Rubber bekleding laat los Nikon D 200
Rubber bekleding laat los Nikon D 200
Ik heb een vraag over mijn Nikon D200, i.v.m. het loslaten rubber ommanteling.
Ik heb mijn Nikon D200 ongeveer een jaar in mijn bezit, nieuw gekocht.
Toen ik deze camera net in mijn bezit had, zat ik hem eens grondig te bestuderen, toen had ik al mijn twijfels over die rubber bekleding, ik dacht toen al, raakt dit nooit los?
En ja hoor mijn twijfels zijn uitgekomen, dit is mijn tweede teleurstelling al over de D200, maar daar heb ik het al eens over gehad.
Op de plaats waar je duim rust en onder de ontspanknop laat de bekleding los.
Mijn vraag is uiteraard ben ik de de enige met die klacht, of is het structureel?
Ik heb het toestel nooit in de zon staan, altijd in de tas als ik hem niet gebruik.
Ik ben bang als ik hem laat repareren, dat het alleen een beetje plakken wordt, kan ik ook uiteraard.
Want de nazorg van Nikon vind ik maar zo zo, wacht al een half jaar op een afsluitdopje!
Ik denk soms over de aanschaaf van een D300, maar die heeft dezelfde bekleding, heeft iemand daar klachten over?
Ger
Toen ik deze camera net in mijn bezit had, zat ik hem eens grondig te bestuderen, toen had ik al mijn twijfels over die rubber bekleding, ik dacht toen al, raakt dit nooit los?
En ja hoor mijn twijfels zijn uitgekomen, dit is mijn tweede teleurstelling al over de D200, maar daar heb ik het al eens over gehad.
Op de plaats waar je duim rust en onder de ontspanknop laat de bekleding los.
Mijn vraag is uiteraard ben ik de de enige met die klacht, of is het structureel?
Ik heb het toestel nooit in de zon staan, altijd in de tas als ik hem niet gebruik.
Ik ben bang als ik hem laat repareren, dat het alleen een beetje plakken wordt, kan ik ook uiteraard.
Want de nazorg van Nikon vind ik maar zo zo, wacht al een half jaar op een afsluitdopje!
Ik denk soms over de aanschaaf van een D300, maar die heeft dezelfde bekleding, heeft iemand daar klachten over?
Ger
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik heb het met een D100 gehad en ook met een D2X.
Tubetje 2 secondenlijm kopen en alles vastplakken. Niet te hard trekken aan het te lijmen stukje rubber; zorg dat het goed binnen de randjes valt.
Er zijn reserve setjes bekleding te koop.
Tubetje 2 secondenlijm kopen en alles vastplakken. Niet te hard trekken aan het te lijmen stukje rubber; zorg dat het goed binnen de randjes valt.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Ik weet niet of het gebruik van 2 secondenlijm echt handig is. Ik heb mijn F100 eens moeten laten repareren, sindsdien zit de rubberen bekleding van mijn F100 wat losjes. De rubber lijkt met een soort dubbelzijdige tape vast te zitten. Onder die rubberen bekleding zitten schroefjes, die bekleding moet volgens mij bij een reparatie eraf worden gehaald.ArjanL schreef:Ik heb het met een D100 gehad en ook met een D2X.
Ik weet uiteraard niet of dit ook voor de D100 en D200 op gaat.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Had ik ook met mijn D200, ik heb hem net voordat ik hem een jaar had op laten sturen naar Beverwijk, ik was de camera toen een goede week kwijt, maar na die tijd heb ik er geen last meer van gehad.Gebu schreef:Ik heb een vraag over mijn Nikon D200, i.v.m. het loslaten rubber ommanteling.
Als een week jou te lang is dan zou je ook met Beverwijk kunnen bellen dat je hem zelf langs brengt....
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Ik ben bang dat het structureel is als je nagaat dat je alles van rubber van de D200 en andere types gewoon als losse accessoire kunt kopen in Beverwijk:
http://www.nikonservice.nl/shop/index.p ... 483d10f1d4
Ook buitenlandse recensies hebben het vaak over het loslaten van de rubberen delen van de D200.
Handvet is een vreselijk middel voor rubber. Ook de PDA van mij is al aan zijn derde setje rubber handvatten toe vanwege het steeds vasthouden.
http://www.nikonservice.nl/shop/index.p ... 483d10f1d4
Ook buitenlandse recensies hebben het vaak over het loslaten van de rubberen delen van de D200.
Handvet is een vreselijk middel voor rubber. Ook de PDA van mij is al aan zijn derde setje rubber handvatten toe vanwege het steeds vasthouden.
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb een D100 gehad(pas geleden verkocht) en een D2X, maar ik herken het probleem niet. Bij mij zit alles nog keurig vast
Als het nog binnen de garantie valt zou ik toch Beverwijk even raadplegen!
Wat voor afsluitdopje moet je trouwens hebben dat dat zo lang duurt Gert?

Als het nog binnen de garantie valt zou ik toch Beverwijk even raadplegen!
Wat voor afsluitdopje moet je trouwens hebben dat dat zo lang duurt Gert?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.