Mijn boerboels

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Ivette

Mijn boerboels

Bericht door Ivette » vr sep 12 2008 7:24 pm

Afbeelding

Frederix

Re: Mijn boerboels

Bericht door Frederix » vr sep 12 2008 7:47 pm

Ivette schreef:Afbeelding
Hoi Yvette,

Ik denk dat deze foto in kleur veel mooier is, kun je de kleurenversie ook eens laten zien? (Ik neem tenminste aan dat je een kleurenfoto "zwartwit" hebt gemaakt)

Haket
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Haket » vr sep 12 2008 7:53 pm

Hoi Ivette,
Mooi speels plaatje die ik graag ik kleur wil zien. Ik denk dat dan de gelaatsuitdrukkingen van de honden duidelijker zichtbaar worden.
Wel jammer dat de lichte zithoek ook mijn aandacht trekt.
Overigens een leuk stel honden, beslist het fotograferen waard!

Ivette

Bericht door Ivette » vr sep 12 2008 8:08 pm

Afbeelding
Ik weet niet zeker of dit het origineel is, maar persoonlijk vind ik de kleuren Te donker groen..

Ivette

Bericht door Ivette » vr sep 12 2008 8:09 pm

Jeetje, wat is de foto nu onscherp... het lijkt of hij heel vaak gekopieerd is...vreemd...

DeKemp

Bericht door DeKemp » vr sep 12 2008 10:15 pm

JPEG artifacts ;).

supervsduc

Bericht door supervsduc » vr sep 12 2008 10:19 pm

Ik vind je foto's iets overbelicht Ivette, heb die van die boerderij ook gezien en daar had ik ook dat gevoel bij.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Eeuw » vr sep 12 2008 11:03 pm

Nee, kleur is helemaal niet beter. Geef mij die eerste maar. Daar lijken je honden veel beter los te komen van een achtergrond die in kleur veel te druk is.
Er speelt natuurlijk ook mee dat de kleurenversie een onjuiste witbalans heeft opgelopen.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Frederix

Bericht door Frederix » vr sep 12 2008 11:46 pm

Eeuw schreef:Nee, kleur is helemaal niet beter. Geef mij die eerste maar. Daar lijken je honden veel beter los te komen van een achtergrond die in kleur veel te druk is.
Er speelt natuurlijk ook mee dat de kleurenversie een onjuiste witbalans heeft opgelopen.
Kleur is niet beter omdat de kleuren helemaal niet goed zijn, de foto is veel te groen. In de "zwartwit" foto lijken de honden op te lossen in de achtergrond. Dat vind ik dan weer niet mooi.

Leo

Bericht door Leo » za sep 13 2008 12:29 am

Daar lijken je honden veel beter los te komen van een achtergrond die in kleur veel te druk is.
In de "zwartwit" foto lijken de honden op te lossen in de achtergrond. Dat vind ik dan weer niet mooi.
:?:

Ik probeer nog niet te veel commentaar te geven, omdat ik er niet veel zicht op heb, en probeer te leren van de commentaren.

En afgezien of het onderwerp mooi is of niet,en over smaak valt te twisten, maar deze opmerkingen liggen toch wel erg ver uit elkaar.
Wie ziet het nou juist?

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » za sep 13 2008 1:27 am

Hoi Yvette,

Probeer eens de originele foto op te snorren. De kleurenversie is veel onscherper dan de eerste die je gepost hebt en zit vol Jpeg artifacts. Ik ben daar even mee aan de slag gegaan maar daar is geen eer aan te behalen, sorry. Ik vermoed dat er met de origineel nog wel iets te doen is al zal het een uitdaging inhouden. Dus svp geen compressie toepassen bij de conversie naar Jpeg.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Esveldt

Bericht door Esveldt » za sep 13 2008 8:17 am

Leo schreef:
Daar lijken je honden veel beter los te komen van een achtergrond die in kleur veel te druk is.
In de "zwartwit" foto lijken de honden op te lossen in de achtergrond. Dat vind ik dan weer niet mooi.
Wie ziet het nou juist?
Wahahaha, briljant.

Ik vind het iets druk, en dan uiteraard dat wat je er omheen ziet.

Tevens is het jammer dat je een streep hebt waar het overbelicht is.

Mijn inziens had je het geheel in de schaduw moeten zetten of in de zon.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”