gewicht mooi verdeelt (Tamrac Expedition 7) een paar uur daarmee rondlopen is niet heel dramatisch voor mij hoor. En bovendien, als ik foto's sta te nemen en sta ik met die zooi in mijn handen en weegt de tas niets 
Ervaring met de D3 en de 200 erop heb ik inmiddels genoeg. In het begin viel het erg tegen maar tegenwoordig is een uurtje of wat uit het handje geen probleem meer. Ik heb 2 straps, eentje voor het objectief en eentje voor de body, zo kan ik het nog wat 'laten hangen' aan mijn nek.
Waar ik meer over in zit is regen. Maar goed dat hebben we niet voor het zeggen.
--
Ik zie nu pas dat Yoyo heeft geantwoord.
De reden voor de 1.7 is dat ik die heb liggen en hij me op 340mm brengt. Het leek me wel een mooi compromis. De 200-400 meenemen is wel even andere koek, dan kan de 70-200 sowiso niet mee.
Het onhandige is dat ik niet weet waar mijn plekje is. We hebben kaarten geregeld gekregen en het enige dat ze er over kwijt konden was dat het 'graskaarten' waren. Nu weet ik niet of dat goed of slecht is maar het klinkt in ieder geval als niet overdekt

Ervaring met de D3 en de 200 erop heb ik inmiddels genoeg. In het begin viel het erg tegen maar tegenwoordig is een uurtje of wat uit het handje geen probleem meer. Ik heb 2 straps, eentje voor het objectief en eentje voor de body, zo kan ik het nog wat 'laten hangen' aan mijn nek.
Waar ik meer over in zit is regen. Maar goed dat hebben we niet voor het zeggen.
--
Ik zie nu pas dat Yoyo heeft geantwoord.

De reden voor de 1.7 is dat ik die heb liggen en hij me op 340mm brengt. Het leek me wel een mooi compromis. De 200-400 meenemen is wel even andere koek, dan kan de 70-200 sowiso niet mee.
Het onhandige is dat ik niet weet waar mijn plekje is. We hebben kaarten geregeld gekregen en het enige dat ze er over kwijt konden was dat het 'graskaarten' waren. Nu weet ik niet of dat goed of slecht is maar het klinkt in ieder geval als niet overdekt

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Voor 'graskaarten' (Brons) zie de bruine stroken...a90 schreef: Het onhandige is dat ik niet weet waar mijn plekje is. We hebben kaarten geregeld gekregen en het enige dat ze er over kwijt konden was dat het 'graskaarten' waren. Nu weet ik niet of dat goed of slecht is maar het klinkt in ieder geval als niet overdekt

- a90
- Forumlid
Dat ziet er dan toch wel weer leuk uit. Als je in een vast vak staat dan kun je ook geen kant uit en een tribune is ook niet alles.
Wat ik me nog herinner van de vorige keer dat ik op Spa was (hele tijd geleden met de 24h van 1993, precies toen de koning kwam te overlijden) was dat het een lelijk stuk lopen was van de entre (bij la source) naar bv. Les Combes. En om nu tijdens de race te verplaatsen is misschien ook niet handig.
Iemand nog een tip waar je goed kunt staan (bijv. richting Stavelot zodat je op de uitbocht kijkt bij Pouhon) ?? (ik denk dat ik dan de 200-400 toch maar meeneem)
Sorry dat ik je topic aan het verprutsen ben Yoyo, moet je maar snel verse platen neerzetten :mrgreen:
Wat ik me nog herinner van de vorige keer dat ik op Spa was (hele tijd geleden met de 24h van 1993, precies toen de koning kwam te overlijden) was dat het een lelijk stuk lopen was van de entre (bij la source) naar bv. Les Combes. En om nu tijdens de race te verplaatsen is misschien ook niet handig.
Iemand nog een tip waar je goed kunt staan (bijv. richting Stavelot zodat je op de uitbocht kijkt bij Pouhon) ?? (ik denk dat ik dan de 200-400 toch maar meeneem)
Sorry dat ik je topic aan het verprutsen ben Yoyo, moet je maar snel verse platen neerzetten :mrgreen:
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik zou dan denk ik bij de s-curve gaan staan vlakbij Stavelot. Mooi voor meetrekkers. (en voor meetrekkers is je 200 mischien weer wat handzamer... keuzes, keuzes...a90 schreef:Iemand nog een tip waar je goed kunt staan (bijv. richting Stavelot zodat je op de uitbocht kijkt bij Pouhon) ?? (ik denk dat ik dan de 200-400 toch maar meeneem)

Van mij mag je off-topic. Vind dit wel leuk. Zolang het in dit geval dan maar gaat over het fotograferen van racing events op een beperkt toegankelijk circuit. Die foto's zijn er alleen om het gesprek te starten.

Laatst gewijzigd door yoyo op wo aug 20 2008 9:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineSwederD70
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Hahaha, van La Source is het dik 2 km lopen naar Le Combes... en totaal 124 meter hoogte verschil.... 
(btw. hou er sterk rekening mee dat je dus tijdens de GP niet via La Source en hoofdingang binnen kunt komen! (staan Fransose agenten met grote gemene honden die je dat in het Frans ff duidelijk maken).
Maar dat je via Stavelot binnen moet komen.
http://www.circuitspafrancorchamps.be/n ... lmedy.aspx
Tussen G3 en Les Combes...hmm, als je heel erg supervroeg bent kun je op het looppaadje blijven staan, zoniet moet je een dag op een grasveldje staan dat onder 45graden!! (echt waar) afloopt! (hoop niet dat het dan regent) (da's echt eng)
Mhja, voor het achterste gedeeltje moet je Nikon Gino vragen, ben ik nog nooit geweest.
Weet wel dat tussen bruxelles en Phouhon enkele tientallen meters boven de baan staat....soort afgrond
Blanchimont is ook wel leuk, halen ze de topspeed!
Wel allemaal gaashekwerk ervoor, je moet daar of in de knik staat....of richting chicane. Daar hebben ze 4 gaten in het hek (als je om 5 uur s'ochtend bent dan heb je nog kans dat ze vrij zijn). Maar daar remmen ze ook keihard af voor de chicane.
Wat illustratiemateriaal....
Knikje in Blanche….
F=110mm (70-200)

tussen G3 en Les Combes…links het 45 graden heuveltje…zou ik proberen te vermijden deels omdat er ook genoeg gekken met vlaggen voor je neus gaan staan, en je moet hoog staan wil je over de omheining kijken.
F=400mm (70-200 + TC2.0) (DX focus lentgte 600mm)

Btw….wel een leuke plek is dus recht tegenover vanwaar ik deze prent heb geschoten….zie je ze op je afkomen.
Uitzicht op heuveltje
F=18mm (18-70)

Aan de overzijde zie je Blanche….
Zo zie je ongeveer een f1 auto aan komen blazen....(in racetrim ong +250>)
F=116mm (70-200)

(btw. hou er sterk rekening mee dat je dus tijdens de GP niet via La Source en hoofdingang binnen kunt komen! (staan Fransose agenten met grote gemene honden die je dat in het Frans ff duidelijk maken).
Maar dat je via Stavelot binnen moet komen.
http://www.circuitspafrancorchamps.be/n ... lmedy.aspx
Tussen G3 en Les Combes...hmm, als je heel erg supervroeg bent kun je op het looppaadje blijven staan, zoniet moet je een dag op een grasveldje staan dat onder 45graden!! (echt waar) afloopt! (hoop niet dat het dan regent) (da's echt eng)
Mhja, voor het achterste gedeeltje moet je Nikon Gino vragen, ben ik nog nooit geweest.
Weet wel dat tussen bruxelles en Phouhon enkele tientallen meters boven de baan staat....soort afgrond
Blanchimont is ook wel leuk, halen ze de topspeed!
Wel allemaal gaashekwerk ervoor, je moet daar of in de knik staat....of richting chicane. Daar hebben ze 4 gaten in het hek (als je om 5 uur s'ochtend bent dan heb je nog kans dat ze vrij zijn). Maar daar remmen ze ook keihard af voor de chicane.
Wat illustratiemateriaal....
Knikje in Blanche….
F=110mm (70-200)

tussen G3 en Les Combes…links het 45 graden heuveltje…zou ik proberen te vermijden deels omdat er ook genoeg gekken met vlaggen voor je neus gaan staan, en je moet hoog staan wil je over de omheining kijken.
F=400mm (70-200 + TC2.0) (DX focus lentgte 600mm)

Btw….wel een leuke plek is dus recht tegenover vanwaar ik deze prent heb geschoten….zie je ze op je afkomen.
Uitzicht op heuveltje
F=18mm (18-70)

Aan de overzijde zie je Blanche….
Zo zie je ongeveer een f1 auto aan komen blazen....(in racetrim ong +250>)
F=116mm (70-200)

Het neusje, of zelfs de volledige auto zijn misschien later op bestelling leverbaar.SwederD70 schreef: - Neusje half afgehakt en wiel staat bekant stil...

Voor een kleine foto als deze vind ik een prominente plaats van het wiel en de helm van de coureur belangrijker.
Als het wiel helemaal zou vervagen zou je de spaken niet meer zien en valt het oplichten van de schijven minder op. Het lijkt dan onderdeel van de velg te worden. Is misschien een smaakkwestie. Bijkomend punt is dat de auto's hier afremmen naar bijna stilstaand.