Allround objectief voor journalist
- a90
- Forumlid

- Berichten: 4883
- Lid geworden op: di nov 07 2006 10:20 pm
- Locatie: Nieuw Vennep
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Niet iedereen hoeft toch gelijk het allerbeste en duurste te hebben ? Een 24-120 is voor een goede 300 euro al te koop terwijl een 24-70 nog wel 5 keer zo duur is. Ik ben ooit gestart met een 28-80

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
-
mikemix
- gongon
- Clublid

- Berichten: 3513
- Lid geworden op: za jun 07 2008 10:21 am
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam.
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ach als je het gelijk goed doet, scheelt dat op de lange duur ook weer geld, als je eenmaal bezig bent is mijn ervaring wil je later toch beter spul en dan denk je had ik maar gelijk goed spul aangeschaft.Niet iedereen hoeft toch gelijk het allerbeste en duurste te hebben
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
-
mikemix
-
pabusk
Misschien een domme vraag maar, wat gebruikte je op je analoge spiegelreflex. Als dat voldeed is dat misschien een indicatie voor wat je op het oog hebt.
Daarnaast, wat gebruiken je collega's ... moet toch niet zo moeilijk achter te komen zijn.
Het hier op het forum als een open vraag neerzetten zal een hoop persoonlijke voorkeuren geven die in een aantal gevallen niet voldoen aan datgene wat je met het objectief voor ogen hebt. Ik zou, zoals ik eerder een beetje aangaf, van het objectief uitgaan van je analoge camera als deze voldeed. Het is dan niet zo moeilijk, lijkt me, om een vergelijkbaar objectief voor je digitale camera te vinden.
M.Vr.Gr.
Paul
Daarnaast, wat gebruiken je collega's ... moet toch niet zo moeilijk achter te komen zijn.
Het hier op het forum als een open vraag neerzetten zal een hoop persoonlijke voorkeuren geven die in een aantal gevallen niet voldoen aan datgene wat je met het objectief voor ogen hebt. Ik zou, zoals ik eerder een beetje aangaf, van het objectief uitgaan van je analoge camera als deze voldeed. Het is dan niet zo moeilijk, lijkt me, om een vergelijkbaar objectief voor je digitale camera te vinden.
M.Vr.Gr.
Paul
-
mikemix
PatrickP schreef:Hebben de huidige fotojournalisten dan ineens een ander bereik nodig? Op een DX camera is dit natuurlijk geen 35-70 meer...![]()
![]()
Als je gelezen had dan kon je zien dat dit advies voor FX bedoeld was en geen DX.mikemix schreef:FX: de "oude" optisch erg fraaie: 35-70/2.8 lekker lichtsterk.
-
mikemix
-
ruud.zwakenberg
Marianne, loop tegen hetzelfde probleem aan, alhoewel ik geen foto's maak voor m'n werk.
Heb in de regel geen hekel aan het wisselen van objectieven, maar als ik met de kinderen op pad ben, dan komt het wisselen vaak erg ongelegen. Ik ben dus op zoek naar een lens waarmee ik het gros van de plaatjes kan schieten. Met m'n kitlens 18-55mm kom ik een eind, maar ik fotografeer m'n kinderen toch het liefste met m'n 'oude' 70-300mm, voor fatsoenlijke 'kop-schouder' portretten is 55mm te kort.
Ik heb m'n oog dus laten vallen op de 18-200mm VR, voor allround gebruik.
Heb in de regel geen hekel aan het wisselen van objectieven, maar als ik met de kinderen op pad ben, dan komt het wisselen vaak erg ongelegen. Ik ben dus op zoek naar een lens waarmee ik het gros van de plaatjes kan schieten. Met m'n kitlens 18-55mm kom ik een eind, maar ik fotografeer m'n kinderen toch het liefste met m'n 'oude' 70-300mm, voor fatsoenlijke 'kop-schouder' portretten is 55mm te kort.
Ik heb m'n oog dus laten vallen op de 18-200mm VR, voor allround gebruik.
-
Sietse Vliegen
-
Esveldt
Het ligt er maar net aan wat je onderwerp is.
Denk ook zeker een 2.8 en dan een 17-55 en een 80-200 of 70-200.
Allround zijn en 2 body's, ga je niet zo vaak nat.
En ga voor de emotie (faces faces) en dat betekent probeer zo dichtbij te komen als je kan. En misschien kan je daar je objectief ook aan aanpassen.
Ik bedoel ben je brutaal en sta je altijd vooraan of ben je wat rustiger en hou je liever afstand.
imho
Denk ook zeker een 2.8 en dan een 17-55 en een 80-200 of 70-200.
Allround zijn en 2 body's, ga je niet zo vaak nat.
En ga voor de emotie (faces faces) en dat betekent probeer zo dichtbij te komen als je kan. En misschien kan je daar je objectief ook aan aanpassen.
Ik bedoel ben je brutaal en sta je altijd vooraan of ben je wat rustiger en hou je liever afstand.
imho
-
mikemix
-
Marianne w
- ArjanL
- Forumlid

- Berichten: 1526
- Lid geworden op: ma aug 27 2007 9:19 pm
- Locatie: Barendrecht
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Krantenfoto's kunnen nabesteld worden.... Fotopapier vereist een hoge(re) kwaliteit....
En,... als je moet wisselen sta je te ver af (of te dichtbij).
En,... als je moet wisselen sta je te ver af (of te dichtbij).
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
-
Marianne w

