Keramiek binnen fotograferen. Heeft iemand tips?

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Matthijs

Keramiek binnen fotograferen. Heeft iemand tips?

Bericht door Matthijs » wo sep 24 2008 7:11 am

En goede vriendin heeft mij gevraagd van een grote verzameling keramische voorwerpen, vazen, beesten e.d. (niet commercieel) foto's te maken. Zij heeft inmiddels zelf een zwart doek gekocht en heeft een nogal lichte hobbykamer met witte wanden en een raam.
Ik heb een D80 met Nikon 50mm 1.8 en een Tamron 17-50, met een Sb600.
Ik zal wel een en ander moeten experimenteren om goede foto's te krijgen maar kan iemand me een beetje in de juiste richting sturen voor wat betreft opstelling, juiste lens, niet of juist wel flitsen, plaats flitser?
Of heeft iemand misschien link naar een website?
Met dank voor je hulp.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo sep 24 2008 8:16 am

Wil je het een beetje profi aanpakken dan gebruik je een lichttent of een flits cocon.

In een witte kamer met een raam krijg je vaak lastige reflecties op je objecten.

http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1

Luc
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Matthijs

Bericht door Matthijs » vr sep 26 2008 8:06 am

Ok Luc, bedankt voor je tip. Ik ga daar eens naar kijken.

wijnands

Bericht door wijnands » vr sep 26 2008 8:48 am

Inderdaad, lichttentje. Vaak op ebay of marktplaats voor weinig te krijgne maar je kan 't ook prima zelf knutselen. Google maar 's op diy light tent.

Ander tipje, met een tent werk je vaak met lampen, schiet even een custom whitebalance voordat je begint.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”