Zwitserland (Valais) juli 2008 deel 2

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
joepert
Forumlid
Forumlid

Zwitserland (Valais) juli 2008 deel 2

Bericht door joepert » di sep 16 2008 1:02 am

Een tijd geleden heb ik al een eerste deel van mijn vakantiefoto's geplaatst. Nu dan een tweede serie. Ik zit enorm te stoeien met PS CS3 en vind het nog knap lastig allemaal. Ik had nog niet in NEF geschoten deze keer. Overigens zijn niet alle foto's bewerkt (alleen die met *), ik twijfel bij veel foto's of het nu significante verbetering zal geven. Nu ja, ben benieuwd wat de goegemeente hier vindt.
1. Uitzicht boven Crans Montana
Afbeelding

2. Bij glacier Plaine Morte
Afbeelding

3. Pointe du Plaine Morte
Afbeelding

4*. De Mont Blanc. Op 3000m is het effect van een polarisatiefilter vrij heftig...
Afbeelding

5*. Een bekend gezicht voor iedereen die wel eens in Zwitserland gaat wandelen
Afbeelding

6*. Mijn dochter kijkt uit over Lac de Moiry
Afbeelding

7. Glacier de Moiry
Afbeelding

8. Detail van de gletscher
Afbeelding

9. Nog meer gletscher
Afbeelding

10. Distel
Afbeelding

11. Distel met vlieg
Afbeelding

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di sep 16 2008 1:20 am

Bekende plaatjes. Net wat andere dingen dan waar ik geweest ben, maar wel heel herkenbaar.

PhotoShop is inderdaad lastig. Je zou Capture NX2 eens moeten uitproberen. je kan nu een 60 dagen evaluatie versie downloaden. Even wennen, maar je kan er veel sneller mee werken dan Photoshop is mijn indruk. En anders LightRoom: dat is ervoor gemaakt veel eenvoudige handelingen uit te voeren op grote hoeveelheden foto's.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » di sep 16 2008 2:16 am

Vind 2 een mooi plaatje.
Say what you like
Do what you feel

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » di sep 16 2008 9:31 am

PatrickP schreef:PhotoShop is inderdaad lastig. Je zou Capture NX2 eens moeten uitproberen. (...) En anders LightRoom (...)
Het 'probleem' is dat ik via mijn werk een heel goedkope licensie voor PS CS3 heb kunnen aanschaffen. Daardoor zijn de andere alternatieven voor mij een stuk duurder. Maar trials proberen kan natuurlijk altijd. Helaas heb ik ook weer niet zoveel tijd (en de komende maanden al helemaal niet).

Ruudje

Bericht door Ruudje » di sep 16 2008 9:33 am

schitterend ! Mooi !

grRuud

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”