Nog een prof fotograaf met Nikon

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
BUG322

Nog een prof fotograaf met Nikon

Bericht door BUG322 » ma jan 15 2007 4:46 pm

http://www.volkskrant.nl/static/video/o ... oryID=1500

(het gaat om het derde filmpje)

Het is wel grappig dat sommige beweren dat bijna alle broeps fotografen alleen maar met (fullframe) canon schieten

Ik niet echt verifieren of hij nu digitaal of analoog schiet.

Maargoed zijn F6 of D2X is in iedergeval goed genoeg.
(denk bijna F6)

groetjes

martijn01

Bericht door martijn01 » ma jan 15 2007 7:03 pm

kan inderdaad met volle zekerheid zeggen dat de meeste profs met canon werken. maar niet altijd met full frame. en waarom canon....
Ze zijn iets sneller met de af. vooral natuurlijk bij sport erg handig maar ga het filmpje nu eerst bekijken.

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » ma jan 15 2007 9:53 pm

Lekker belangrijk.
Iedereen moet lekker zelf weten waar ze mee knippen, het resultaat is waar het om gaat.

BUG322

Bericht door BUG322 » ma jan 15 2007 10:03 pm

Ja Lima Bravo er staan ook canon fotografen tussen misschien toch wel interessant om te zien.

Maar als zo'n jongen naar afrika reist om zulke portretten te maken en daar maakte hij een hoop werk van .

maakt hij zich dan ook druk over FF pixels en weet ik veel ?
Of was hij fijn analoog bezig omdat dat gewoon stiekem veel mooier is als die digitale technoturbo cameras .

Het zal hem zeker een biet wezen als de resultaten er maar zijn

groetjes

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » di jan 16 2007 12:01 am

Yep!
Misschien is de keuze wel heel praktisch: een digitale camera vreet stroom en dat is er in de Afrikaanse binnenlanden maar mondjesmaat. Wellicht dat de veel hogere bedrijfszekerheid van de analoge camera veel belangrijker was in de afweging dan pixels versus dia. Een gemaakte foto is per slot altijd mooier dan de niet-gemaakte foto.

Gr,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

SPIKE

Bericht door SPIKE » di jan 16 2007 12:13 am

Ik snap je topic niet……het enige wat ik snap dat je een beetje bang bent voor de Full Frame gebeuren. Waarom eigenlijk?
Als Nikon met zo beest komt, dan nog blijven de DX lensjes in grote aantalen te koop….en ook nog jaren die gaan volgen.

bug schreef
Het is wel grappig dat sommige beweren dat bijna alle broeps fotografen alleen maar met (fullframe) canon schieten

En niemand heeft dit beweert….de meeste canon profs lopen met zo Mark II te zeulen.

foto-ed
Forumlid
Forumlid

Bericht door foto-ed » di jan 16 2007 7:00 am

Dat is een mooi filmpje en mooie foto's van die fotograaf die in afrika is geweest.
Maar eerlijk gezegd maakt het mij niet uit of hij nou met Nikon of Canon schiet...

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » di jan 16 2007 10:04 am

Ik heb 2 jaar geleden een hoop Nikon spul van een prof. overgenomen voor een goede prijs.
Zij verklaarde over te stappen naar Canon omdat de prof kamera's gewoon sukken sneller zijn dan de Nikon's (De D2X was er nog niet).
Door de traagheid van de D1X (die ze had) miste ze een hoop beelden die de Canon schieters wel hadden.
Ik begreep van haar dat het als volgt werkt.
De "profs" drukken op de ontspanknop en willen het liefst 20 beelden per seconde zodat later de mooiste eruit gekozen kan worden.
De Canon haalde er 8 De Nikon 4 geloof ik.

Beeld kwaliteit is geen punt, die is bij beide goed.
(Al moet ik eerlijk zijn dat ik vaak de kleuren van Canon stukken sprekender vind.)

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”