Wel opletten bij aanschaffen dat de externe reader minimaal een USB2 of Firewire-aansluiting heeft. Mijn SanDisk externe CF-reader is vele malen rapper dan de in mijn PC ingebouwde multi-reader!M.Oorthuis schreef:multireaders zijn tegenwoordig niet veel groter dan enkel een CF reader bovendien goedkoper ook
HIJ IS ER!!!! De Nikon D90.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hoe moet dat dan met m'n sony dig video camera....? Daar kan ik nl ook foto's meemaken? Dat wordt lastig kiezen met vakanties, haha foto of videocamera mee? Scheelt in elk geval wel 1 tasM.Oorthuis schreef:Deze filmfunctie is toch wel erg interessant omdat je ook een geringe DOF kunt creeeren en bij filmcamera's in deze prijsklasse niet vanwege de veel kleinere sensors. Bovendien kun je met een filmcamera ALLEEN maar filmen en met deze D90 kun je en foto's en films van hoge kwaliteit makenGretl schreef:Mooi apparaat inderdaad, maar heb liever filmcamera dan fotocamera met filmopname mogelijkheid. Voorlopig nog maar opzoek naar gebruikte D300 als opvolger voor m'n D70S.....

Nou is het natuurlijk wel zo dat je met je sony lang niet zulke goede foto's kunt maken als met je camera... Relatief gezien maakt de D90 denk ik betere films dan jou Sony foto's maakt.. snappie hem nog?
Maar die keuze voor de vakantie moet je sowieso maken vind ik... óf fotograferen, óf filmen. Niet alletwee;).
Maar die keuze voor de vakantie moet je sowieso maken vind ik... óf fotograferen, óf filmen. Niet alletwee;).
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Met de D90 dus wel alletwee! Vooral foto's denk ik, alhoewel ik (gezien de kwaliteit van de filmpjes op eerdergenoemde link) misschien wel net zo veel zou gaan filmen 
Michael

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
"Niets is zo frustrerend als een lege batterij wanneer je op het punt staat een uniek moment vast te leggen. Daarom heeft Nikon het energieverbruik van de D90 geminimaliseerd, zodat je met een volledig opgeladen accu circa 850 foto’s* kunt maken.
*1 Gemeten bij 23 °C (±2 °C) met een AF-S DX NIKKOR 18–105mm f/3.5-5.6G ED VR-objectief onder de volgende testomstandigheden: objectief wordt scherpgesteld van oneindig tot minimaal en elke 30 seconden wordt één foto gemaakt bij de standaardinstellingen; nadat de foto is genomen, wordt de monitor vier seconden ingeschakeld; de tester wacht tot de lichtmeters uitgaan na uitschakelen van de monitor; de flitser wordt om de andere opname op volle sterkte gebruikt. Livebeeld wordt niet gebruikt."
Michael....Die even niet kan verzinnen wat hij hier voor leuks neer kan zetten
*1 Gemeten bij 23 °C (±2 °C) met een AF-S DX NIKKOR 18–105mm f/3.5-5.6G ED VR-objectief onder de volgende testomstandigheden: objectief wordt scherpgesteld van oneindig tot minimaal en elke 30 seconden wordt één foto gemaakt bij de standaardinstellingen; nadat de foto is genomen, wordt de monitor vier seconden ingeschakeld; de tester wacht tot de lichtmeters uitgaan na uitschakelen van de monitor; de flitser wordt om de andere opname op volle sterkte gebruikt. Livebeeld wordt niet gebruikt."
Michael....Die even niet kan verzinnen wat hij hier voor leuks neer kan zetten
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
Tja, dat er 850 foto's mee gemaakt zouden kunnen worden had ik ook al wel gelezen op de nikon site...
En ook zeker: een extra accu zal iedere verkoper erbij adviseren, net als een battrijgreep en capture NX2.
Het gaat mij om de video gebruiksmogelijkheden, ik dacht dat dat wel duidelijk was. Maar dan hierbij nogmaals vermeld.
Als je straks met deze camera korte filmpjes gaat maken ben ik gewoon benieuwd naar de accu duur daarvan.
Daarover is op dit moment vrees ik weinig te zeggen.
En ik kan me niet voorstellen dat Nikon een speciale accu voor deze camera heeft ontwikkeld die qua levensduur anders zou zijn dan de huidige accu's, en daar lees ik ook nog niets over.
Een geminimaliseerd energieverbruik wil ik wel op alle camera's... wat houdt dit trouwens eigenlijk in?
En ook zeker: een extra accu zal iedere verkoper erbij adviseren, net als een battrijgreep en capture NX2.
Het gaat mij om de video gebruiksmogelijkheden, ik dacht dat dat wel duidelijk was. Maar dan hierbij nogmaals vermeld.
Als je straks met deze camera korte filmpjes gaat maken ben ik gewoon benieuwd naar de accu duur daarvan.
Daarover is op dit moment vrees ik weinig te zeggen.
En ik kan me niet voorstellen dat Nikon een speciale accu voor deze camera heeft ontwikkeld die qua levensduur anders zou zijn dan de huidige accu's, en daar lees ik ook nog niets over.
Een geminimaliseerd energieverbruik wil ik wel op alle camera's... wat houdt dit trouwens eigenlijk in?
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
die filmpjes zien er zeker goed uit, krijg ook een klein aanvalletje van NAS.Tja, van dat zoomen is natuurlijk logisch... maarre... DAMN! die filmpjes zien er best wel goed uit! Moet ook wel cool zijn om op die manier macro-onderwerpen te filmen...
NAS komt weer opzetten... snel een pilletje.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zo........ hij is er.... ik kon me vanmorgen al niet meer bedwingen en even gauw bij Nikon gekeken....
Wat een mooie camera, precies wat ik eigenlijk verwacht had.
Ik ga zo alle specs nog even uitpluizen en lekker naar al die filmpjes zitten kijken.
Weet je wat nu zo grappig is, ik heb altijd een beetje een zwak voor video gehad.
Maar een videocamera kopen daar is het eigenlijk nooit van gekomen.
Nu kan ik straks dus op een zeer prettige manier twee dingen combineren.
Van één dingetje kreeg ik wel een beetje een NAS-aanval......
Oefff.... filmpjes maken met de fisheye...... ik heb er nu al zin in...
Groetjes Eelco :mrgreen:
Zo........ hij is er.... ik kon me vanmorgen al niet meer bedwingen en even gauw bij Nikon gekeken....

Wat een mooie camera, precies wat ik eigenlijk verwacht had.
Ik ga zo alle specs nog even uitpluizen en lekker naar al die filmpjes zitten kijken.
Weet je wat nu zo grappig is, ik heb altijd een beetje een zwak voor video gehad.
Maar een videocamera kopen daar is het eigenlijk nooit van gekomen.
Nu kan ik straks dus op een zeer prettige manier twee dingen combineren.
Van één dingetje kreeg ik wel een beetje een NAS-aanval......

Groetjes Eelco :mrgreen:
http://500px.com/EelcoVandeKamp