En het is maar de vraag of het een of ander mooier is...

Echt waar? Ik heb laatst tevergeefs gezocht in een D40-handleiding. Waar staat het?hansvk schreef:Toevallig heb ik gisteren in mijn D40 handleiding zitten lezen en daar stond in dat dit op de D40 ook kan.joepert schreef:Wat ik zelf een handige feature vind die wel op de D60 zit en niet op de D40 is de afstandsmete.
Pagina 28 onderaan. Of is dit toch iets naders dan in de D60?joepert schreef:Echt waar? Ik heb laatst tevergeefs gezocht in een D40-handleiding. Waar staat het?hansvk schreef:Toevallig heb ik gisteren in mijn D40 handleiding zitten lezen en daar stond in dat dit op de D40 ook kan.joepert schreef:Wat ik zelf een handige feature vind die wel op de D60 zit en niet op de D40 is de afstandsmete.
Pagina 28 onderaan. Of is dit toch iets naders dan in de D60?
De elektronische afstandsmeter
Als het objectief een maximum diafragma van f/5.6 of hoger heeft (lager f/-getal), kunt u de scherpstelaanduiding in de zoeker gebruiken om te controleren of het gedeelte van het onderwerp in het geselecteerde scherpstelveld scherp is. Plaats uw onderwerp in het actieve scherpstelveld, druk de ontspanknop half in en draai aan de scherpstelring van het objectief tot de scherpstelaanduiding (��) verschijnt. Als het onderwerp niet goed geschikt is voor autofocus ( 27), kan het zijn dat de
scherpstelindicator wordt weergegeven wanneer het onderwerp niet scherp is.
Voordat u gaat fotograferen dient u ervoor te zorgen dat het zoekerbeeld scherp is.
Heel leuk, maar wat heeft dat in praktijk van meerwaarde?joepert schreef:[Wat jij beschrijft is alleen maar een stip die gaat branden als je hebt scherp gesteld. Op de D60 kun je nog een hulp aanzetten. Die komt dan in de plaats van de belichtingsmeter (en ziet er ook hetzelfde uit):
+ lllll │ lllll -
naarmate je dichter bij het scherpstelpunt komt is verdwijnen de streepjes en als je scherp bent zie je ongeveer dit:
+.....l│l.....-