Flitser en lekkende batterijen

Discussies over flitsers
Plaats reactie
johan_s

Flitser en lekkende batterijen

Bericht door johan_s » zo aug 24 2008 12:29 am

Hallo,

Afgelopen maart heb een Metz 36 AF-4 flitser gekocht, maar afgelopen zaterdag deed die helemaal niets meer. Dus ik terug naar de winkel (Dixons) en daar zeiden ze dat een van de batterijen gelekt had en dat er daarom oxidatie in de batterijhouder zat. Ze konden hem alleen terugsturen naar de fabrikant en hopelijk kon die nog gemaakt worden.

Heeft een van jullie hier ervaring mee en een goed advies welke batterijen wel en welke niet te gebruiken in een flitser ?

Groet, Johan

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » zo aug 24 2008 1:19 am

De beste batterijen zijn volgens mij Varta en Kodak.
Maar je moet niet één merk batterijen in de flitser laten zitten als hij een tijd niet gebruikt wordt. Ze verliezen dan hun lading en kunnen gaan lekken.

Staat ook duidelijk in de handleiding, zowel de soort batterijen als de behandeling.

E.M. de Klerk

graaf35

Re: Flitser en lekkende batterijen

Bericht door graaf35 » zo aug 24 2008 12:19 pm

johan_s schreef:Hallo,

Afgelopen maart heb een Metz 36 AF-4 flitser gekocht, maar afgelopen zaterdag deed die helemaal niets meer. Dus ik terug naar de winkel (Dixons) en daar zeiden ze dat een van de batterijen gelekt had en dat er daarom oxidatie in de batterijhouder zat. Ze konden hem alleen terugsturen naar de fabrikant en hopelijk kon die nog gemaakt worden.

Heeft een van jullie hier ervaring mee en een goed advies welke batterijen wel en welke niet te gebruiken in een flitser ?

Groet, Johan
Wel ervaring, maar niet met batjes in flitsers.
Lekkende batterijen geven een behoorlijke rotzooi. Dat kan er voor zorgen dat het allemaal niet meer werkt. Het zorgt namelijk voor een flinke oxidatie van metalen.

vaak is dit wel schoon te maken, maar daar moet je voorzichtig mee zijn. Het is nogal smerig spul. En lekker giftig.
Misschien gaat de fabrikant wel over tot vervanging van de onderdelen, omdat het een nieuw apparaat betreft. Je houdt namelijk vaak restantjes.

Ik hoop dat je de batterijtjes nog hebt?
Er staat een datum op. Dat is de houdbaarheidsdatum. Indien deze niet overscheden, is horen die dingen niet te lekken.

Misschien kun je nog wat verhalen? Heb hier geen ervaring mee, maar lijkt me logisch.

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”