HIJ IS ER!!!! De Nikon D90.
- JerryBig
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hebben jullie de nieuwe Canon 50D al gezien?
Heeft niet eens de mogelijheid tot filmen,
Vorige week had ik precies een jaar mijn D80. Ik ben bang dat ik nog een jaartje of twee wacht en een D? koop, met wifi, gps, flesopener en compatibel met PSP spelletjes.
Desalniettemin, het water loopt me uit de mond bij het zien van de D90.
Gerrit
Heeft niet eens de mogelijheid tot filmen,

Vorige week had ik precies een jaar mijn D80. Ik ben bang dat ik nog een jaartje of twee wacht en een D? koop, met wifi, gps, flesopener en compatibel met PSP spelletjes.
Desalniettemin, het water loopt me uit de mond bij het zien van de D90.
Gerrit
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
Ik ben heel blij met SD ipv. Ik heb de afgelopen jaren al heel wat gevallen van kapotte contacten / verbogen pinnetjes bij CF slots meegemaakt, en dat zijn hele dure reparaties.SwederD70 schreef:Prijsontwikkeling?? Nergens voor nodig...
Voor 1165,- koop je volgens mij op dit moment geen betere camerabody als de D90 (erg scherpe introductieprijs).
Goedkoper als de D300 maar met bijna dezelfde features en zeker dezelfde beeldkwaliteit!
Maar eh....SD opslagmedium...???? (de D300 en D3 en D700 hebben toch ook nog CF, dus snap niet dat ze hier weer sd hebben gebruikt (hou het lekker universeel)
Ik heb al eens een SD kaart op 40 graden gewassen en dat was geen enkel probleem :mrgreen:
CF heeft naar mijn mening geen enkel voordeel ten opzichte van SD, maar dus wel minimaal een heel belangrijk nadeel.
Dat sommige (pro) cameras CF hebben komt volgens mij eerder doordat ze wat ouder zijn dan dat daar een pro/consumer strategie achter zit.
Het zou mij niets verbazen als de D4 straks ook SD heeft.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik heb de D200 pas een half jaar. Nu al een andere camera kan ik niet echt maken vind ik... Maar op zich lijkt het aanlokkelijk! Zeker als de prijs die blijkbaar iets van 899,= wat zakt naar rond de 700,=...chip54 schreef:Ga jij je D200 inwisselen voor een D90?
Ach, eigenlijk wil ik gewoon een model met 2 nullen. Dit is natuurlijk slechts simpel consumentenspul, en ik heb een professioneel model...

- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Robin,
re: Daarom vraag ik me dus af waarom je een D90 kopt voor 1165, als ik voor 1315 de D300 heb Confused
Je haalt advies- en winkelprijzen door elkaar.
Als je geduld hebt, zal de prijs wel zakken.
Zie ook teweakers.net voor voorbeelden van prijs-erosie.
Groeten, Gijs
PS vele winkeliers zetten als 1e prijs de adviesprijs op hun website.
Logisch, ze weten nog niet wat ze zelf moeten betalen voor de nieuwe kamera.
re: Daarom vraag ik me dus af waarom je een D90 kopt voor 1165, als ik voor 1315 de D300 heb Confused
Je haalt advies- en winkelprijzen door elkaar.
Als je geduld hebt, zal de prijs wel zakken.
Zie ook teweakers.net voor voorbeelden van prijs-erosie.
Groeten, Gijs
PS vele winkeliers zetten als 1e prijs de adviesprijs op hun website.
Logisch, ze weten nog niet wat ze zelf moeten betalen voor de nieuwe kamera.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)