wat vinden jullie van de 24-120 vr ?
wat vinden jullie van de 24-120 vr ?
zit wellicht te denken of dit iest voor op mijn d70 ('s- ed ) is
doen of niet (effe afgezien van wat ik er voor zou moeten betalen bij MM (als ze hem nog hebbuh) (laatsete exemplaar)
graag als het kan snel een reactie..
doen of niet (effe afgezien van wat ik er voor zou moeten betalen bij MM (als ze hem nog hebbuh) (laatsete exemplaar)
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
In m'n onderzoek naar de kwaliteit van de verschillende Nikkors komt dit objectief er best goed uit.
Ik ken echter één gebruiker die minder tevreden is en die gebruiker zie ik elke week. Dus hoor ik het vaak.
Zelf heb ik de 28-105 AF en die maakt dat ik niks anders meer hoef. Er zijn wel betere (en dus ook duurdere) standaard zooms, maar zie zijn ook weer zwaarder.
In m'n onderzoek scoort de 28-105 beter en is goedkoper. Mits nog verkrijgbaar. (Konijn had-heeft ze in de dump)
Ik ken echter één gebruiker die minder tevreden is en die gebruiker zie ik elke week. Dus hoor ik het vaak.
Zelf heb ik de 28-105 AF en die maakt dat ik niks anders meer hoef. Er zijn wel betere (en dus ook duurdere) standaard zooms, maar zie zijn ook weer zwaarder.
In m'n onderzoek scoort de 28-105 beter en is goedkoper. Mits nog verkrijgbaar. (Konijn had-heeft ze in de dump)
klopt die heb ik ja beide in de non vr uitvoering .. ik heb ook de 18-55vr (valt me een beetje tegen ) en de 50mm 1.8 en nog wat nader glaswerk.Robin schreef:Je hebt een 18-70 en een 70-300, toch ?
Wat is de toegevoegde waarde van een 24-120 dan, de VR ?
Als dat een gemis is, doen en anders zie ik persoonlijk het nut er niet zo van in
Re: wat vinden jullie van de 24-120 vr ?
Hangt er vanaf hoe je het gebruiken wilt. Als standaardzoomobjectief, of als ander objectief naast je standaardzoomobjectief?dirk-jan boon schreef:zit wellicht te denken of dit iest voor op mijn d70 ('s- ed ) is
Als standaardzoomobjectief zou ik het met een DX-camera niet zo'n goed idee vinden, omdat ik met zo'n objectief nogal wat groothoekbereik tekort zou komen met een DX camera. In FX ga ik vaak tot 28 mm, en soms gebruik ik de 24 mm. In DX is dat resp. 18,67 mm en 16 mm.
Ik heb een tijdje met de Nikkor AF-S 17-55mm f/2.8G gewerkt, en die was qua bereik wel redelijk toereikend wat het groothoekbereik betreft.
Is het meer een objectief voor erbij, dan kan het anders zijn. Zelf zou ik er dan nog niet zo'n behoefte aan voelen, omdat ik meer de voorkeur heb voor f/2.8-objectieven.