20" monitor groot genoeg?

Discussies over fotobewerking en archivering
Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » di sep 16 2008 10:44 am

Tom van Hell schreef:Ik weet niet hoe de ervaring van andere gebruikers is en of het inmiddels anders is maar met samsung en mg monitors heb ik de ervaring dat ze niet te kalibreren zijn volgens het boekje.
er zitten kleurstanden op waarvan je niet de kleurtemperatuur kunt achterhalen en die moet je toch wel op 6500 kunnen zetten.Sowieso niet de software installeren denk ik die ze er bij leveren want dan heb je conflicten met je kallibratieset
Dit is herkenbaar!

Ik heb een Samsung 226BW waarmee ik een tijd gewerkt heb met een Huey Pantone profiel maar daar had ik nooit een goed gevoel bij, dof en gelig.
Sinds enige tijd werk ik zonder calibratie op de Auto-stand van de monitor. Gezien de positieve reacties op de kleurweergave van door mij hier geplaatste foto's laat ik het voorlopig maar zo. Wel balen trouwens, je koopt niet voor niets een calibratieset.

Eric-DH
Forumlid
Forumlid

Bericht door Eric-DH » di sep 16 2008 11:50 am

Skippy schreef:
Tom van Hell schreef:Ik weet niet hoe de ervaring van andere gebruikers is en of het inmiddels anders is maar met samsung en mg monitors heb ik de ervaring dat ze niet te kalibreren zijn volgens het boekje.
er zitten kleurstanden op waarvan je niet de kleurtemperatuur kunt achterhalen en die moet je toch wel op 6500 kunnen zetten.Sowieso niet de software installeren denk ik die ze er bij leveren want dan heb je conflicten met je kallibratieset
Dit is herkenbaar!

Ik heb een Samsung 226BW waarmee ik een tijd gewerkt heb met een Huey Pantone profiel maar daar had ik nooit een goed gevoel bij, dof en gelig.
Sinds enige tijd werk ik zonder calibratie op de Auto-stand van de monitor. Gezien de positieve reacties op de kleurweergave van door mij hier geplaatste foto's laat ik het voorlopig maar zo. Wel balen trouwens, je koopt niet voor niets een calibratieset.
Hmm, wel een punt om rekening mee te houden dus. Wellicht dat callibratie wel mogelijk is zolang je de specifieke software van Samsung ("Natural Color" & "Magic Tune") niet installeert....
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100

Dennis71

Bericht door Dennis71 » di sep 16 2008 12:06 pm

Ik heb op dit moment nog een Samsung 226BW (heb een Eizo besteld) en gebruik een calibratieset. Nergens last van en maakt gebruik van de spider express.

Eric-DH
Forumlid
Forumlid

Bericht door Eric-DH » di sep 16 2008 2:58 pm

Dennis71 schreef:Ik heb op dit moment nog een Samsung 226BW (heb een Eizo besteld) en gebruik een calibratieset. Nergens last van en maakt gebruik van de spider express.
Dennis, mag ik vragen wat voor resultaten je hebt met de gecalibreerde Samsung? Ik begrijp dat je in ieder geval niet helemaal tevreden was, anders ging je niet upgraden...
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100

Dennis71

Bericht door Dennis71 » di sep 16 2008 3:30 pm

Prima resultaten, ik wel echter nog 1 stapje groter en de Eizo staat al een tijdje op mijn verlanglijstje. Ik heb heel veel plezier van de Samsung in ieder geval.
Laatst gewijzigd door Dennis71 op di sep 16 2008 4:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

#Johan

Bericht door #Johan » di sep 16 2008 3:32 pm

Dennis71 schreef:Prima resultaten, ik wel echter nog 1 stapje groter en de Eizo staat al een tijdje op mijn verlanglijstje. Ik heb er heel veel plezier van in ieder geval.
Mag ik vragen welke type je gekocht hebt van Eizo?

Dennis71

Bericht door Dennis71 » di sep 16 2008 4:07 pm

#Johan schreef:
Dennis71 schreef:Prima resultaten, ik wel echter nog 1 stapje groter en de Eizo staat al een tijdje op mijn verlanglijstje. Ik heb er heel veel plezier van in ieder geval.
Mag ik vragen welke type je gekocht hebt van Eizo?
Deze: FlexScan S2431WH-BK
Ik heb begrepen dat KvP dezelfde heeft en er uitermate tevreden over is.

#Johan

Bericht door #Johan » di sep 16 2008 4:13 pm

Okay, bedankt voor de info.

LeonPoels

Bericht door LeonPoels » di sep 23 2008 8:53 pm

Het aantal beeldpunten in verticale richting is zo'n beetje het enig relevante qua afmetingen. Als je regelmatig verticale foto's maakt weet je waarom.
Leon

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”