Hallo,
Ik zit met een heel stel SD kaarten en ik vind het eigenlijk zonde om CF kaarten te kopen omdat ik toevallig een D70s heb aangeschaft.
Nu bestaan er "SD to CF adapters". Lijkt me handig en goedkoper dan memory kaarten opnieuw kopen.
Wie heeft ervaring met dit soort adapters icm met een Nikon?
Is formateren een probleem, is dit nodig?
Bedankt,
John
Compact Flash Adapter (voor SD kaarten)
Met EEn adapter kun je dus al je sd kaarten gebruiken. Werkt ook goed met mini-SD en adapter voor SD, dus waarom niet met CF. Ik zou t wel doen als ik jou was, je kunt later altijd nog een '8' gig CF-kaart aanschaffen, ze worden steeds goedkoper.
Formatteren moet je altijd doen met de camera, zeker de eerste keer dat je de kaart gebruikt.
Ik doe altijd ook tussendoor omdat je dan echt alle gegevens wist en er geen fouten kunnen optreden doordat gegevens over elkaar heen geschreven worden (wel eens ergens gelezen)
Formatteren moet je altijd doen met de camera, zeker de eerste keer dat je de kaart gebruikt.
Ik doe altijd ook tussendoor omdat je dan echt alle gegevens wist en er geen fouten kunnen optreden doordat gegevens over elkaar heen geschreven worden (wel eens ergens gelezen)