Voetbalfoto's

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
nelo

Voetbalfoto's

Bericht door nelo » ma sep 22 2008 9:37 pm

Naast mijn honden maak ik ook vaak foto's bij de wedstrijden en trainingen van het team van mijn zoon
Met de D50 zowat altijd op de sportstand, nu met de D300 op de sluitertijdvoorkeuze
Deze heb ik afgelopen zaterdag gemaakt, maar ik "mis" iets weet alleen niet wat :oops:
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
Laatst gewijzigd door nelo op ma sep 22 2008 9:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door emiel » ma sep 22 2008 9:46 pm

actie en emotie??

2 & 5 hebben teveel spelers en geen direct zicht op de bal/speler.

waarom sluitertijdvoorkeuze?

ajuus
emiel

nelo

Bericht door nelo » ma sep 22 2008 9:55 pm

emiel schreef:actie en emotie??

2 & 5 hebben teveel spelers en geen direct zicht op de bal/speler.

waarom sluitertijdvoorkeuze?

ajuus
emiel
Actie en emotie, ja daar zit wat in, thanks.

Sluitertijdvoorkeuze, vanwege de bevriezing van het beeld. Heb altijd het gevoel dat als ik voor de diafragma ga ik net geen scherpe speler krijg

Inge

Bericht door Inge » ma sep 22 2008 9:58 pm

Ik heb ook afgelopen zaterdag voetbalfoto's gemaakt en ben er achter gekomen dat het erg moeilijk is! Ik zal er ook een paar plaatsen dan kan je ze zien.. Er moet zowiezo een bal te zien zijn anders is het een raar gezicht.
Ik vind jou foto's mooi maar inderdaad ze missen, net als de mijne, iets.

emiel
Forumlid
Forumlid

Bericht door emiel » ma sep 22 2008 11:21 pm

nelo schreef: Sluitertijdvoorkeuze, vanwege de bevriezing van het beeld. Heb altijd het gevoel dat als ik voor de diafragma ga ik net geen scherpe speler krijg
probeer eens te schieten op de A met de laagste waarde. Daarnaast zorgen dat je sluitertijd niet onder de 1/800ste komt (dus eventueel de ISO verhogen). Hierdoor komt de actie los van de achtergrond. Ook wordt de achtergrond dan een stuk minder scherp zodat je niet alle reclameborden kan lezen ;)

En actie&emotie is het allermoeilijkste (vind ik). op het juiste moment afdrukken is de kunst. Gelukkig hebben we allemaal de multishot mogelijkheid en hopen we er dan gewoon op dat er tussen een salvo altijd wel eentje raak is .... Mijn ervaring is dat er 1 op de 10 een beetje gelukt is en als je 1-2 actie&emotie momenten hebt je (ik) blij mag zijn.

dus vooral doorgaan!

ajuus
emiel

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » wo sep 24 2008 1:25 am

maar raak schieten en hopen dat er een goeie tussen zit.... zo denkt de echte fotograaf niet,hoor!
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

emiel
Forumlid
Forumlid

Bericht door emiel » wo sep 24 2008 7:55 pm

alfredo schreef:maar raak schieten en hopen dat er een goeie tussen zit.... zo denkt de echte fotograaf niet,hoor!
gelukkig maar, anders zou je het met goed fatsoen geen vak kunnen noemen ;)

ajuus
emiel

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”