iets op gevallen in bridge cs3
- spinner_007
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
iets op gevallen in bridge cs3
Het is mij nu pas op gevallen dat als ik bridge open.
En op het kleine beeld gaat staan dat de foto aangepast wordt donkerder of lichter
Dit vind ik raar en gebeurt niet bij capture nx
Is er iets dat ik perongelijk veranderd heb in bridge of CS3
Of hoort dit zo te zijn
Gr bert
En op het kleine beeld gaat staan dat de foto aangepast wordt donkerder of lichter
Dit vind ik raar en gebeurt niet bij capture nx
Is er iets dat ik perongelijk veranderd heb in bridge of CS3
Of hoort dit zo te zijn
Gr bert
- spinner_007
- Forumlid
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Bert,
Het "kleine beeld" is een weergave van de in de NEF "ingebouwde" JPEG. Het grote beeld is het resultaat van de uitlezing van de NEF door CS3. Omdat CS3 niet zoals NX/NX2 alle camera-instellingen kan uitlezen, zal het resultaat afwijken vande weergave van de "ingebouwde" JPEG en de weergave in NX/NX2. In NX/NX2 is de kleurweergave van de NEF's (uiteraard voordat deze verder worden bewerkt) identiek aan die van de JPEG's.
Het "kleine beeld" is een weergave van de in de NEF "ingebouwde" JPEG. Het grote beeld is het resultaat van de uitlezing van de NEF door CS3. Omdat CS3 niet zoals NX/NX2 alle camera-instellingen kan uitlezen, zal het resultaat afwijken vande weergave van de "ingebouwde" JPEG en de weergave in NX/NX2. In NX/NX2 is de kleurweergave van de NEF's (uiteraard voordat deze verder worden bewerkt) identiek aan die van de JPEG's.
Jur
- spinner_007
- Forumlid
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Bert,spinner_007 schreef:Nu heb ik nog 1 vraag als ik dit kleur verschil wil ontwijken, moet ik dan de foto's eerst in NX bewerken en opslaan als jpeg's en daarna bewerken en shoppen in CS3?
De foto's zijn in NX beter kwa kleur en helderheid
Die werkwijze kun je inderdaad toepassen. Zelf doe ik bijna alles in NX2 en wijk alleen uit naar CS2 voor zaken als perspectiefcorrectie e.d., die in NX2 niet mogelijk zijn.
Jur
- spinner_007
- Forumlid
- spinner_007
- Forumlid
dodo
Ik bewerkte mijn foto's ook gelijk in photoshop cs3 maar heb nu gezien dat bridge en cs3 mijn foto's aanpassen helderder of donkerder .
Dit is dus niet wat ik wil bij deze foto's.
Over het algemeen gebeurt er niets met de foto's in bridge of cs
Maar de foto's waar het gebeurt zijn express zo genomen onderbelicht of overbelicht.
Ook foto's binnenshuis met gloeilampen worden vaal en sobber
Ik bewerkte mijn foto's ook gelijk in photoshop cs3 maar heb nu gezien dat bridge en cs3 mijn foto's aanpassen helderder of donkerder .
Dit is dus niet wat ik wil bij deze foto's.
Over het algemeen gebeurt er niets met de foto's in bridge of cs
Maar de foto's waar het gebeurt zijn express zo genomen onderbelicht of overbelicht.
Ook foto's binnenshuis met gloeilampen worden vaal en sobber