keuzeknop werkt niet meer
keuzeknop werkt niet meer
Vanmiddag heb ik een d80 gekocht en werkte alles naar behoren. Na het eten opnieuw de camera aangezet en nu werkt de keuzeknop niet meer. De camera blijft constant in "auto" modus staan, ongeacht de modus keuze. Ben ik nou echt zo stom dat ik een instelling over het hoofd zie of is er echt iets mis met het apparaat? Alvast bedankt!
- Germay
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Als je wat meer info geef,ik kan hier geen zinnig antwoord op geven.
Anders morgen direct naar de winkel om hem na te laten kijken,lukt het dan nog niet, omruilen die handel volgens mij moet dat lukken.
------------------------
Groet,
Gert.
:mrgreen:
Nikon D80./ Powergrip MB-D80. / Nikkor AF-S DX VR 18-200mm. / Nikkor AF-50mm 1.8. / Speedlight-SB-600 + Omnibounce. / Star 9 Statief./ Lowepro tassen.
Anders morgen direct naar de winkel om hem na te laten kijken,lukt het dan nog niet, omruilen die handel volgens mij moet dat lukken.
------------------------
Groet,
Gert.
:mrgreen:
Nikon D80./ Powergrip MB-D80. / Nikkor AF-S DX VR 18-200mm. / Nikkor AF-50mm 1.8. / Speedlight-SB-600 + Omnibounce. / Star 9 Statief./ Lowepro tassen.
Heel veel meer info valt er niet te geven.. En er is geen manier om die knop te locken. Verder laat de info bij de fotos die ik maak(1 keer knop aan achterkant naar boven drukken, als je in view modus zit), zien dat de "exposure mode" auto is, dit hoort te veranderen als je een andere modus ziet. Dit is dus ook het geval bij de fotos die ik maak als die keuzeknop op M,A,S, portrait of wat dan ook staat. Daarnaast zijn niet alle menu opties te veranderen, iets wat ook het geval is bij de auto modus. Sluitertijd en diaframa zijn ook niet handmatig aan te passen als ik de keuzeknop op M zet. Vrij veel aanwijzingen dus dat die keuzeknop op een of andere manier niet goed werkt..
. Ik ga wel even bellen met winkel denk ik! Dank voor alle reacties!