Windmills in floodlight: Kinderdijk [Verzamel]
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Mijn voorkeur gaat uit naar no.3. Mooi contrast tussen geel kunstlicht en blauwe hemel en water. De reflectie is door de langere sluitertijd ook heel mooi.
Stonden alle molens stil? Ik heb ooit eens een foto gezien waarbij de wieken draaiden. Kreeg je meerdere lichte cirkels in beeld.
Stonden alle molens stil? Ik heb ooit eens een foto gezien waarbij de wieken draaiden. Kreeg je meerdere lichte cirkels in beeld.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Arthur,
prachtige foto's inderdaad. Numer 3 heeft ook mijn voorkeur, maar de rest is ook fantastisch, chapeau!
Michael
prachtige foto's inderdaad. Numer 3 heeft ook mijn voorkeur, maar de rest is ook fantastisch, chapeau!
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Niet meer de enige want ik ben het me je eens. Lijkt me wel een kwestie van persoonlijke smaak.Nicole schreef:Eigenlijk vind ik alleen foto 3 mooi.
Maar schijnbaar ben ik de enige want de rest vind ze super.
Ik had met een D3 voor een veel hogere iso dan de hier veelal gebruikte iso 200 gekozen waardoor de sluitertijden korter waren geweest en met name het wateroppervlak minder "ijzig" zou zijn geworden.
Kijk maar eens naar foto 1, gemaakt op iso 4000.
Sorry Arthur ...

@Jolanda: je hebt 100% gelijk en ik heb eerlijk gezegd ook lang getwijfeld of ik die foto of een ander zou posten. Ik heb hem uiteindelijk toch in zijn geheel vervangen door een ander.
@Woudew, jij hebt de "fout" gevonden. Ik heb denk ik alle mogelijke manieren geprobeerd om de perspectief vertekening uit deze foto te halen. Het ging me helaas niet lukken of ik moest de loopbrug opofferen en die vond ik juist zo goed uitkomen op deze plaat
@Nicole, ieder heeft zijn mening en die wordt door mij gerespecteerd. De een vindt het mooi, de ander niet. En dat is maar goed ook anders zou het wereld er maar saai uitzien.
@Skippy, niks de sorry, dit is jouw mening en daar ben ik zeer benieuwd na. Wederom leren we hier van.
Nogmaals dank,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
Goed, mijn bijdrage van gisteravond

draaiende wieken

hdr

jagende wolken

het blauwe uurtje

hdr blauwe uurtje

avondkleurtjes hdr
Het valt me trouwens wel op dat een hoop van m'n bracketingshot als ik ze samenvoeg ondanks iso 100 zoveel (kleur)ruis bevatten dat ik er niks aan heb..hoe kan ik dat voortaan voorkomen?

draaiende wieken

hdr

jagende wolken

het blauwe uurtje

hdr blauwe uurtje

avondkleurtjes hdr
Het valt me trouwens wel op dat een hoop van m'n bracketingshot als ik ze samenvoeg ondanks iso 100 zoveel (kleur)ruis bevatten dat ik er niks aan heb..hoe kan ik dat voortaan voorkomen?
Laatst gewijzigd door Antoinette op zo sep 07 2008 8:39 am, 4 keer totaal gewijzigd.
Say what you like
Do what you feel
Do what you feel
Ook een leuke avond gehad! Lekker druk op zo'n fietspad, heel geinteresseerde "locals": oh, zijn jullie van de fotoclub van de Alblasserwaard?! Euhm, nee.
In ieder geval laten mn foto's nog even op zich wachten... heb alles in RAW geschoten en daar heb ik ff een andere compu voor nodig om te kunnen bewerken. Zal wel vanavond worden!
Enniewee, was erg gezellig!
Menno
In ieder geval laten mn foto's nog even op zich wachten... heb alles in RAW geschoten en daar heb ik ff een andere compu voor nodig om te kunnen bewerken. Zal wel vanavond worden!
Enniewee, was erg gezellig!
Menno