Spiegel

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Herman55

Bericht door Herman55 » di aug 19 2008 5:32 pm

Léon ik wilde hem ook geen duurdere body aansmeren. Maar met deze aantallen is dat wel een betere oplossing. Puur vanwege de duurzaamheid van de onderdelen. Ik sluit me verder helemaal aan bij jouw mening. En Joeri, je zult merken dat hoe meer je je gaat verdiepen in je visie, je standpunten en niet te vergeten je beeldopbouw, des te minder foto's je zult gaan maken. Maar de foto's die je maakt zijn dan wel van een veel betere kwaliteit. Bovenal wees heel erg kritisch op je eigen werk!!! En durf je foto's hier te tonen, maar wees wel voorbereid op ongezouten kritiek. Maar daar leer je weer van. Je zult merken dat je qua kwaliteit enorm zult groeien de komende jaren. Kijk ook veel naar andermans werk, en bedenk hoe die foto tot stand is gekomen, zowel technisch als functioneel. Ik zie hier regelmatig bijzonder mooie foto's van artiesten voorbij komen.

Overigens het is niet erg als je de "repeteer" stand op je camera gebruikt. Dat mag uiteraard best wel, maar dan wel bij die onderwerpen die zich daarvoor lenen. Zoals bijvoorbeeld sport of een roofvogelshow. Dan maak je inderdaad aantallen, in de hoop dat er een paar mooie bij zitten. Maar vooraf heb je dan altijd je positie en je beeld bepaalt.

En off-topic: Graaf35 als je zoveel foto's maakt, en de vergelijking met dia's maakt, dan kan er voor dat bedrag best wel een degelijke body af. Bespaar je nog steeds een enorme smak geld.

joerig1970

Bericht door joerig1970 » di aug 19 2008 5:46 pm

Hoe meer kritiek ik krijg hoe beter ( kan ik meer van leren ) zolang er ook bij staat wat er beter kan.

Naar andere foto's kijken is moeilijk qua compo kan je veel zien, maar van de instellingen, kleuren, belichting, contrast enzo is moeilijk omdat je niet weet wat echt is en wat bijgewerkt in ps, lr, nx enzo

Herman55

Bericht door Herman55 » di aug 19 2008 5:53 pm

Dat is het creatieve gedeelte. Daar moet je doorheen leren kijken. Dat is in het begin niet makkelijk. Maar hoe meer ervaring je krijgt hoe makkelijker dat gaat. Vaak kun je van de hier geplaatste foto's de exif gegevens bekijken. Dat levert al een hoop informatie op.

joerig1970

Bericht door joerig1970 » di aug 19 2008 6:09 pm

hier staan enkele foto's, ben benieuwd naar de kritieken
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 094#180094

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di aug 19 2008 6:32 pm

joerig1970 schreef:zal dat eens proberen met nog eens enkele fopto's te plaatsen hier op het forum
in welk segment is dat het beste

alvast bedankt
Ik denk bij "Fotografie algemeen" en dan "Presentatie foto's en fotolocaties"
(bij "Coffee corner" worden ook wel eens foto's geplaatst).
Vriendelijke groet, Léon Obers

joerig1970

Bericht door joerig1970 » di aug 19 2008 7:01 pm

bedankt,

en dan nu even on topic
zou het echt aan de spiegel liggen of aan die batterij

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo aug 20 2008 5:37 pm

joerig1970 schreef:bedankt,
en dan nu even on topic
zou het echt aan de spiegel liggen of aan die batterij
Nu zeg je ineens wat. Vroeger met een D1x bleef mijn spiegel ook wel eens hangen. Andere "nieuwere" accu erin (of aan het lichtnet met de lichtnet adapter), en het probleem was opgelost.

Controleer in je menu van je camera eens de toestand van je accu. Met zoveel gebruik zou die best wel eens aan vervanging toe kunnen zijn.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Her

Bericht door Her » wo aug 20 2008 6:44 pm

Joeri,

ik ben wel nieuwsgierig of het inderdaad aan de accu ligt.

Herman.
Laatst gewijzigd door Her op do aug 21 2008 8:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joerig1970

Bericht door joerig1970 » wo aug 20 2008 7:41 pm

Ik ook, ga het morgen laten testen, mijn broer heeft de camera mee

joerig1970

Bericht door joerig1970 » za aug 23 2008 2:47 am

aan de batterij ligt het niet

nu heb ik met de batterij wel een ander probleem maar daar start ik een nieuw topic over zo dadelijk

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”