Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Voor het fotograferen van vogeltjes zijn doorgaans tamelijk lange objectieven (300mm op DX en vaak nog veel langer) vereist. Dat het soms ook met een korter objectief kan bleek vorige week op vakantie in Engeland en Wales. In het Snowdonia gebied in Wales bleken sommige vinken zo weinig schuw, dat ze met mijn D300 voorzien van de AFS Micro-Nikkor 105mm VR redelijk goed benaderbaar waren.
tja als ze benaderbaar waren heb je an de 105 gewoon een top objectief.....dit zie je dan ook weer terug in je foto's
lekker scherp en mooie bokeh op de laatste foto.
Ik ben ook erg blij met de lens, maar een vogel platen is me nog nooit gelukt. Eerlijk gezegd het is nooit in me op gekomen. Dat de lens rag scherp is, is bekend maar ik vind de bokeh op de laatste foto heel erg mooi. Jammer dat het geen tak is op de laatste foto!
Als ik deze foto's zie, wat is dan het argument dat de oude 105 micro beter is? Ik neig steeds meer om toch mijn oude 105 in te ruilen. De nieuwe nano coating schijnt toch een betere kwaliteit op te leveren. Enige argument wat ik heb gelezen, is dat de scherpte bij volle opening in de hoeken ietsje beter is bij het oude objectief.
Over half uurtje vertrek ik naar Amsterdam voor Nikondag bij Eyes on Media. kijken of ik met mijn oude en een nieuwe lens een test kan doen.