Tallships in Den Helder - Oude tijden herleven

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Tallships in Den Helder - Oude tijden herleven

Bericht door Patrick » zo aug 24 2008 9:33 pm

Zaterdag lekker op de dijk aan het Marsdiep in Den Helder zitten kijken naar de zeilschepen die aan me voorbij gleden. Het was best een hele zit (zeker toen de zon weg was en er een straf windje stond), maar het was het meer dan waard. Ik ben in ieder geval een hele serie ansichtkaartjes rijker...

Meer van dit moois op m'n eigen site (hier komt een link). Dit is wat mij betreft de minimale selectie die ik wil tonen om een goede indruk van het evenement te geven; met slechts een paar foto's zou ik een aantal schepen tekort doen! Het is sowieso een lastig probleem om uit zoveel mooie foto's de beste te halen.

Grootste probleem was trouwens de vervelende speedbootjes en andere schepen die daar ook rondvoeren of voor anker lagen. Dit aangevuld met diverse helikopters. Het was vaak het goede moment afwachten. En aangezien het allemaal flink telewerk is, kan je ook niet zo heel veel met composities (een ander standpunt innemen is erg lastig).

1. Deze wordt mijn nieuwe Windows achtergrond. Een foto waar ik wellicht nog eens mee aan de gang ga om er wat verschillende bewerkingen van te maken. Dat geldt trouwens voor nog wel een paar foto's...
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Hier zal wel een (paar?) admiraal of zo op staan en een hoop bobo's. Die stonden dus echt eerste rang!
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16.
Afbeelding

17.
Afbeelding

18.
Afbeelding

19.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Patrick op zo aug 24 2008 10:00 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » zo aug 24 2008 9:37 pm

Mooie serie :!:
Als ik dat had geweten was ik ook van de partij geweest.

Tammo

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » zo aug 24 2008 9:38 pm

Je hebt een goede keus voor je bureaublad gemaakt, Patrick! Mooie foto! De andere zijn ook mooi, maar niet als de eerste.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » zo aug 24 2008 9:40 pm

Zitten een aantal hele mooie tussen. Die eerste lijkt wel een schilderij van een oude meester.
Say what you like
Do what you feel

#Johan

Bericht door #Johan » zo aug 24 2008 9:53 pm

Inderdaad altijd heel leuk om te zien die zeilschepen, heb er vorig weekend
al een aantal gezien op zee onderweg naar Den Helder, maar helaas geen
camera mee.
Je hebt er een flink aantal zeer mooi op de foto gezet.

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » zo aug 24 2008 10:04 pm

Je achtergrond is zondermeer geweldig ! Ja je hebt het helaas niet altijd voor het zeggen, hier een moderne speedboot, daar en helikopter. PS kan wonderen doen als je heel veel tijd over hebt... En daar zit bij jou en zo velen onder ons het venijn.
Complimenten !

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Aart
Forumlid
Forumlid

Bericht door Aart » zo aug 24 2008 10:17 pm

Schitterende foto's.

Foto 1 is mijn favoriet. Ik zal wel dat kleine bootje weg shoppen.
Dan lijk het net dat het 100 jaar geleden is.

Mooie sessie.

Grt,

Aart

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo aug 24 2008 10:23 pm

Blijkbaar valt de zeesleper precies in het midden minder op... :oops:

Leuk te zien dat jullie het met me eens zijn wat die eerste betreft. Ik heb er nog een paar onder die hoek. Moet ik ook nog maar eens even doorkijken; wellicht zit er nog iets aardigs bij.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

reneo57
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door reneo57 » zo aug 24 2008 10:32 pm

Foto 16 is mooi maar ja dat sleepbootje had weggemoeten.
( wat voor een objectief heb je gebruikt)
Laatst gewijzigd door reneo57 op zo aug 24 2008 10:34 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » zo aug 24 2008 10:33 pm

Mooie serie Patrick.

Groet,
Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo aug 24 2008 10:35 pm

reneo57 schreef:Foto 16 is mooi maar ja dat sleepbootje had weggemoeten.
Dat is hetzelfde ding dat als stoorzender op foto 1 zit. En foto 1 is pal west genomen, de andere noordoost. Dat ding bleef hinderlijk heen en weer varen! :evil:

Ik ga eens kijken of ik 'm uit foto 16 weg kan slopen. De foto erna is niet zo mooi omdat dat schip op de achtergrond achterlangs kruist...
Laatst gewijzigd door Patrick op zo aug 24 2008 10:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

reneo57
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door reneo57 » zo aug 24 2008 10:43 pm

PatrickP schreef:
Dat is datzelfe ding dat als stoorzender op foto 1 zit. En foto 1 is pal west genomen, de andere noordoost. Dat ding bleef hinderlijk heen en weer varen! :evil:

Ik ga eens kijken of ik 'm uit foto 16 weg kan slopen. De foto erna is niet zo mooi omdat dat schip op de achtergrond achterlangs kruist...
Het zal je niet mee vallen om dat weg te krijgen bij foto 1 teminste ,er zitten bootjes achter.Bij foto 16 maak je een goede kans ,zou dat ook zeker doen.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo aug 24 2008 10:57 pm

reneo57 schreef:
PatrickP schreef:
Dat is datzelfde ding dat als stoorzender op foto 1 zit. En foto 1 is pal west genomen, de andere noordoost. Dat ding bleef hinderlijk heen en weer varen! :evil:

Het zal je niet mee vallen om dat weg te krijgen bij foto 1 teminste, er zitten bootjes achter.Bij foto 16 maak je een goede kans ,zou dat ook zeker doen.
Zekers. Ook gelijk wat ander modern spul weggewerkt. Resultaat:

16B.
Afbeelding

Ik weet het, het kan vast beter, maar als je niet wist dat er wat zat... :oops:
Laatst gewijzigd door Patrick op zo aug 24 2008 10:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » zo aug 24 2008 10:57 pm

Zo te zien had je een mooie plek. Prachtige foto's Patrick!
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo aug 24 2008 11:00 pm

Riemke schreef:Zo te zien had je een mooie plek. Prachtige foto's Patrick!
Eigenlijk had iedereen dezelfde plek. Je kon een paar honderd meter naar links (westen, richting zee), maar dan heb je erg vaak dat fregat erop. Dat leek me niet zo leuk. Ik had nog 200 meter naar rechts gekund, maar dat had geen voordeel volgens mij.

Als ik echt een heel eind richting zee (links) gegaan was, dan had ik wellicht op het keerpunt hele andere platen kunnen schieten, maar of het beter was... Hoe dan ook: daar was ik niet.

@reneo57: Alles met de Sigma 100-300 f/4, vrijwel alles zonder TC. Ik heb nog wel een paar met TC, maar die heb ik niet geplaatst in deze selectie. Als m'n site weer "up" is kan je die vinden bij de "tweede keus".
Laatst gewijzigd door Patrick op zo aug 24 2008 11:04 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”