[CHA] foutmelding op de D70s

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
jpauwels

[CHA] foutmelding op de D70s

Bericht door jpauwels » di sep 23 2008 7:49 am

Afgelopen zondag heb ik de de hele dag lopen fotograferen bij onze honden school. Naa een foto of 400 kreeg ik de melding [CHA] op de plaats waar normaal het aantal foto's dat nog gemaakt staat.

Op dat moment de camera uit gedaan en daarna was de melding weg. maar na elke foto kreeg ikdeze melding opniew. de camera schrijft dan een foto zonder beeldinformatie weg naar het kaartje. (SanDisk extreme III 2gb CF) Gelukkig had ik regelmatig mijn foto's naar mijn laptop weggeschreven maar ik bem dus toch een kleine 50 foto's kwijt.
Formateren van het kaartje in de camera had geen resultaat. ook het eerst formateren van het kaartje in de computer en daarna in de camera had geen resultaat.

Ik heb gebeld met Sandisk maar die vertelden mij dat het aan de camera moet liggen. het kaartje is 3 maanden oud.

Het gekke is dat ik die melding gisteren niet meer heb kunnen reproduceren

Wat denken jullie, is het het kaartje of ligt het aan de camera. Ik heb overigens nog een week garantie op mijn camera. dus ik ga zo ook de winkel even bellen wat we hier aan kunnen doen.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » di sep 23 2008 8:28 am

Ik heb even via Google de foutmelding opgezocht en daar kwam ik in een van de eerste postings tegen dat het om een verbogen pinnetje in de kaartlezer van de camera ging. Misschien is dat bij jou ook het geval? Kwestie van een felle zaklantaarn en je weet genoeg.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

jpauwels

Bericht door jpauwels » di sep 23 2008 6:14 pm

Ik heb thuis nog even gekeken
er zijn geen pinnetjes verbogen

ik heb van een paar foto's die beschadigd zijn nog wat eruit kunnen halen

even de links aangepast

Afbeelding

Afbeelding

Imand een idee wat het zou kunnen zijn?
de camera of het kaartje?
Laatst gewijzigd door jpauwels op do sep 25 2008 9:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » di sep 23 2008 6:35 pm

Bij mijn D70s kwam het alleen voor icm de ingebouwde flitser.
Heb mezelf laten vertellen dat het aan een fout ligt op de CF card print in de camera zelf. Mogelijk een gebroken soldeerpunt aan de pinnen naar de CF kaart.

Maar er word ook beweerd dat het komt door vervuilde pinnetjes in de body die zouden te reinigen zijn met een CF kaart cleaner.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » di sep 23 2008 6:38 pm

Voordat je garantie om is zou ik dan toch even teruggaan naar de winkel of in overleg met hen de camera ter reparatie aanbieden in Beverwijk :roll:

Ik zie overigens geen foto's, alleen rode kruisjes.

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » di sep 23 2008 6:50 pm

Kapotte kaart?

zie forum zuiderburen

jpauwels

Bericht door jpauwels » di sep 23 2008 7:00 pm

Ik ga morgen even bellen met de winkel kijken wat we eraan kunnen doen

iig bedankt voor de reacties

misschien wel en een niewe kaart en opsturen naar beverwijk

ik houd jullie op de hoogte

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » di sep 23 2008 7:14 pm

Hallo JP,probeer eens dit een nieuwe kaart van SanDisk(extreme3)
Misschien is dit de oplossing,suc6, hopelijk komt het goed.
------------------------
Groet,
Gert.

Noot:Wat ik eerst NIKON kan ik nu wel.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » wo sep 24 2008 4:11 am

je kan ook proberen met recovery software de foto's te herstellen , heb dit nog noiit met sandisc in een nikon gehad wel ooit een sandisk kaartej wat defect was reraakt naar san disk opgestuurt en toen een cd'tje met de fot's en een neiuwer kaartje gekregen (na dat ik overends had aangetoond dat de camera niet defect was (door foto's op te sturen..)

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » wo sep 24 2008 9:14 am

dirk-jan boon schreef:je kan ook proberen met recovery software de foto's te herstellen
:roll: Denk het niet Dirk-Jan, hij heeft de kaart al geformatteerd.

jpauwels

Bericht door jpauwels » wo sep 24 2008 9:18 am

Ik heb al vanalles gedaan met de kaart dus ik denk niet dat dara nog wat van te maken is.
Nu waren het niet heel belangrijke foto's hoor, maar als het een keer wel zo is heb je wel een probleem.
Ik krijg de winkel nog niet te pakken maar zodra ik meer weet zal ik het posten

jpauwels

Bericht door jpauwels » do sep 25 2008 9:21 pm

even een update

Waarschijnlijk is mijn sensor stuk.
ik weet niet of jullie de foto's hebben kunnen, het werkte toen ik ze poste maar nu niet meer. ik ga het zo even proberen aan te passen

Ik heb de camera gelukkig bij een winkel (digimaxx in dordrecht) tweede hands gekocht zodat ik nu nog net in de garantie val..
Ze zijn nu in onderhandeling met nikon of zij de reparatie op hun kosten willen uitvoeren.
Ik ben nu aan het proberen om het geld dat ik aan de d70s heb uitgegeven als korting op een nieuwe D80 te krijgen.
Ik hoop alleen dat ze hem nog geleverd kunnen krijgen want dat zou volgens hun nog wel eens een probleem kunnen zijn. Ik wacht het even af wat ze morgen te vertellen hebben.

ik houd jullie op de hoogte

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » vr sep 26 2008 7:28 am

dat ziet er inderdaad uit als een kapotte sensor beste jpauwels balen man maar waarom nog een d8nul ? en waarom niet meteen een d90? kan je ook video mee doen .. hoeveel clicks had ie?

jpauwels

Bericht door jpauwels » vr sep 26 2008 8:12 am

De D70 heeft iets van 6-7000 clicks, dat is natuurlijk helemaal niets.

Ik zat te denken aan de D80 omdat ik dan niet al te veel bij zou moeten leggen, de D90 kost momenteel al gauw het dubbele. De film functie op de D90 heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Tuurlijk is de D90 de betere camera zeker wat hoge iso's betreft. Of ik daar de dubbele prijs voor wil geven? dat weet ik niet.

Afwachten wat ze me vandaag te vertellen hebben.

Jurgen

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » vr sep 26 2008 8:28 am

succes met het onderhandelen.. ik hoop dat die van mij nog even doorgaat..

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”