Help!!! 16-85 nu al stuk??

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Evalien

Help!!! 16-85 nu al stuk??

Bericht door Evalien » wo sep 24 2008 12:41 pm

Hallo mensen,

Misschien kunnen enkelen nog herinneren dat ik voor mijn verjaardag de nikkor 16-85 vr heb gekregen.
Ik was laatst op vakantie in frankrijk, en zo halverwege de vakantie begon mijn lens raar te doen. Als ik de camera aanzet begint de lens te ratelen, en als ik door de lens kijk en de ontspanknop indruk dan gaat het beeldje heen en weer en rateld de lens ook, ik kan wel gewoon fotos maken, maar het is erg irritant en het baart me flink zorgen!! zo'n (voor mij dure lens) kan toch nu al niet stuk zijn. Het lijkt net of hij is gevallen, maar ik ben er juist zo voorzichtig mee, en hij is dus niet gevallen ofzo. Maar ik durf er niet mee heen, uit angst dat ze zeggen dat ik hem heb laten vallen en dat dat niet onder de garantie valt en dat ze niks voor me kunnen doen :P.. Misschien weten jullie hoe dit kan?

Alvast bedankt,

Groetjes Evalien

dennis1985

Bericht door dennis1985 » wo sep 24 2008 12:46 pm

Evalien,

Lukt het foto's makken niet meer zo makkelijk als voorheen? en dan vooral met af? Met mf lukt het wel gewoon?
Want ik heb dat ratelen ook gehad (weliswaar met een 55-200, maar toch) en ben hier wel mee terug naar de winkel gegaan. Lag aan de af van het objectief. Heb meteen een nieuwe gehad, want dit was gewoon een productiefout....

dus zo te lezen, altijd lastig zonder het gehoord te hebben, is het zoiets.

Evalien

Bericht door Evalien » wo sep 24 2008 12:49 pm

het maakt niet uit of ik hem op af of m heb staan, doet het bij allebei, maar het geeft hoop dat jij een nieuwe hebt gehad:D haha, bedankt voor je reaktie!

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo sep 24 2008 12:56 pm

Bang zijn voor een winkelier? Het moet gekker worden... En dan nog: nee heb je, ja kan je krijgen!

Zet de VR eens uit. is het dan weg?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Evalien

Bericht door Evalien » wo sep 24 2008 12:57 pm

Haha ik ben niet bang voor winkelier, ik ben bang voor slecht nieuws, met vr uit doet ie et ook

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » wo sep 24 2008 1:04 pm

Als ie gevallen zou zijn zou de winkelier dat makkelijk moeten kunnen aantonen, dan moet er toch ergens een flinke beschadiging op zitten. Als dat niet het geval, gewoon lekker terug gaan met dat objectief!

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Evalien

Bericht door Evalien » wo sep 24 2008 1:06 pm

Nee hij is nog zo goed als nieuw, geen krasje niks, ik ga vanmiddag maar even naar de winkel:)
bedankt!

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » wo sep 24 2008 1:08 pm

Succes!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

nieuwe

Bericht door George Fennes » wo sep 24 2008 1:17 pm

Evelien het lijkt er op dat het de AF is, maar inderdaad terug naar de winkelier en probeer een nieuwe te krijgen.
Anders zit weken en misschien wel maanden zonder.
Veel succes er mee.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Warner
Forumlid
Forumlid

Bericht door Warner » wo sep 24 2008 2:22 pm

Ik denk dat het je VR is. Ik heb dit probleem ook gehad met m'n 18-200.
Waarschijnlijk focust hij ook niet helemaal goed meer. Was binnen een week opgelost in Beverwijk, onder garantie.
Groet, W@rner

NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.

Gilbert1976

Bericht door Gilbert1976 » wo sep 24 2008 4:03 pm

en wat dacht je ervan om eventueel terug te vallen op je reisverzekering? Als hij is gevallen......stel.....dan is dat toch op vakantie gebeurd?

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » wo sep 24 2008 4:27 pm

Nee, dat is niet gebeurd, dat zegt ze net. Begrijp wel waar je naartoe wil, maar door dat soort acties betaal ik volgend jaar weer 5% meer premie.... :wink: EDIT: Als je het verder gaat doortrekken, kun je dus concluderen dat ik in dat geval betaal voor de productiefouten van Nikon. Moet niet gekker worden :-)
Laatst gewijzigd door noogle op wo sep 24 2008 5:43 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » wo sep 24 2008 5:37 pm

Helaas heeft noogle gelijk.

Evalien

Bericht door Evalien » wo sep 24 2008 5:40 pm

Nou ik heb hem teruggebracht, had hem bij digital street gekocht in beuningen, het was waarschijnlijk de autofocusmotor die niet goed was ingesteld ofzo iets.. duurt inderdaad 2 tot 6 weken voordat ik weer kan fotograferen:( hopelijk is het hierna weer goed! bedankt voor alle reakties jongens!

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » wo sep 24 2008 8:45 pm

Heb je nog een vervanger mee gekregen? 6 Weken zonder standaardlens is gewoon te veel!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”