D80 beeldgegevens probleem
D80 beeldgegevens probleem
Helaas een probleem ondervonden met mijn NikonD80.
Ik heb gisteren een Bruiloft gefotografeerd van 13.00 tot 24.00. Alles ging goed tot het moment ik het Gemeentehuis binnen ging. Ik schoot op dat moment in RAW bestand en zag dat wat ik geschoten had automatisch terug in mijn venster.
Een maal buiten het Gemeentehuis wou ik de foto's bekijken en wat bleek,ik kon de foto's niet zien die ik gemaakt had,maar kreeg de melding......het bestand bevat geen beeld gegevens. Ook de JPG die ik gemaakt heb werken ook niet,ook niet op de computer met Photoshop. De grootte van de foto's kloppen wel.
Heb tussen door af en toe eventjes de camera uitgedaan,maar moest toch zo veel mogelijk constant doorwerken.
Wat is hier nou toch gebeurd en zijn deze foto's te redden?
Wie heeft dit ook mee gemaakt?
Groetjes Jannie
Ik heb gisteren een Bruiloft gefotografeerd van 13.00 tot 24.00. Alles ging goed tot het moment ik het Gemeentehuis binnen ging. Ik schoot op dat moment in RAW bestand en zag dat wat ik geschoten had automatisch terug in mijn venster.
Een maal buiten het Gemeentehuis wou ik de foto's bekijken en wat bleek,ik kon de foto's niet zien die ik gemaakt had,maar kreeg de melding......het bestand bevat geen beeld gegevens. Ook de JPG die ik gemaakt heb werken ook niet,ook niet op de computer met Photoshop. De grootte van de foto's kloppen wel.
Heb tussen door af en toe eventjes de camera uitgedaan,maar moest toch zo veel mogelijk constant doorwerken.
Wat is hier nou toch gebeurd en zijn deze foto's te redden?
Wie heeft dit ook mee gemaakt?
Groetjes Jannie
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Jannie,
Heb je getest of je vandaag (op een verse geheugenkaart) wel foto's kan maken?
Wat is er op het kaartje te zien als je het in de PC (of kaartlezer) steekt?
Als je het kaartje dat de fout gaf nog niet kan lezen: niets mee doen totdat het probleem opgelost/geanalyseerd is.
Groeten, Gijs Sandberg
Heb je getest of je vandaag (op een verse geheugenkaart) wel foto's kan maken?
Wat is er op het kaartje te zien als je het in de PC (of kaartlezer) steekt?
Als je het kaartje dat de fout gaf nog niet kan lezen: niets mee doen totdat het probleem opgelost/geanalyseerd is.
Groeten, Gijs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gijs.
Een uur later heb ik een anders kaartje geplaatst en kon weer foto's maken. Dit heb ik na het Gemeentehuis ook direct geprobeerd maar toen bleef het probleem. Kan het met wat oververhitting te maken hebben?
Op de computer is de grootte goed,maar als ik het ergens mee wil openen staat er......could not complete youre request because it is not the right kind of document( in Photoshop) Ook andere fotoprogramma's herkennen dit betand niet.
Het enige wat ik zie in de camera is en zwart achtergrond met deze tekst........het bestand bevat geen beeldgegevens.
Slinger.
Mijn bestanden zijn niet verdwenen,maar kan niet weergegeven worden.
P.s.Ik heb net hetzelfde kaartje erin gestopt en het is nog steeds niet goed. Er staat rechts onder in de hoek i.p.v. aantal foto's die ik nog kan maken een....1.9 met een kleine k erboven.
Misschien zegt dit wat meer?
Groetjes Jannie
Een uur later heb ik een anders kaartje geplaatst en kon weer foto's maken. Dit heb ik na het Gemeentehuis ook direct geprobeerd maar toen bleef het probleem. Kan het met wat oververhitting te maken hebben?
Op de computer is de grootte goed,maar als ik het ergens mee wil openen staat er......could not complete youre request because it is not the right kind of document( in Photoshop) Ook andere fotoprogramma's herkennen dit betand niet.
Het enige wat ik zie in de camera is en zwart achtergrond met deze tekst........het bestand bevat geen beeldgegevens.
Slinger.
Mijn bestanden zijn niet verdwenen,maar kan niet weergegeven worden.
P.s.Ik heb net hetzelfde kaartje erin gestopt en het is nog steeds niet goed. Er staat rechts onder in de hoek i.p.v. aantal foto's die ik nog kan maken een....1.9 met een kleine k erboven.
Misschien zegt dit wat meer?
Groetjes Jannie
Laatst gewijzigd door Jannie5 op za aug 30 2008 4:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Je zou hier de software kunnen downloaden jannie5
http://www.pctools.com/file-recover/?re ... tAodEmnyYQ
is de enigste manier nog denk ik om je foto's tevoorschijn te halen,je kan het altijd proberen toch.
groeten, Harry
http://www.pctools.com/file-recover/?re ... tAodEmnyYQ
is de enigste manier nog denk ik om je foto's tevoorschijn te halen,je kan het altijd proberen toch.
groeten, Harry
Hallo Josk,
Mijn kaartje is 8Gb. Ik kan niet zien welke kwaliteit,hij heeft gewoon geen beeld weer,net of de foto niet helemaal af is gemaakt.
Ik heb gewoon met RAW de foto's gemaakt,maar ook toen ik er achter kwam en in JPG probeerde bleef het probleem. Ook de JPG foto geeft de camera niet weer ,ook op de computer niet.
Mijn kaartje is 8Gb. Ik kan niet zien welke kwaliteit,hij heeft gewoon geen beeld weer,net of de foto niet helemaal af is gemaakt.
Ik heb gewoon met RAW de foto's gemaakt,maar ook toen ik er achter kwam en in JPG probeerde bleef het probleem. Ook de JPG foto geeft de camera niet weer ,ook op de computer niet.
Hoi Jannie,
Het probleem kan het 8Gb kaartje zijn. Als je kaart geen SDHC kaartje is dan kan de camera er problemen mee hebben. Kaartjes die groter zijn dan 2Gb, moeten SDHC zijn, anders kunnen er schrijfproblemen optreden. Hier kun je het een en ander hierover teruglezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital_card#SDHC
Het zou dus kunnen dat je camera wel in de index heeft geschreven, maar vervolgens de foto niet goed heeft kunnen opslaan. Om te kijken of er beeldinformatie is opgeslagen, moet je met bijvoorbeeld een pakket als Data Recovery Wizard aan de gang. (http://www.easeus.com/product.htm)
Wat ook verstandig is, is om eerst even te kijken of je wel goed kan wegschrijven op een 1 of 2Gb kaartje, die kosten niet zoveel in de winkel (je kunt dan wel gewoon de goedkoopste nemen).
Het probleem kan het 8Gb kaartje zijn. Als je kaart geen SDHC kaartje is dan kan de camera er problemen mee hebben. Kaartjes die groter zijn dan 2Gb, moeten SDHC zijn, anders kunnen er schrijfproblemen optreden. Hier kun je het een en ander hierover teruglezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital_card#SDHC
Het zou dus kunnen dat je camera wel in de index heeft geschreven, maar vervolgens de foto niet goed heeft kunnen opslaan. Om te kijken of er beeldinformatie is opgeslagen, moet je met bijvoorbeeld een pakket als Data Recovery Wizard aan de gang. (http://www.easeus.com/product.htm)
Wat ook verstandig is, is om eerst even te kijken of je wel goed kan wegschrijven op een 1 of 2Gb kaartje, die kosten niet zoveel in de winkel (je kunt dan wel gewoon de goedkoopste nemen).
Mijn kaartje van 8GB is inderdaad geen SDHC card. De andere kaartjes die ik heb zijn ook geen SDHC en die zijn 2GB en heb daar nooit geen problemen mee gehad.maar die zijn ook kleiner natuurlijk.ToolZ schreef:Hoi Jannie,
Het probleem begon zodra ik 251 RAW foto's had gemaakt. Ook de JPG die daarna uitgeprobeerd heb,werken ook niet. Net inderdaad of het niet goed afgerond is. Op de pc lijken het goede bestanden ,maar als je ze aanklikt willen ze niet geopend worden.
Ik mag toch hopen dat dit verholpen kan worden,anders heb ik geen blijde boodschap voor het Bruidspaar van gisteren.

Ik ga straks dat programma'tje uitproberen en hoop maar dat het hersteld kan worden.
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Contacteer:
Heb net even in de gebruikshandleiding gekeken welke kaarten worden ondersteund door de D80.
Er kan maximaal een 4gb kaart in.
Denk dat daar het probleem ook in zit.
Maar hoop wel dat je de foto's kunt terug vinden...
Gr Mike
Gr Mike
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Jeetje,ik hoop dat deze bestanden dan og te redden zijn. De eerste 250 zijn goed gegaan. Samen met die andere 250 zat ik nog onder de grens van 4GB. Maar dan zal er ineens een conflict ontstaan zijn.Mike-Nikon schreef:Heb net even in de gebruikshandleiding gekeken welke kaarten worden ondersteund door de D80.
Gr Mike
Dat recovery tool heeft ook niets geholpen en zal maar eens gaan vragen bij een speciaal bedrijf. Dat gaat flink wat kosten.

- Mike-Nikon
- Forumlid
- Contacteer:
Jannie.....
Wacht eerst eens met geld uitgeven.
Er zijn er hier genoeg die je kunnen helpen denk ik.
Dames en heren........... wie kan haar helpen aan de juiste software om te zien of er nog wat gered kan worden ?
Zet wel die eerste 250 foto's ff veilig weg...
Gr Mike
Dames en heren........... wie kan haar helpen aan de juiste software om te zien of er nog wat gered kan worden ?
Gr Mike
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Die heb ik allemaal al op de hardeschijf staan. Het bestand heeft zijn grootte,hij geeft niet weer in de eigenschappen op de pc welke informatie erbij hoord.Mike-Nikon schreef:Jannie.....
Gr Mike
Het gekke is ,toen ik direct toen ik het probleem zag er een klein kaartje 2GB in deed(gebruik ik altijd) zag hij die ook niet,gewoon hetzelfde probleem. Pas toen hij enige tijd uit was geweest las hij het kleinere kaartje wel weer. Daarom lijkt het ook alsof de camera te lang aan is geweest en daardoor fouten begon te maken.
Ik wil ook best een JPG en/of RAW file toesturen. Ik weet niet wat er op staat,maar daar gaat het ook niet om.