err of off melding D80
err of off melding D80
heb ongeveer 10 maanden een d80, heerlijke camera, maar heb sinds enige tijd als ik 'm aanzet een 'err' medling of soms 'off'. zet ik 'm uit en weer aan doet ie 't wel maar 't is natuurlijk niet ok. ik heb de geheugen kaart al geformateerd maar dat helpt niet. kan ik de camera nog 'resetten naar fabrieksinstellingen' of zoiets, of rest mij alleen nog de optie van teruggaan? (moet dit overigens perse waar je 'm gekocht hebt - ik heb een goede winkel om de hoek, terwijl de winkel waar ik 'm gekocht hebt veel verder is)
bvd
bvd
- Franklin
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Tuon,
In het "persoonlijke instellingen" menu van de camera, kun je met de eerste optie (terugzetten) de camera terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Zie pag. 86 van de handleiding.
Op pag. 132 staat ook iets over de err melding.
Ik zou ook controleren of het objectief goed geplaatst is en of de contacten tussen camerabody en objectief schoon zijn.
Wat betreft de keuze van de winkel: Nikon geeft fabrieksgarantie en die zou bij elke winkel moeten gelden. Of die winkel ook genegen is om tijd te steken in een camera die niet bij hun gekocht is zou je m.i. daar moeten navragen.
Mogelijk kun je ook rechtstreeks contact opnemen met het Nikon service center in Beverwijk.
Groet en succes ermee. Laat eens weten wat er uit komt. Franklin
In het "persoonlijke instellingen" menu van de camera, kun je met de eerste optie (terugzetten) de camera terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Zie pag. 86 van de handleiding.
Op pag. 132 staat ook iets over de err melding.
Ik zou ook controleren of het objectief goed geplaatst is en of de contacten tussen camerabody en objectief schoon zijn.
Wat betreft de keuze van de winkel: Nikon geeft fabrieksgarantie en die zou bij elke winkel moeten gelden. Of die winkel ook genegen is om tijd te steken in een camera die niet bij hun gekocht is zou je m.i. daar moeten navragen.
Mogelijk kun je ook rechtstreeks contact opnemen met het Nikon service center in Beverwijk.
Groet en succes ermee. Laat eens weten wat er uit komt. Franklin
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
D80
Hoi Tuon, welkom op ons forum.
Persoonlijk zou ik zeggen, ga terug bij de winkel waar je de camera gekocht heb.
Lijkt me niet sympathiek om kapot spul in te leveren bij een zaak waar je de camera niet gekocht heb, maar dat is mijn mening.
Je kan voor de zekerheid alle contactjes even schoon maken van de camera en het objectief en ook resetten naar fabrieksinstellingen.
Dan maar hopen dat het over gaat.
Groetjes George
Persoonlijk zou ik zeggen, ga terug bij de winkel waar je de camera gekocht heb.
Lijkt me niet sympathiek om kapot spul in te leveren bij een zaak waar je de camera niet gekocht heb, maar dat is mijn mening.

Je kan voor de zekerheid alle contactjes even schoon maken van de camera en het objectief en ook resetten naar fabrieksinstellingen.
Dan maar hopen dat het over gaat.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- jvdheuvel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik zie dat dit een ouder topic is, maar zeer recentelijk heb ik dit ook gehad met mijn D80 die net iets ouder is dan 1 jaar. Ik heb het met een andere batterij geprobeerd, een andere geheugenkaart, uit en opnieuw aanzetten.... bijna iedere keer kon ik daarna wel weer verder gaan met fotograferen, maar een passende oplossing heb ik helaas niet gevonden.
Bij de fotozaak in onze woonplaats heb ik het probleem voorgelegd. Ze wilden de camera best voor me opsturen, maar wanneer de garantie verlopen is, dan zullen er dus kosten aan komen. Ik moet zeggen dat ik heel erg tevreden ben over hun service, temeer omdat mijn camera in onze vorige woonplaats (ong. 100km verderop) is gekocht.
Binnenkort denk ik wel dat ik 'm laat opsturen, of dat ik zelf even langs Beverwijk ga.... ik moet wel zeggen dat ik er nu ook alweer een week lang geen last van heb gehad.
@Tuon: Heb jij inmiddels een passende oplossing gevonden? Of heb je je camera laten repareren?
Bij de fotozaak in onze woonplaats heb ik het probleem voorgelegd. Ze wilden de camera best voor me opsturen, maar wanneer de garantie verlopen is, dan zullen er dus kosten aan komen. Ik moet zeggen dat ik heel erg tevreden ben over hun service, temeer omdat mijn camera in onze vorige woonplaats (ong. 100km verderop) is gekocht.
Binnenkort denk ik wel dat ik 'm laat opsturen, of dat ik zelf even langs Beverwijk ga.... ik moet wel zeggen dat ik er nu ook alweer een week lang geen last van heb gehad.
@Tuon: Heb jij inmiddels een passende oplossing gevonden? Of heb je je camera laten repareren?
Nikon D7200 + MD-D15 | SB800 | 50mm F/1.8D | BR-2A | Tokina 12-24 f/4 | Tokina 28-80 f/2.8| Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED | TC-17e
- Marti58
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
maak eens even de lens kontakt punten schoon Body+Lens....heel in het begin heb ik dit ook gehad met mijn D80+18-135mm daarna nooit meer problemen gehad ( geen vloeistoffen gebruiken )jvdheuvel schreef:Ik zie dat dit een ouder topic is, maar zeer recentelijk heb ik dit ook gehad met mijn D80 die net iets ouder is dan 1 jaar. Ik heb het met een andere batterij geprobeerd, een andere geheugenkaart, uit en opnieuw aanzetten.... bijna iedere keer kon ik daarna wel weer verder gaan met fotograferen, maar een passende oplossing heb ik helaas niet gevonden.
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006