Ken Rockwell
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
welkom
Welkom Maartin, goeie link daar kunnen we wat mee.
Maar ik wil je vragen om in het topic voorstellen wat meer over jezelf te vertellen, je fotografische interessen en wat voor apparatuur die je hebt.
Groetjes George
Maar ik wil je vragen om in het topic voorstellen wat meer over jezelf te vertellen, je fotografische interessen en wat voor apparatuur die je hebt.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Gebruik de zoekfunctie van dit forum om het een en ander over Ome Ken te weten te komen.
Als je echt wilt genieten van dhr. Rockwell moet je zijn "review" lezen van de Nikkor 1,8/50mm. Lachen.
Wat commentaar hierop kun je hier vinden:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... m&start=15
Zie daar mijn reactie van 6 juni 2007.
Hij matigt zich ook een oordeel aan over bijvoorbeeld de Noct-Nikkor, terwijl hij aangeeft dat objectief zelfs nooit gebruikt, laat staan getest te hebben:
http://www.kenrockwell.com/nikon/58.htm
Let op de zinsnede:
"I've never used this lens, but people keep asking me for an opinion."
Waarmee ik dus ook weer niet wil zeggen dat de goede man het altijd bij het verkeerde eind heeft, maar je krijgt wel kramp in je tenen van het krommen als je sommige dingen van hem leest.
E.M. de Klerk
Als je echt wilt genieten van dhr. Rockwell moet je zijn "review" lezen van de Nikkor 1,8/50mm. Lachen.
Wat commentaar hierop kun je hier vinden:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... m&start=15
Zie daar mijn reactie van 6 juni 2007.
Hij matigt zich ook een oordeel aan over bijvoorbeeld de Noct-Nikkor, terwijl hij aangeeft dat objectief zelfs nooit gebruikt, laat staan getest te hebben:
http://www.kenrockwell.com/nikon/58.htm
Let op de zinsnede:
"I've never used this lens, but people keep asking me for an opinion."
Waarmee ik dus ook weer niet wil zeggen dat de goede man het altijd bij het verkeerde eind heeft, maar je krijgt wel kramp in je tenen van het krommen als je sommige dingen van hem leest.
E.M. de Klerk
Sinds kort mijn eerste digitale camera gekocht en wil mijn oude hobby weer gaan uitoefenen.
Ben erg blij met mijn nieuwe D60 en het verbaast me wat de mogelijkheden zijn met deze camera. Fotograferen zit bij ons in het bloed en is me door mijn vader met de paplepel ingegoten. Mijn laatste analoge camera en die ik nog steeds gebruik is de OM-2 met een Panagor 80/200 objectief. Ben al een tijdje op het net op zoek naar informatie om mijn kennis weer een beetje op te vijzelen en kwam ook bij Ken Rockwell terecht. Mijn grootste hobby is webdesign en vindt zijn website en informatie een dikke 10 waard. Petje af voor Ken, wetende hoeveel werk het is om zo`n website inclusief informatie te bouwen. Het meest opmerkelijke wat ik tot nu gelezen heb op zijn site is de omschrijving van de SB-400, erg grappig. Vindt zijn informatie erg objectief en aangezien de mogelijkheden in de fotografie heeft ieder wel zijn eigen trucs en tips. Groetjes Maarten
Ben erg blij met mijn nieuwe D60 en het verbaast me wat de mogelijkheden zijn met deze camera. Fotograferen zit bij ons in het bloed en is me door mijn vader met de paplepel ingegoten. Mijn laatste analoge camera en die ik nog steeds gebruik is de OM-2 met een Panagor 80/200 objectief. Ben al een tijdje op het net op zoek naar informatie om mijn kennis weer een beetje op te vijzelen en kwam ook bij Ken Rockwell terecht. Mijn grootste hobby is webdesign en vindt zijn website en informatie een dikke 10 waard. Petje af voor Ken, wetende hoeveel werk het is om zo`n website inclusief informatie te bouwen. Het meest opmerkelijke wat ik tot nu gelezen heb op zijn site is de omschrijving van de SB-400, erg grappig. Vindt zijn informatie erg objectief en aangezien de mogelijkheden in de fotografie heeft ieder wel zijn eigen trucs en tips. Groetjes Maarten
"Vind zijn informatie erg objectief"
Dan zou ik toch nog wat meer van hem lezen. Zie ook mijn vorige posting.
Vergeet vooral niet dat Ken Rockwell zijn boterham verdient met die site, hij MOET dus dingen schrijven. Hij vraagt ook niet voor niets een donatie.
En zoals ik al schreef, hij heeft het ook wel eens bij het goede eind, en hij kan, als hij het wil, heel onderhoudend schrijven. Ik vond zijn stuk over het geflopte APS-formaat bijvoorbeeld best goed. Pas alleen op voor zijn opinies, die zijn niet meer dan dat. Hoewel hij ze soms zijn best doet ze als feiten te presenteren.
En je hebt gelijk dat zijn site heel goed in elkaar zit. Daar ligt het echt niet aan!
Succes, E.M. de Klerk
Dan zou ik toch nog wat meer van hem lezen. Zie ook mijn vorige posting.
Vergeet vooral niet dat Ken Rockwell zijn boterham verdient met die site, hij MOET dus dingen schrijven. Hij vraagt ook niet voor niets een donatie.
En zoals ik al schreef, hij heeft het ook wel eens bij het goede eind, en hij kan, als hij het wil, heel onderhoudend schrijven. Ik vond zijn stuk over het geflopte APS-formaat bijvoorbeeld best goed. Pas alleen op voor zijn opinies, die zijn niet meer dan dat. Hoewel hij ze soms zijn best doet ze als feiten te presenteren.
En je hebt gelijk dat zijn site heel goed in elkaar zit. Daar ligt het echt niet aan!
Succes, E.M. de Klerk
Ik ken Ken inmiddels een klein beetje en zou niet meer zonder Ken kennen...emdeklerk schreef:"Vind zijn informatie erg objectief"...
Hij geeft gewoon ongezouten zijn (onafhankelijke) mening en ik ga daarom liever uit van zijn mening dan dat ik het oordeel volg van bijvoorbeeld DPreview om er maar eens eentje te noemen.
Er is slechts één site, die van ene Andrzej Wrotniak die ik minstens net zo goed vindt als de site van Ken, de laatste gaat vrijwel alleen over Olympus maar voordat ik iets kocht ging ik altijd even bij Wrotniak -en na mijn overstap op Nikon bij Rockwell- kijken wat zij ervan vonden.
Heb nog nooit een miskoop gehad dankzij Ken (en Andrzej), heren bedankt voor jullie objectiviteit...
Ik lees ook wel graag spul van Ken, maar inderdaad kan hij soms een beetje kort door de bocht zijn. Zijn mening over het gebruik van JPG Basic deel ik niet helemaal. Op 100% zie je artifacts in JPG Basic. Pak dan Fine. Voorkeur toch RAW omdat je ook in JPG niet alle kanten meer opkunt. Genoeg JPG blaat. Dat hij de 18-55 zo'n toffe lens vindt, kan ik wel waarderen, dat ding heeft mij al ontelbaar goede en leuke platen opgeleverd.
klijnfotografie.com