Spiegel
Léon ik wilde hem ook geen duurdere body aansmeren. Maar met deze aantallen is dat wel een betere oplossing. Puur vanwege de duurzaamheid van de onderdelen. Ik sluit me verder helemaal aan bij jouw mening. En Joeri, je zult merken dat hoe meer je je gaat verdiepen in je visie, je standpunten en niet te vergeten je beeldopbouw, des te minder foto's je zult gaan maken. Maar de foto's die je maakt zijn dan wel van een veel betere kwaliteit. Bovenal wees heel erg kritisch op je eigen werk!!! En durf je foto's hier te tonen, maar wees wel voorbereid op ongezouten kritiek. Maar daar leer je weer van. Je zult merken dat je qua kwaliteit enorm zult groeien de komende jaren. Kijk ook veel naar andermans werk, en bedenk hoe die foto tot stand is gekomen, zowel technisch als functioneel. Ik zie hier regelmatig bijzonder mooie foto's van artiesten voorbij komen.
Overigens het is niet erg als je de "repeteer" stand op je camera gebruikt. Dat mag uiteraard best wel, maar dan wel bij die onderwerpen die zich daarvoor lenen. Zoals bijvoorbeeld sport of een roofvogelshow. Dan maak je inderdaad aantallen, in de hoop dat er een paar mooie bij zitten. Maar vooraf heb je dan altijd je positie en je beeld bepaalt.
En off-topic: Graaf35 als je zoveel foto's maakt, en de vergelijking met dia's maakt, dan kan er voor dat bedrag best wel een degelijke body af. Bespaar je nog steeds een enorme smak geld.
Overigens het is niet erg als je de "repeteer" stand op je camera gebruikt. Dat mag uiteraard best wel, maar dan wel bij die onderwerpen die zich daarvoor lenen. Zoals bijvoorbeeld sport of een roofvogelshow. Dan maak je inderdaad aantallen, in de hoop dat er een paar mooie bij zitten. Maar vooraf heb je dan altijd je positie en je beeld bepaalt.
En off-topic: Graaf35 als je zoveel foto's maakt, en de vergelijking met dia's maakt, dan kan er voor dat bedrag best wel een degelijke body af. Bespaar je nog steeds een enorme smak geld.
Hoe meer kritiek ik krijg hoe beter ( kan ik meer van leren ) zolang er ook bij staat wat er beter kan.
Naar andere foto's kijken is moeilijk qua compo kan je veel zien, maar van de instellingen, kleuren, belichting, contrast enzo is moeilijk omdat je niet weet wat echt is en wat bijgewerkt in ps, lr, nx enzo
Naar andere foto's kijken is moeilijk qua compo kan je veel zien, maar van de instellingen, kleuren, belichting, contrast enzo is moeilijk omdat je niet weet wat echt is en wat bijgewerkt in ps, lr, nx enzo
hier staan enkele foto's, ben benieuwd naar de kritieken
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 094#180094
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 094#180094
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik denk bij "Fotografie algemeen" en dan "Presentatie foto's en fotolocaties"joerig1970 schreef:zal dat eens proberen met nog eens enkele fopto's te plaatsen hier op het forum
in welk segment is dat het beste
alvast bedankt
(bij "Coffee corner" worden ook wel eens foto's geplaatst).
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Nu zeg je ineens wat. Vroeger met een D1x bleef mijn spiegel ook wel eens hangen. Andere "nieuwere" accu erin (of aan het lichtnet met de lichtnet adapter), en het probleem was opgelost.joerig1970 schreef:bedankt,
en dan nu even on topic
zou het echt aan de spiegel liggen of aan die batterij
Controleer in je menu van je camera eens de toestand van je accu. Met zoveel gebruik zou die best wel eens aan vervanging toe kunnen zijn.
Vriendelijke groet, Léon Obers