MET NIKON "IN" DE ACHTBAAN

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
benikon

MET NIKON "IN" DE ACHTBAAN

Bericht door benikon » di sep 02 2008 10:12 pm

Was zondag in kalkar pretpark en dus de achtbaan in met m,n camera om m,n vrouwtje & kids te fotograferen. Kon m,n eigen niet omdraaien vanwege beugel dus de camera achterstevoren op m,n schouders: vantevoren wat instellingen gedaan: belichting-M: sl 1/1500, F-8, ISO-auto , AF-C, ContHighspeed(8/sec)

Afbeelding

en verder nog een paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groeten Ben.

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » di sep 02 2008 10:30 pm

Leuke foto's, vooral de laatste 2. De snelheid schiet hier vanaf! Wat me wel mooi lijkt is dat je de as. keer de D90 mee neemt de achtbaan in en dan gaat filmen... :lol: :lol:
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » di sep 02 2008 10:31 pm

Kalkar, leuke foto's :) het was prachtig weer idd.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

benikon

Bericht door benikon » di sep 02 2008 10:36 pm

foto-ed schreef:Leuke foto's, vooral de laatste 2. De snelheid schiet hier vanaf! Wat me wel mooi lijkt is dat je de as. keer de D90 mee neemt de achtbaan in en dan gaat filmen... :lol: :lol:
MOOI, dat dat binnenkort kan met een spiegelreflex he! :lol: nikon keep on going, you,re on the right track!!! :D :D

Bull

Bericht door Bull » di sep 02 2008 10:39 pm

Mooi de snelheid van karts vastgelegd. En Nikon IN de achtbaan is ook wel leuk. Ik heb zo ook on board pictures van De Vliegende Hollander in de Efteling.

Marco

Re: MET NIKON "IN" DE ACHTBAAN

Bericht door Marco » wo sep 03 2008 12:01 am

benikon schreef:Was zondag in kalkar pretpark en dus de achtbaan in met m,n camera om m,n vrouwtje & kids te fotograferen. Kon m,n eigen niet omdraaien vanwege beugel dus de camera achterstevoren op m,n schouders
Knap werk !

Vooral fijn dat ze het toelieten, gaat je in Walibi niet lukken (op het reuzenrad na). De NCN spreekt hier uit ervaring.... gelukkig kregen we van Walibi wel een aparte rondleiding achter de hekken ! :)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo sep 03 2008 12:14 am

Die laatste 2 foto's "vertrouw" ik niet helemaal. Volgens Opera (mijn browser tegenwoordig) zijn deze gemaakt op 1/1000 seconde. Dan kan je nooit een meetrekker maken volgens mij. Sterker nog: hij ziet er wat vreemd uit voor een meetrekfoto.

Hebben we hier te maken met een stukje onvervalst inventief gebruik van PhotoShop? :shock: :roll: :shock:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Marco

Bericht door Marco » wo sep 03 2008 12:22 am

PatrickP schreef:Die laatste 2 foto's "vertrouw" ik niet helemaal. Volgens Opera (mijn browser tegenwoordig) zijn deze gemaakt op 1/1000 seconde. Dan kan je nooit een meetrekker maken volgens mij.
Wel met een D2x zo te zien, niet met zo'n ouderwetse D200 ! :mrgreen:

Sorry, ik kon het even niet laten.......

Herman55

Bericht door Herman55 » wo sep 03 2008 12:26 am

PatrickP schreef:Hebben we hier te maken met een stukje onvervalst inventief gebruik van PhotoShop? :shock: :roll: :shock:
Waarschijnlijk wel. De onscherpte zit zowel voor als achter de karts. Het heeft ook teveel de vorm van de karts. Ik denk dat je het goed gezien hebt Patrick.
Laatst gewijzigd door Herman55 op wo sep 03 2008 12:30 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo sep 03 2008 12:28 am

Marco Handgraaf schreef:Wel met een D2x zo te zien, niet met zo'n ouderwetse D200 ! :mrgreen:

Niet willen lijkt me correcter...

Maar wat vind ik Marco? Is dit wel helemaal pluis?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Marco

Bericht door Marco » wo sep 03 2008 12:31 am

PatrickP schreef:
Marco Handgraaf schreef:Wel met een D2x zo te zien, niet met zo'n ouderwetse D200 ! :mrgreen:

Niet willen lijkt me correcter...

Maar wat vind ik Marco? Is dit wel helemaal pluis?
Je hebt wel gelijk denk ik, een PS truukje, maar net niet helemaal geslaagd ?

terpie
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door terpie » wo sep 03 2008 12:49 am

Marco Handgraaf schreef: Knap werk !

Vooral fijn dat ze het toelieten, gaat je in Walibi niet lukken (op het reuzenrad na). De NCN spreekt hier uit ervaring.... gelukkig kregen we van Walibi wel een aparte rondleiding achter de hekken ! :)
Ik heb m'n camcorder verleden jaar in allerlei attracties (Goliath, El Condor) meegenomen. Niet al te opzichtig natuurlijk maar eigenlijk zonder problemen.
M'n Nikon zal ik trouwens niet graag willen meenemen in zo'n attractie.
Photo Gallery: gallery.terpie.nl
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900

benikon

Bericht door benikon » wo sep 03 2008 9:38 am

Herman55 schreef:
PatrickP schreef:Hebben we hier te maken met een stukje onvervalst inventief gebruik van PhotoShop? :shock: :roll: :shock:
Waarschijnlijk wel. De onscherpte zit zowel voor als achter de karts. Het heeft ook teveel de vorm van de karts. Ik denk dat je het goed gezien hebt Patrick.
idd, met photoshoppen gedaan, magn lasso,laag kopieren,aanvinken ,crtl d etc en een beetje nawerken-vervagen, je weet wel. Ben met jullie eens dat het in werkelijkheid meettrekken je niet lukt met 1/1000 maar eerder met 1/125-1/200S. Ik had die instelling moeten nemen ter plekke. had mij een hoop werk gescheeld en het was onvervalster-mooier geweest. maar ja, weer wat geleerd. Bedankt voor jullie commentaar en oplettendheid.

groeten Ben.

benikon

Bericht door benikon » wo sep 03 2008 9:44 am

Marco Handgraaf schreef:
benikon schreef:Was zondag in kalkar pretpark en dus de achtbaan in met m,n camera om m,n vrouwtje & kids te fotograferen. Kon m,n eigen niet omdraaien vanwege beugel dus de camera achterstevoren op m,n schouders
Knap werk !

Ik kan me de leiding van walibi wel begrijpen.. mijn achtbaantje was peanuts vergeleken bij b.v. een "goliath"ik denk dat de lensdelen/camera om je oren vliegen en zou je gordels en airbag voor je camera moeten regelen :D
groeten ben

benikon

Bericht door benikon » wo sep 03 2008 11:29 am

Bull schreef:Mooi de snelheid van karts vastgelegd. En Nikon IN de achtbaan is ook wel leuk. Ik heb zo ook on board pictures van De Vliegende Hollander in de Efteling.
leuk, laat eens zien?!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”