nikon F50

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
Thomas

nikon F50

Bericht door Thomas » ma jan 22 2007 10:12 pm

ik weet niet of dit hier hoort maar ja

ik ben aan het kijken naar een analoge camera nu heb ik een 2dehands nikon F50 gezien en nu vroeg ik me af of het een goede beginers camera is want ik wil ook hand matig kunnen instellen

vrg Thomas

ThunderNet

Re: nikon F50

Bericht door ThunderNet » ma jan 22 2007 10:15 pm

Thomas schreef:ik weet niet of dit hier hoort maar ja

ik ben aan het kijken naar een analoge camera nu heb ik een 2dehands nikon F50 gezien en nu vroeg ik me af of het een goede beginers camera is want ik wil ook hand matig kunnen instellen

vrg Thomas
Het is een hele simpele analoge camera. Als je echt iets leuks wilt, zou ik kijken naar bijvoorbeeld een F90x (op Dutchphotozone.com staat er nog eentje met grip te koop voor 150 euro (hele lage prijs voor zo'n camera)) En dan heb je absoluut een goede camera voor je geld.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma jan 22 2007 10:17 pm

Thomas,

waarom wil je een analoge camera en geen digitale?
Ik zou eerder naar een D50 of een D70 gaan kijken!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Thomas

Bericht door Thomas » ma jan 22 2007 10:19 pm

tja ik weet niet een analoogecamera spreekt me meer aan dan een digitaale

er zitten rare digitale menu's op of bij de nikon's niet ??

ThunderNet

Bericht door ThunderNet » ma jan 22 2007 10:25 pm

Thomas schreef:tja ik weet niet een analoogecamera spreekt me meer aan dan een digitaale

er zitten rare digitale menu's op of bij de nikon's niet ??
Wat bedoel je met rare digitale menu's?

Thomas

Bericht door Thomas » ma jan 22 2007 10:30 pm

ik ben geen held met computers enwe hebben thuis een canon cybershot en daar snap ik al niks van

een analoog lijkt mij veel beter te snappen

en prijs technies

ThunderNet

Bericht door ThunderNet » ma jan 22 2007 10:31 pm

Thomas schreef:ik ben geen held met computers enwe hebben thuis een canon cybershot en daar snap ik al niks van

een analoog lijkt mij veel beter te snappen

en prijs technies
Oh dat soort menu's zitten er niet in nee :) wel instellingen via een schermpje (maar dat is een 'ouderwetser' schermpje :))

Thomas

Bericht door Thomas » ma jan 22 2007 10:32 pm

en ze zijn een stuk duurder als analoog

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » ma jan 22 2007 11:51 pm

De F50 is een leuke camera, was indertijd mijn kennismaking met Nikon, voor die tijd had ik een Minolta. Ik was toen laaiend enthousiast over de camera. Automatisch filmtransport, autofocus, in staat om het autofucus assist licht van mijn flitser (een Tumax, nog niet eens een echte Nikon) te gebruiken. Nooit spijt van gehad.

Ik heb de camera nog steeds, de handleiding ook trouwens.

De camera kent een paar automatische programma's (sport, portret, etc), maar ook sluitertijdvoorkeuze, diafragmavoorkeuze en helemaal op hand.

Ik heb de camera net nog even beet gehad (zonder film erin), hij doet het keurig met 'gewone' lenzen, maar met AFS objectieven (en ook Sigma HSM lenzen) stelt hij niet automatisch scherp, voor de autofocus heeft hij echt een mechanische overbrenging nodig.
Om voor de hand liggende redenen zou ik geen DX lenzen op de camera gebruiken, maar omdat ik die niet heb, kan ik die niet uitproberen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Thomas

Bericht door Thomas » di jan 23 2007 8:28 pm

en een nikon F70 lijkt mij ook wel een goeie iets duurdere uit voering

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » di jan 23 2007 9:17 pm

Absoluut, heb er zelf tot afgelopen weekend een gehad. Hij heeft alleen een ongebruikelijke bediening met een scroll menuutje. Als je daar eenmaal mee om kunt gaan: een puike camera. Je komt ze tegen voor €50 tot €100 voor de kale body. Op de vorige beurs in Houten heb ik veel zien liggen.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”