bij gebruik van lage sluitertijden met mijn D70 is het meerdere keren gebeurd dat de spiegel bleef hangen (donkere zoekerbeeld). na het snel nogmaals afdrukken komt de spiegel dan weer terug....hetgeen toch wel iets is dat gaat storen. komt dit vaker voor?
peter de graaf
spiegel D70 blijft soms hangen
Op andere forum's heb ik het ook wel eens gelezen schijnt een productie foutje te zijn met een datum (uit me hoofd) uit midden-eind 2004 ?
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1104836
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1104836
- SwederD70
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Nou ik maak me er wel zorgen over...
In het begin dacht ik ook dat het een foutje was dat soms kan voorkomen. Maar als je op een gegeven moment geen 5 foto's achter elkaar kan maken zonder dat de spiegel blijft hangen en je dus de foto NIET hebt dan moet je opassen dat je je cam niet stukgooit.
Verder bleef bij mij de spiegel ook 'half hangen' cq. je kreeg foto's met een zwarte balk erin...
Ongeacht de sluitertijd, weersomstandigehden en lens
Dus maar ter reparatie weggebracht (onder garantie).
1ste keer hebben ze hem 'gereset'. Alleen bij de eerste de beste foto die ik maakte was het euvel er weer...
2de keer hebben ze een nieuw motortje ingezet dat zorgt dat de spiegel omhoog gaat en gezorgt dat de synchronisatie van de spiegel weer gelijkloopt met de beeldopname.
Sindsdien werkt ie weer perfect.
D70, Gekocht in juni 2004, Mei 2005 begonnen de klachten na +/- 12000 opnamen.
In het begin dacht ik ook dat het een foutje was dat soms kan voorkomen. Maar als je op een gegeven moment geen 5 foto's achter elkaar kan maken zonder dat de spiegel blijft hangen en je dus de foto NIET hebt dan moet je opassen dat je je cam niet stukgooit.
Verder bleef bij mij de spiegel ook 'half hangen' cq. je kreeg foto's met een zwarte balk erin...
Ongeacht de sluitertijd, weersomstandigehden en lens
Dus maar ter reparatie weggebracht (onder garantie).
1ste keer hebben ze hem 'gereset'. Alleen bij de eerste de beste foto die ik maakte was het euvel er weer...
2de keer hebben ze een nieuw motortje ingezet dat zorgt dat de spiegel omhoog gaat en gezorgt dat de synchronisatie van de spiegel weer gelijkloopt met de beeldopname.
Sindsdien werkt ie weer perfect.
D70, Gekocht in juni 2004, Mei 2005 begonnen de klachten na +/- 12000 opnamen.