Nieuw rubber voor D200

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
luc
Forumlid
Forumlid

Nieuw rubber voor D200

Bericht door luc » di aug 19 2008 6:47 pm

Vandaag een nieuw rubber besteld voor de grip onder het voorste instelwiel.

Door het hevige cameragebruik van de laatste weken was het aan de voorzijde volledig los gekomen en gaapte het rubber onder het instelwiel.

Ik heb nog een poging gedaan om de boel opnieuw te lijmen maar kwam daarbij tot de conclusie dat het rubber gewoon groter was geworden waardoor het gewoon helemaal niet meer aansluit op de camera een nieuw rubber was dus noodzakelijk.

Iemand ervaring met het zelf plakken van een nieuw rubber op een D200 ?

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di aug 19 2008 6:59 pm

Volgens mij zit er een dubbelzijdig plakkende folie aan dat rubber afgedekt met een gladde papierlaag als bescherming.
Beschermpapier verwijderen en plakken maar. Verder geen ervaring met dergelijke grote delen.
Alleen ooit het rubber van een deksel van een D1x met secondelijm opnieuw vastgezet. (Zit nu nog vast).
Vriendelijke groet, Léon Obers

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo aug 20 2008 1:24 am

Bekend probleem. Ik heb het rubber laten vervangen in Beverwijk. Kost je ongeveer €30,=. Kan je op wachten. En hier en daar een tipje lijm om de rest op z'n plaats te houden doet wonderen...

Ze vertelden me dat het echt een Europees probleem is. Iets met de zuurgraad van de handen of zo. In Azië is het blijkbaar nooit een probleem!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

valentijn86

Bericht door valentijn86 » za aug 30 2008 9:45 am

kijk eens op deze site:

http://www.nikonservice.nl/shop/
allee lossen onderdelen van nikon zijn hier te krijgen.

brazil4ever

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”