Vond het zelf ook best wel een geinige plaat. Net alsof de olifant lacht.

In een 3-2 verhouding is ie helaas niet mooi te croppen. Daarnaast willen ze voor de kranten geen bewerkte foto's, dit in verband met manipuleren van de foto's cq. waarheidSnadaa schreef:Hij is inderdaad erg leuk, volgens mij lacht hij ook, misschien nog wat croppen.... ??
??? Gewoon een beetje spelen om te kijken wat het verschil is.....volgens mij is daar niks mis mee. Het leek me alleen leuk om het effect te zien, kan zijn dat hij er niet mooier op wordt maar niet geschoten is altijd mis. Overigens heeft croppen niks te maken met manipuleren, het is gewoon een uitsnede, niks meer en minder en doet geen afbreuk aan de realiteit.....rbfoto.nl schreef:In een 3-2 verhouding is ie helaas niet mooi te croppen. Daarnaast willen ze voor de kranten geen bewerkte foto's, dit in verband met manipuleren van de foto's cq. waarheidSnadaa schreef:Hij is inderdaad erg leuk, volgens mij lacht hij ook, misschien nog wat croppen.... ??
Haha, ik en kwaad...dat zal niet zo gauw gebeuren. Ik wist overigens niet dat exif informatie veranderd bij croppen, handig om te weten weer wat geleerd. Neemt niet weg dat je op dit forum gerust foto's kunt croppen om eens te spelen......rbfoto.nl schreef:Rustig maar hoor![]()
Ik bedoel het niet vervelend hoor maar probeerde wat uit te leggen.
Journalistiek gezien moeten de foto's onbewerkt aangeleverd worden. Stel voor dat je door middel van fotosjop onze koningin in een foto neerzet terwijl ze daar nooit geweest is. Of dat je haar met een document fotografeert en het document manipuleert.
Dat is de reden dat ze dus onbewerkt aangeleverd moeten worden. Anders is het niet te controleren en haalt een blad een hoop ellende op de hals.
Een uitsnede is inderdaad geen manipulatie maar als je dat doet dan is de foto wel bewerkt en dat is in de exif na te lezen. Of er meer veranderd is, is dan niet meer te controleren dus vandaar dat dat ook niet toegestaan is.
Maar ik snap je punt hoor, als er het een en ander nog bijgesteld wordt, dan zal de foto ook technisch beter worden.
Verzadiging, contrast, witbalans en helderheid kunnen allemaal nog verbeterd worden evenals de al genoemde uitsnede.