Kasteel de Haar
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Met deze weersomstandigheden is het inderdaad lastig fotograferen. Bracketing werkt nog het beste, maar dan moet je eigenlijk wel een statief meehebben. Een polarisatiefilter heeft niet zoveel zin, een grijsfilter kan wel.Die heb je in verschillende gradaties.
Als je dat allemaal niet hebt is het vaak kiezen tussen twee kwaden. Wat je in zo'n geval kunt doen is middels spotmeting je belichting op de lucht instellen en dan in de nabewerking de voorgrond, die dan uiteraard te donker wordt, lichter maken. Nogmaals, het blijft lastig.
Ik heb ook een poging gewaagd de lucht wat op te halen:

Als je dat allemaal niet hebt is het vaak kiezen tussen twee kwaden. Wat je in zo'n geval kunt doen is middels spotmeting je belichting op de lucht instellen en dan in de nabewerking de voorgrond, die dan uiteraard te donker wordt, lichter maken. Nogmaals, het blijft lastig.
Ik heb ook een poging gewaagd de lucht wat op te halen:

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Yep, uit een andere foto "geleend". Is wel wat overdone maar met meer aandacht kan je best nog iets aparts maken van deze foto. Hij is vluchtig in elkaar geflanst, dat is ook wel her en der te zien bij o.a. de bomen rechts achter het kasteel. Gaat ook meer om het idee en de mogelijkheden.
Cheers,
ALE
Cheers,
ALE
Laatst gewijzigd door ALE op do aug 28 2008 11:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- spinner_007
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Werner
- Forumlid
- Contacteer:
Mogelijkheden genoeg, krijg ik in de gaten, maar steeds komt dat cs2/cs3 naar voren als het om bewerkingen gaat. Denk dat ik die richting maar eens in ga.
Leuk gedaan Ale, hoewel je aangeeft dat hij even vlug was gedaan moet ik zeggen dat het erg goed in de richting is van mijn bedoelingen wat bewerken beterft.
gr
werner
Leuk gedaan Ale, hoewel je aangeeft dat hij even vlug was gedaan moet ik zeggen dat het erg goed in de richting is van mijn bedoelingen wat bewerken beterft.
gr
werner
- spinner_007
- Forumlid
- spinner_007
- Forumlid
- spinner_007
- Forumlid