HIJ IS ER!!!! De Nikon D90.
- vulture
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik ben iemand die zowel film maakt als foto's maakt Als dat in een kan met een erg goede qualiteit, ben ik verkocht!bobo schreef:als nikon man ben ik blijd nikon in de race blijft. een ding begrijp ik niet; toen de d80 kwam was dit een uitgeklede versie van de d200; nu komt de d90 en die wordt gezien als een uitgeklede versie van de 300. Nu komt het: de prijs op het net; de d300 is nu +/- 250 duurder dan de d90. Dus waarom de d90 kopen of is het toch vanwege de filmfeature... Uiteindelijk ga je toch voor de kwaliteit!
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
De D300 is al fors in prijs gedaald, de D90 nog niet.bobo schreef:als nikon man ben ik blijd nikon in de race blijft. een ding begrijp ik niet; toen de d80 kwam was dit een uitgeklede versie van de d200; nu komt de d90 en die wordt gezien als een uitgeklede versie van de 300. Nu komt het: de prijs op het net; de d300 is nu +/- 250 duurder dan de d90. Dus waarom de d90 kopen of is het toch vanwege de filmfeature... Uiteindelijk ga je toch voor de kwaliteit!
Het prijsverschil zal dus in de komende maanden groter worden.
Maar die filmpret optie kost natuurlijk geld.
Ik zie de D90 niet als een uitgeklede D300, daarvoor zijn er gewoon te veel verschillen:bobo schreef:als nikon man ben ik blijd nikon in de race blijft. een ding begrijp ik niet; toen de d80 kwam was dit een uitgeklede versie van de d200; nu komt de d90 en die wordt gezien als een uitgeklede versie van de 300. Nu komt het: de prijs op het net; de d300 is nu +/- 250 duurder dan de d90. Dus waarom de d90 kopen of is het toch vanwege de filmfeature... Uiteindelijk ga je toch voor de kwaliteit!
http://www.bythom.com/currentdslr.htm
Dat is ook zo, maar niet iedereen kijkt er op die manier naar en het prijsverschil is wel relatief klein.dikkiedik schreef: Ik zie de D90 niet als een uitgeklede D300, daarvoor zijn er gewoon te veel verschillen
Ik denk dat bij het beschikbaar komen van de D90 het verschil iets groter wordt (doordat de D90 met een sprongetje goedkoper wordt),
net genoeg om de nieuwe D90 een succes te kunnen maken en dat het de prijs van de D300 fixeert, als de concurrentie niet met grote verrassingen komt.
De filmfeature hoef je niet te gebruiken. Ik denk dat potentiële geïnteresseerden in een D300, maar die zich een D300 net even niet kunnen permitteren en twijfelen over een D90,
liever de filmfeature op de D90 niet hadden, maar daarvoor in de plaats een goedkopere D90. Zij zullen liever nog even doorsparen.
Aan de andere kant: deze USP rechtvaardigt wel een hogere prijs dan een vergelijkbare C*n*n (welke is dat?) zonder die feature.
Het zal hopelijk nieuwe Nikon-gebruikers aantrekken.
- Mieke53
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Helemaal mee eens.(ook van die bankrekening overigens)Matthieu schreef:iedereen die de d90 wil aanschaffen: veel plezier ermee.
Ik blijf toch bij mijn vertrouwde d80. en mogelijk met een jaartje
de overstap naar d300 of d3.
Ik laat me niet (meer) zo snel gek maken.
En wat betreft het NAS virus.....ik heb er een medicijn voor:
een lege bankrekening.

Gr.
Mieke