NIKON AF-S 70-300/4.5-5.6G VR IF-ED
NIKON AF-S 70-300/4.5-5.6G VR IF-ED
Ik heb momenteel de Sigma 70-300 APO DG (is verkocht) en de
Nikkor AF-S DX 18-200mm 3.5-5.6G VR IF ED
Ik wil de Nikkor AF-S VR 70-300/4.5-5.6G IF-ED Zoom aan schaffen met de Nikkor AF-S 2,0x converter II (TC-20EII)
Mijn bedoeling is om landschappen , dieren ed te gaan fotograferen.
Is dit met mijn Nikon D300 een verstandige keuze.
Cees
Nikkor AF-S DX 18-200mm 3.5-5.6G VR IF ED
Ik wil de Nikkor AF-S VR 70-300/4.5-5.6G IF-ED Zoom aan schaffen met de Nikkor AF-S 2,0x converter II (TC-20EII)
Mijn bedoeling is om landschappen , dieren ed te gaan fotograferen.
Is dit met mijn Nikon D300 een verstandige keuze.
Cees
Er staat bij de omschrijving van de converter :pabusk schreef:Volgens mij wordt de combinatie van 70-300 met de TC20 niet door Nikon ondersteund. Je verliest teveel licht waardoor automatisch scherpstellen een probleem gaat worden.
Grtz,
Paul
TC-20 E II Teleconverter 2.0X alleen voor AFS telelenzen
Volgens mij werkt het technisch niet (ergens gelezen), en bovendien moet je dan wel heel veel licht hebben wil je nog een beetje platen kunnen schieten.
Overigens, 300mm is wel heel veel voor landschappen, dan zou ik het eerder bij groothoek zoeken. Voor dieren zou 600mm wel heel mooi zijn, maar ik vrees dat je dan toch aan een veel duurdere oplossing vast zit.
Overigens, 300mm is wel heel veel voor landschappen, dan zou ik het eerder bij groothoek zoeken. Voor dieren zou 600mm wel heel mooi zijn, maar ik vrees dat je dan toch aan een veel duurdere oplossing vast zit.
Gelezen bij Kamera Express
# Nieuw ontwerp dat aansluit op de nieuwste AF-S Nikkor objectieven
# Verlengt de originele brandpuntsafstand met 100%
# Vermindert het diafragma van het objectief met twee f-stops
# Autofocus mogelijk met AF-S en AF-I Nikkor objectieven met een grootste diafragma van f/2.8
Nieuwe bodydop (BF-3A)
# De AF-S teleconverters zijn compatibel met AF-S en AF-I Nikkor-objectieven, behalve de AF-S 17-35 mm f/2.8D IFED, VR 24-120 mm f/3.5-5.6G IF-ED, 28-70 mm f/2.8D IF-ED en DX Nikkorobjectieven.
# Nieuw ontwerp dat aansluit op de nieuwste AF-S Nikkor objectieven
# Verlengt de originele brandpuntsafstand met 100%
# Vermindert het diafragma van het objectief met twee f-stops
# Autofocus mogelijk met AF-S en AF-I Nikkor objectieven met een grootste diafragma van f/2.8
Nieuwe bodydop (BF-3A)
# De AF-S teleconverters zijn compatibel met AF-S en AF-I Nikkor-objectieven, behalve de AF-S 17-35 mm f/2.8D IFED, VR 24-120 mm f/3.5-5.6G IF-ED, 28-70 mm f/2.8D IF-ED en DX Nikkorobjectieven.
Ceesre; dit werkt niet, en wel om de reden dat met een teleconverter je zo weinig licht overhoud dat je autofocus niet meer werkt.
Een 1,4x converter kán wel werken, mits je in de volle zon fotografeert.
Niet doen dus.
Verder geef ja aan dat je dit objectief wil gebruiken voor o.a. landschappen. Veel mensen zullen je juist dan een groothoek objectief aanraden.
Verder schrijf je dat je dieren wil fotograferen. Denk eraan dat je juist hierbij vaak weinig licht tot je beschikking hebt, immers volgens zitten vaak tussen de bomen, net zoals herten en dergelijke.
Ik denk dat je je wellicht nog even moet beraden over de juiste keuze.
Een 1,4x converter kán wel werken, mits je in de volle zon fotografeert.
Niet doen dus.
Verder geef ja aan dat je dit objectief wil gebruiken voor o.a. landschappen. Veel mensen zullen je juist dan een groothoek objectief aanraden.
Verder schrijf je dat je dieren wil fotograferen. Denk eraan dat je juist hierbij vaak weinig licht tot je beschikking hebt, immers volgens zitten vaak tussen de bomen, net zoals herten en dergelijke.
Ik denk dat je je wellicht nog even moet beraden over de juiste keuze.
De 70-300VR heeft een grootste diafragma van 4.5, dus dat werkt niet.Ceesre schreef:Gelezen bij Kamera Express
...
Het 2e punt klinkt alsof het voor geen enkel DX objectief zou werken, dat is nieuw voor mij.
Overigens zijn er wel 2x teleconverters van andere merken die WEL werken met de 70-300VR (zal even zoeken welke dat waren). Of dat kwalitatief aan te raden is weet ik niet.
Laten we even de landschappen weg en beperken tot de dieren is dan deCeesre schreef:IK heb al de Nikon 18-200mm f/3,5-5,6G AF-S DX VR ED IF en als ik daarnaast de Sigma 50-500mm F4-6.3 EX DG APO HSM Nikon (Bigma) aanschaf, is dat dan een betere keus
Sigma 150-500/5,0-6,3 DG APO OS HSM hier goed voor
Laatst gewijzigd door Ceesre op za sep 06 2008 7:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
De 50-500 en anderen is dat bereik 120-500 170-500 etc. hebben allemaal een groot nadeel.
Ze zijn niet lichtsterk! Ik weet uit ervaring dat soms de isowaarden nog opgeschoeft kunnen worden maar dit is niet genoeg.
Vaak wil je een dier (in het wild) ook los maken uit de omgeving.
Dit lukt alleen met een groot diafragma.
Ik weet dat een 400 of 500mm F 4 heel duur is.
Het is maar net hoeveel geld je er voorover hebt.
Maar als je een duur toestel hebt vind ik dat je ook niet moet bezuinigen op de objectieven.
gr. Melliw
Ze zijn niet lichtsterk! Ik weet uit ervaring dat soms de isowaarden nog opgeschoeft kunnen worden maar dit is niet genoeg.
Vaak wil je een dier (in het wild) ook los maken uit de omgeving.
Dit lukt alleen met een groot diafragma.
Ik weet dat een 400 of 500mm F 4 heel duur is.
Het is maar net hoeveel geld je er voorover hebt.
Maar als je een duur toestel hebt vind ik dat je ook niet moet bezuinigen op de objectieven.
gr. Melliw