Manfrotto 055MF3 Magfiber Pro Carbon

Discussies over statieven
KAMIKAZE-FREAK

Bericht door KAMIKAZE-FREAK » zo jul 13 2008 9:49 pm

Gister een 055MF4 gekocht met een 804RC2 kop
en tot nu toe bevalt hij me heel goed
lekker klein en houdt me D200 met 18-200 op 200 mm prima

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » ma sep 08 2008 10:06 pm

Eindelijk ga ik dan over op de koop van dit statief. Ik ben benieuwd. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit welke kop ik het beste kan gebruiken. Ik wil het liefst gewoon een orginele Manfrotto kop erop. Meerdere koppen heb ik ook geen problemen mee. Ik wil de kop sowieso gaan gebruiken voor het maken van avondfoto's in steden en voor macrofotografie.

KAMIKAZE-FREAK

Bericht door KAMIKAZE-FREAK » ma sep 08 2008 10:09 pm

AlwinSitton schreef:Eindelijk ga ik dan over op de koop van dit statief. Ik ben benieuwd. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit welke kop ik het beste kan gebruiken. Ik wil het liefst gewoon een orginele Manfrotto kop erop. Meerdere koppen heb ik ook geen problemen mee. Ik wil de kop sowieso gaan gebruiken voor het maken van avondfoto's in steden en voor macrofotografie.
Heb zelf de 804RC2 en vind die persoonlijk wel fijn

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » ma sep 08 2008 10:11 pm

Waar ik zelf altijd veel moeite mee heb gehad is het recht krijgen van je toestel. Vaak kwam ik altijd thuis met scheve foto's.

KAMIKAZE-FREAK

Bericht door KAMIKAZE-FREAK » ma sep 08 2008 10:14 pm

met de D200 heb je een optie om een raster te laten zien in je viewfinder

daarmee kan je gemakkelijk een horizon richten

plus er zit een waterpas op de kop en op de statief dus dat helpt je ook al

en als dat nog niet lukt.. dan kan je proberen de graadmeters op de zijkant van de kop te volgen..maar die vertrouw ik niet echt..

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » ma sep 08 2008 10:20 pm

Ik zal morgen eens kijken naar de combinatie, als ik tijd heb en het niet al te druk is. Bedankt voor je advies.

Christiaan
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Christiaan » wo sep 10 2008 12:09 pm

Ik heb een Manfrotto 055MF4 en ben er best tevreden mee, het scheelt 'maar' 400 gram dat is waar maar het helpt om onder de 8 kilo te blijven.

Ik heb een RC2 koppeling gehad maar daarmee had ik niet genoeg grip, ik heb nu een RC3 (grotere plaat).

Als ik alles opnieuw kon kopen kocht ik Gitzo, dat is toch iets mooier afgewerkt.

Christiaan

KAMIKAZE-FREAK

Bericht door KAMIKAZE-FREAK » ma sep 22 2008 11:43 pm

AlwinSitton schreef:Ik zal morgen eens kijken naar de combinatie, als ik tijd heb en het niet al te druk is. Bedankt voor je advies.
ist em geworden?

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » ma sep 22 2008 11:57 pm

Uhhhhhmmmmm Ik weet niet of je al iets hebt gekocht, maar ik lees dat je iets in carbonfiber zoek. Al eens naar Feisol gekeken ???? Ik heb er een en is zeer betaalbaar en superlicht. Sinds Juni in nederland verkrijgbaar bij Cameratools.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”