Objectief in zwarte en grijze uitvoering.
- Henri
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Objectief in zwarte en grijze uitvoering.
Sommige objectieven zijn er in een zwarte en grijze uitvoering en daarbij verschillen zij in prijs.
Waar zit(ten) het(de) verschil(len) in deze objectieven?
Ik neem aan dat je niet betaald voor de kleur (of wel?).
Waar zit(ten) het(de) verschil(len) in deze objectieven?
Ik neem aan dat je niet betaald voor de kleur (of wel?).
D500 + D750 // Tamron 24-70mm f/2.8 VC + Sigma 35mm fl/1.4 Art + AFS VR 105mm f/ 2.8G ED micro + AF-S 70-200mm f/2.8G ED VRII + AF-S 200-500mm, etc.etc.
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Hmmm.... Bij Apple (die i-bookies) betaal je wel extra voor een zwarte geloof ik, dus het zal me niets verbazen als dat bij objectieven ook zo kan zijn. Alsof je met een grijs objectief rond wil lopen (denkt iedereen dat je een Canon hebt...) 
Michael

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Henri,
Nikon heeft enige optieken (vooral voor Japan) in grijs gemaakt, naar analogie van Canon.
De technische uitvoering is identiek aan de zwarte versie. De prijs zou gelijk moeten zijn.
Een handelaar zou in Europa een meerprijs kunnen vragen, je ziet ze niet veel in Europa.
Groeten, Gijs
Nikon heeft enige optieken (vooral voor Japan) in grijs gemaakt, naar analogie van Canon.
De technische uitvoering is identiek aan de zwarte versie. De prijs zou gelijk moeten zijn.
Een handelaar zou in Europa een meerprijs kunnen vragen, je ziet ze niet veel in Europa.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Dat is met name de reden waarom Canon veel licht crème/grijs gebruikt omdat zij veel gebruik maken van fluorit lenzen, die extra gevoelig zijn voor warmte.
Door andere uitzettingscoëfficiënten heeft dat wellicht wat meer invloed op de scherpstelling e.d. Zeker als lenzen groot van afmeting zijn (grote diameter van de lensdelen) zoals bij die tele-toeters heeft uitzetting door warmte een groter effect dan bij kleine lenzen.
Door andere uitzettingscoëfficiënten heeft dat wellicht wat meer invloed op de scherpstelling e.d. Zeker als lenzen groot van afmeting zijn (grote diameter van de lensdelen) zoals bij die tele-toeters heeft uitzetting door warmte een groter effect dan bij kleine lenzen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
"Please don't embarrass yourself with a silver painted body"AlwinSitton schreef:Vroeger zag je de grijze variant veel meer, vooral bij Canon.
"I think silver-painted cameras look foolish and they drive me up a wall when I see them in public."
vrij naar vriend Ken, iets waar ik hem in ieder geval wel gelijk in kan geven.
Ik heb overigens zelf ook eens gelezen dat Canon een probleem had met het uitzetten of vervormen van lensdelen, omdat de objectieven te warm werden in de zon. Inmiddels zouden ze dat probleem wel onder controle hebben, maar omdat de witte inmiddels een handelsmerk geworden zijn voor Canon, worden ze nog steeds in wit gefabriceerd.
Nikon had deze problemen niet en daarom zouden deze tele objectieven nog gewoon zwart zijn.
Je kan nu in ieder geval van een kilometer afstand zien "hoe laat" het is mrgreen:
Correct me if I'm wrong....
Laatst gewijzigd door Marco op za aug 30 2008 8:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.