HIJ IS ER!!!! De Nikon D90.

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
dodo

Bericht door dodo » wo aug 27 2008 9:52 am

Ik ben waarschijnlijk wat ouderwets... zo vind ik ook het fotograferen met een telefoon overbodig... het wachten lijkt nu te zijn op de telefoon in de camera zodat je direct kunt doorbellen wat voor prachtige video je hebt gemaakt met je fototoestel...

Of draaf ik nu door;)...

Maarre, als ik nu op zoek was, en ik had geen D80, was dit een serieuze kandidaat, en LiveView en filmen zou ik dan met plezier op de koop toe nemen!

pabusk

Bericht door pabusk » wo aug 27 2008 9:55 am

M.Oorthuis schreef:Mooie aanvulling in het Nikon arsenaal en dat filmen vind ik toch wel een prachtige feature :)
Dat denk ik dus ook, nu maar wachten op de onderwaterhuizen (als die er al niet zijn) ... met die filmoptie erbij wordt dit DE onderwatercamera denk ik zo maar.

Grtz,
Paul

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » wo aug 27 2008 10:01 am

Prijsontwikkeling?? Nergens voor nodig...

Voor 1165,- koop je volgens mij op dit moment geen betere camerabody als de D90 (erg scherpe introductieprijs).
Goedkoper als de D300 maar met bijna dezelfde features en zeker dezelfde beeldkwaliteit!

Maar eh....SD opslagmedium...???? (de D300 en D3 en D700 hebben toch ook nog CF, dus snap niet dat ze hier weer sd hebben gebruikt (hou het lekker universeel) :-(
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » wo aug 27 2008 10:04 am

Sweder,

re: Maar eh....SD opslagmedium...????

De D80 had ook al SD kaartjes, net als D40 en D60.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

dodo

Bericht door dodo » wo aug 27 2008 10:05 am

SD: daar verbaasde ik me ook over... de D80 heeft SD, maar toen ik zag dat de D300 en D700 ook CF kregen had ik eigenlijk verwacht dat dat een omslagpunt zou zijn...

Is CF soms bedoeld voor de meer professionele gebruikers...?

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo aug 27 2008 10:22 am

CF = pro en SD is instap/ prosumer

Maar SwederD70 wil jij nou beweren dat die D90 dezelfde specs heeft als de D300?? Dan moet je je toch echt eens beter gaan verdiepen in de verschillen, want dat zou een domme zet zijn van Nikon als ie exact hetzelfde is en 200,- goedkoper dan de huidige prijs van de D300.

Zoiezo heeft de D300 51 AF punten !!! en de burstsnelheid van de D300 is hoger dan de D90 en zo zijn er nog talloze verschillen te noemen.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

dodo

Bericht door dodo » wo aug 27 2008 10:32 am

CF = pro en SD is instap/ prosumer
Dan heeft mijn oude (fluistermodus aan) Canon (fluistermodus uit) compactcamera dus een professioneel systeem...;).

Nu voelen zowel ik als mijn D80 ons zwááár tekort gedaan. We overleven het echter wel.

Blijft voor mij de vraag: waarom is dat zo? Waarom is een CF meer pro dan een SD...? SD lijkt universeler te zijn, aangezien die ook in GPS systemen, telefoons en weet ik veel wat geplaatst worden. Maar misschien daarom juist wel... Of schrijvcen die CF's per definitie sneller weg ofzo?

Robin

Bericht door Robin » wo aug 27 2008 10:32 am

--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op vr dec 11 2009 6:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

CorH

Bericht door CorH » wo aug 27 2008 10:34 am

Ik heb begrepen dat CF kwetsbaarder en duurder zijn dan SD.

Robin

Bericht door Robin » wo aug 27 2008 10:43 am

--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op vr dec 11 2009 6:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo aug 27 2008 10:45 am

en dodo: we hebben het hier niet over C***N dat is een verhaal apart, bij Nikon is het in ieder geval dat de modellen zoals D300, D700, D3 een CF hebben en de "goedkopere" modellen SD
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » wo aug 27 2008 10:49 am

dat lijkt er meer op tov van de D300.
een d90 met een d300 vergelijken is bij mij ook kort door de bocht.

als je je D80 nog kwijt wilt voor een schappelijke prijs [ wat is schappelijk ????? ] mag je hem nu wel op het net zetten.

gezien de nieuwprijs van een d80 wordt het flink bijleggen.

Arend

dodo

Bericht door dodo » wo aug 27 2008 10:54 am

en dodo: we hebben het hier niet over C***N dat is een verhaal apart, bij Nikon is het in ieder geval dat de modellen zoals D300, D700, D3 een CF hebben en de "goedkopere" modellen SD
Ah, daaruit valt in ieder geval op te maken dat Nikon CF kíest voor zn professionele modellen... dat zegt echter in mijn optiek niets over de kwaliteiten van de verschillende systemen (en nu ik teruglees beweer jij dat ook niet).

De body's van de professionele Nikons bieden wellicht ook meer ruimte voor CF?

Sorry dat ik van het draadje afwijk, maar ik vind het wel een interessant onderwerpje;).

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo aug 27 2008 10:57 am

Een SD-kaart is veel kleiner en dunner dan een CF-kaart, het is ongetwijfeld schipperen met ruimte in zo'n kleine body dus de keuze voor SD is logisch.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo aug 27 2008 11:00 am

Geinig dingetje! Nu kan ik mezelf helemaal niet meer vertonen met m'n D200... :mrgreen:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”