Bedankt allemaal voor de leuke reacties mensen
@Mikemix: Bedankt voor je tips, altijd zeer welkom.
Je mag je bewerking best laten staan hoor maar mijn foto geeft weer hoe het op dat moment was qua kleur.
Heb aan de foto's niet zoveel gedaan eigenlijk behalve een beetje contrast en verscherping.
Het AdobeRGB en sRGB verhaal is mij niet helemaal duidelijk (maar dat is wel vaker van die technische praat niet:shock:

)
@CorH: Zelfs in Luxembourg hebben ze zulke mooie luchten
@cvdl: Is zo'n ongeschreven regel die ik zelf graag breek want vind, als de wolkenlucht zo mooi is een half/half verdeling veel mooier, is persoonlijke smaak natuurlijk.
Bovendien valt het niet mee om met de 14-24mm op 14mm een foto te maken zonder al te veel vervorming vind ik.
Vond bijvoorbeeld ook het contrast van het gele van het graan en het blauw/witte van de lucht zo mooi dat ik ervoor koos de foto in tweeën te verdelen maar wel met men camera waterpas zodat de werkelijke horizon zo uit het beeld wegliep.
@supervsduc: helemaal mee eens, het moet niet altijd helemaal scherp zijn, creeërt soms diepte in mijn opinie.
Maar zoals zo vaak is ook dat weer aan persoonlijke smaak onderhevig.
@Nicole: Dankjewel
@Alf74: Vind normaal die windturbines ook niet zo interessant maar nu met dat geel/groene veld ervoor en die wolkenlucht vond ik het toch wel wat hebben hoor.
Groeten, Gino