D70s en ik kan niet mer in mijn menu komen...

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Toreloor

D70s en ik kan niet mer in mijn menu komen...

Bericht door Toreloor » do sep 04 2008 6:08 pm

Beste lezers en wellicht andere, die een antwoord weten.
Sinds een paar uur kan ik niet meer in mijn menu achterop de camera komen... ook dat knopje wat er boven zit werkt niet, zoadt ik geen foto's kan bekijken en beoordelen iso, wb en qual geven ook niet thuis. Bovenop de camera zie ik dus ook geen R04 melding.
Harde reset is gedaan via knopje op onderkant.. batterij moet wel vol zijn, is extra keer opgeladen.. want hij schiet wel!! alleen kan ik dus niet beoordelen, hoe het eruit ziet. Is niet gebeurt met lenswisseling.. Gezien het feit, dat ik op vakantie in Limburg ben en de buizerds en valken die ik dolgaarne wil "schieten" wordt ik een beetje beroerd ervan.... wie weet raad...behalve de D300 kopen, wat ik al min of meer van plan was..... zou de D70 geluisterd hebben en iets door hebben... is dit de wraak van de camera...? Wie, O, Wie....

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » do sep 04 2008 6:22 pm

Batterij er al een keer uit gehaald nadat het probleem optrad?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Toreloor

Bericht door Toreloor » do sep 04 2008 7:01 pm

jawel, al een paar keer....

CorH

Bericht door CorH » do sep 04 2008 7:06 pm

Op het scherm acherop de camera zie je totaal niets wat je ook doet?

Toreloor

Bericht door Toreloor » do sep 04 2008 7:36 pm

klopt, helemaal nix

CorH

Bericht door CorH » do sep 04 2008 8:22 pm

Ik kan je niet helpen.

Ben bang dat het display stuk is.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » do sep 04 2008 8:25 pm

klinkt het wel naar , tja en displays zijn best duur..

Toreloor

Bericht door Toreloor » do sep 04 2008 8:30 pm

dat is geen klein verhaaltje dus..... enige prijsindicatie...??
en waarom zie ik dan bovenop geen r04 meer staan... en kan ik nog gewoon met de instellingen die ik nu heb foto's maken??Kan nu helaas niets op mijn laptopje zien... die heeft geen contact met de D70s??

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » do sep 04 2008 9:33 pm

Kijk of je een cardreader op de kop kunt tikken, dan kun je zien wat de camera op het kaartje zet. Als dat dan nog gewone foto's zijn dan ben je bezig met een blast from the past en kun je pas thuis zen wat je schiet. Laat je laptop alleen maar bagger zien, laat dan je D70 op je bed in je hotelkamer liggen, dat heeft meer zin dan de hele dag lopen te fotograferen zonder dat je iets vastlegt.
Gezien het feit dat ie op reis kapot is gegaan, kun je hem misschien nog claimen bij je reisverzekering.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

mmensink

display doet niets meer?

Bericht door mmensink » do sep 04 2008 11:58 pm

Ik heb hetzelfde probleem [2*] gehad met mijn d80, in tasmanie. Bij mij bleef de motor van het locken van de VR doorlopen waardoor er geen toegang was naar het display. Ik kon ook geen foto's wissen. Bij mij is het over gegaan door de camera alle kanten op te draaien???? en de toets foto's bekijken herhaaldelijk in te drukken. Het probleem bleef enkele dagen bestaan en was net zo plotseling verdwenen als dat het gekomen was. Ik heb een uitgebreide probleemanalyse naar nikon gestuurd om het probleem op te lossen maar daar heeft het probleem zich niet weer voor gedaan. Ik heb gelukkig al maanden geen problemen meer gehad. Laat mij even weten of ik je de uitgebreide probleemanalyse moet mailen om te zien of je hetzelfde probleem hebt als ik destijds.

Toreloor

Bericht door Toreloor » vr sep 05 2008 8:56 am

goede morgen hr Mensink of mevr mensink nou, we zullen maar hoop houden dan.. en eens flink gaan schudden en die probellemanalyse is welkom op toreloor@gmail..... dat laatste, omdat ik niet thuis ben.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » vr sep 05 2008 9:05 am

@mmensink..

hopelijk heb je niets kapot geschud .. vreemde zaak hoor

@toreloor

zoals roelof al zei koop een cartreader voor rond de 10 eurro heb je er al een , kopel dat ding aan de laptop en lees een foto in is de fot kwalitatief nog goed dan is het " back in de past " want een oud colega haad zo iets dergelijks met een coolpix schermpje en dat koste toen meer dan een nieuwe cannot compacte..

Toreloor

Bericht door Toreloor » vr sep 05 2008 5:37 pm

@ allen: heb Nikon support gemaild, en die zei, dat ik de camera kon resetten door 2?? koppen...ik ken er maar 1tje, onder de camera, maar misschien... enne cardreader heb ik, maar dat ding wordt niet herkend door deze p.... (laptop Acer... nooit kopen!!!!) maar heb vanmiddag in Vals, of all places, bij de Hema fotopaal gezien dat er niets van die andere foto's is terecht gekomen... scheelt me dus 2 dagen zeulen maar ik had toch liever wel die buizerd van 10 meter afstand vandaag full frame gehad.:-( maar goed.. 2 knoppen zei Nikon, anders 24 uur de batterij eruit..! iemand wel eens van gehoord...

CorH

Bericht door CorH » vr sep 05 2008 6:24 pm

Het zijn de 2 groene stippen

Toreloor

Bericht door Toreloor » vr sep 05 2008 7:05 pm

hallo cor... ik zie er eentje bij de bracketing knop... en verder heb ik dus mijn handleiding huis liggen....

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”