1.

2.

3.

4.

5.

Hoi Miesnert,miesnert schreef:Heb weer wat nieuwe en was er zelf best tevreden over, ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben hierover:
1.
2.
3.
4.
5.
Heerlijk analoog . . .miesnert schreef:Nee hoor, dat wil ik best vertellen.
Ik fotografeer met een analoge Nikon (F80 en F801s).
Ik gebruik (bijna) altijd Fujicolor Superia Reala 100.
Ik fiets meestal wat rond of heb al iets gezien dat me interessant lijkt. Eenmaal ter plekke zet ik mijn tripod neer, en pak mijn camera. Dan loop ik eerst wat rond op zoek naar het beste shot, als ik dit eenmaal gevonden heb pak ik snel mijn tripod en bevestig mijn camera hieraan en zet het neer op de plek waarvandaan ik wil fotograferen. Zet eerst alles goed waterpas, en ga dan finetunen qua compositie. Als ik dat gedaan heb dan zet ik mijn camera aan en schat hoe lang ik ongeveer zal moeten belichten (ik deed eerst altijd een reeks van sluitertijden die ik heel nauwkeurig opschreef (15" 30" 60" 120" 240" en eventueel een stap ervoor of erna). En dan schiet ik tegenwoordig drie foto's. Meestal op f11, en meestal met een groothoek lens.
Dat is het, qua techniek is het niet heel moeilijk, ik vindt composeren altijd het belangrijkst en ben hier dan meestal per foto ook wel ongeveer 20 minuten mee bezig.)