tekentablet aanschaffen

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
dapp&co

tekentablet aanschaffen

Bericht door dapp&co » do sep 18 2008 11:33 pm

Hoi allen,
Op dit moment gebruik ik een tekentablet van Qware, een heel klein goedkoop tablet wat maar weinig kan. Leuk om uit te proberen. Los van de vraag welk model en of het zinvol is om een tekentablet te gebruiken ben ik van zins een Wacom Intuos3 A4 USB aan te schaffen.
Ik ben niet echt geschrokken van de prijs, is immers een goed product en mag wat kosten, al zou ik het niet erg vinden als de prijs lager is dan de 448,04 incl btw+verzenden die ik op het WWW vind.
Weet iemand een winkel/site/leverancier die goedkoper is??

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr sep 19 2008 12:23 am

Ik zou sowieso een breedbeeldversie van een tablet nemen. Wacom is prima spul, de top.

Woudschim

Bericht door Woudschim » vr sep 19 2008 8:50 am

Ik gebruik al lange tijd met veel plezier de Intuos 3 A5. Deze is ook wat goedkoper dan de a4, en werkt naar mijn mening makkelijker. Omdat hij een stuk kleiner is hoef je niet teveel handbewegingen te maken, dus je werkt sneller, maar hij is ruim voldoende groot om gedetailleerd te kunnen werken.

Peter Artz
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Peter Artz » vr sep 19 2008 9:03 am

Ik heb zins een week Wacom Intuos 3 A5 aangeschaft met het doel om beter en gemakkelijker te selecteren. Ver in het verleden de voorloper van de Wacom Bambo gehad. Nu moet ik nog veel leren, de overgang van een muis naar een pen is in de praktijk toch wel groot. Het geheel is bij mij nog niet geheel naar mijn wensen ingesteld, komt wel later. In principe selecteer je iets wat net zo groot is als je beeld. Met de muis zijn dat korte stukjes maar met de pen niet. Als je er een aanschaft zou dit moeten uit proberen wat je het prettigs werkt. Wat het verschil is met de A4 en A 5 dat weet ik niet.

Tijdens dit schrijven zie ik dat Woudschim het ook heeft over de handbewegingen
In het geheel kan ik hem toch aanbevelen.

Succes er mee Sander!

Floris

Bericht door Floris » vr sep 19 2008 9:49 am

Ik werk hier met een Wacom CTE-440; ook een beetje A5 formaat. Zelf vind ik groter niet handig werken (inderdaad ivm hand/arm bewegingen). Als ik iets nauwkeurigs moet doen in PS, zoom ik gewoon verder in.

Gevoel vind ik prima.

Ik gebruik de tablet als een volwaardige muisvervanger.

Waarom wil je de A4?

dapp&co

Bericht door dapp&co » vr sep 19 2008 11:05 am

Vanuit arbo oogpunt en berichtgeving over RSI, wat ik op diverse plekken heb gelezen, is dat bij het gebruik van een te klein tablet je (hele) kleine bewegingen blijft maken wat een verhoogd risico is voor RSI. Door een groter tablet ben je "verplicht" grotere bewegingen te maken met zowel arm/schouder als pols/hand en niet dat krampachtige gepriegel wat ik nu doe (actief veld 12x8) Ik heb al last als ik een uurtje met de muis aan het shoppen ben en gebruik dan ook het tablet wat ik nu heb voor al het foto en tekenwerk wat ik doe.

Ik heb de A4 nog niet in de praktijk uit kunnen proberen wel de bamboo fun medium maar die is naar mijn opvatting te klein (is bijna even groot als de A5), vandaar dat ik op zoek ben naar winkels/leveranciers. Als iemand weet waar ik ze in de buurt van rotterdam kan uitproberen, heel graag.

Peter Artz
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Peter Artz » vr sep 19 2008 1:11 pm

Als iemand weet waar ik ze in de buurt van rotterdam kan uitproberen, heel graag.
Sander,
Zie je pb box, met een bericht van mij!

Floris

Bericht door Floris » vr sep 19 2008 1:26 pm

Ik denk dat je gelijk hebt dat inderdaad de micro bewegingen de sleutel van RSI zijn. Dat was voor mij de eerste reden om te beginnen met een tablet.

Op dit moment kan ik met 1 pols beweging ca. 1/3 van de beeld diagonaal over. Voor mij werkt dat het prettigste.

En hoe kleiner je je gebruikte tablet oppervlak kiest, hoe minder nauwkeurig het wordt (je klikt ergens al snel naast).

Miss Nikon

Bericht door Miss Nikon » vr sep 19 2008 1:52 pm

Ik ben niet echt geschrokken van de prijs, is immers een goed product en mag wat kosten, al zou ik het niet erg vinden als de prijs lager is dan de 448,04 incl btw+verzenden die ik op het WWW vind.
Weet iemand een winkel/site/leverancier die goedkoper is??
Op redcoon.nl staat ie voor EUR 409,00 incl BTW, er komen nog wel verzendkosten van EUR 6,98 bovenop.

Tip:
Als je naar tweakers.net ga en op het tabblad pricewatch klikt kan je rechts invullen naar welk product je op zoek bent, tweakers zoekt dan voor je op waar het product het goedkoopst aangeboden wordt.

dapp&co

Bericht door dapp&co » vr sep 19 2008 1:58 pm

@peter, berichtje terug.

dapp&co

Bericht door dapp&co » vr sep 19 2008 2:16 pm

@Miss Nikon,
goeie tip, bedankt

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”