Antoinette schreef:Beetje aan het oefenen geweest met de flitser los van de camera
is het wat of mag ie naar de prullenbak?
even los van voorgaande "veeele reakties" toch een paar technisch/estetische suggesties: op zich vindt qua uitdrukking de foto geslaagd echter had ik de foto iets minder close-up genomen zodat wat meer van de zijkanten van het gezicht te zien zou zijn geweest want die mis ik nu(of heb je,m bijgesneden). Er is weinig scherptediepte, maar dat kan ook de bedoeling van jou geweest zijn om het accent vooral op de ogen(-die hebben heel wat reakties teweeg gebracht!!) te leggen, dus dat laten we zo. De haarlok voor de ogen heb ik geen moeite mee, datheeft wel iets. een tweede flitser van achter-boven met een donkere achtergrond is misschien(in de toekomst) ook een optie en verder eventueeel een softbox voor de frontflits. ten slotte vindt ik het best een moeilijke opgave om van jezelf een foto te maken, omdat portretfotografie een van de moeilijkste aspecten van de fotografie is, toppie hoor, lekker door blijven experimenteren.
groetjes Ben