D90 hete pixels?
Vanochtend ben ik teruggegaan naar de winkel waar ik het probleem heb uitgelegd. Ik mocht in principe de body omruilen. Echter heb ik de camera(s) wel getest door met hoge ISO (3200) een foto te maken met de lensdop er nog op. Het is een extreme test, maar bij drie D90 bodies tussen de 10 en 15 hot pixels.
Ter vergelijking ook de D300 in de winkel aan dezelfde test onderworpen en die had (op ISO 6400!) 1 hot pixel.
Op DPreview forum lees ik soortgelijke berichten. De winkel gaat nu contact opnemen met Nikon en ik wacht verder rustig af.
Ter vergelijking ook de D300 in de winkel aan dezelfde test onderworpen en die had (op ISO 6400!) 1 hot pixel.
Op DPreview forum lees ik soortgelijke berichten. De winkel gaat nu contact opnemen met Nikon en ik wacht verder rustig af.
klijnfotografie.com
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Wow, dat zijn nogal verschillen... Hebben ze dezelfde sensor? (D300 en D90)
Michael
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ja, die hebben dezelfde sensor. Ik heb nog nooit een dode pixel gezien bij mijn D300. Alleen levende... 

Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Je zou haast zeggen: so much voor de veelgeroemde QC van Nikon...JosK schreef:Vanochtend ben ik teruggegaan naar de winkel waar ik het probleem heb uitgelegd. Ik mocht in principe de body omruilen. Echter heb ik de camera(s) wel getest door met hoge ISO (3200) een foto te maken met de lensdop er nog op. Het is een extreme test, maar bij drie D90 bodies tussen de 10 en 15 hot pixels.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
daar zakt mijn broek van af
Dit valt mij erg tegen van Nikon.
3 Camera's nieuw en dan tussen de 10 en 15 dode pixels.
Ik zou zo'n camera niet moeten hoor.
Net zo lang zoeken totdat je er een heb zonder dode pixels.
Zou dit probleem zich ook bij Canon of Sony of Pentax voordoen?
Ga toch even nazoekwerk doen
Groetjes George
Ga toch even nazoekwerk doen

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Wie weet Warner, dat zou ik erg kwalijk vinden. Vooralsnog wacht ik op een antwoord van Nikon. Het is wel zo en dat onderstreep ik even, dat deze pixels niet zichtbaar zijn op lage iso waarden in normale composities. Tests zijn in 30 seconden op iso 3200 zonder NR. Maar ook dan hebben mijn D50 en de winkel's D300 er geen last van. Maar aangezien ik wel van plan ben om zeker op iso 1600 en misschien 3200 te schieten in het nachtleven, wil ik toch het zijne ervan weten.
Voor de geïnteresseerden: hier is het testbestand
Voor de geïnteresseerden: hier is het testbestand
klijnfotografie.com
- Jasiu
- Forumlid
- Contacteer:
JosK,
Ik ben laatst naar Polen op vac. Geweest en kwam terug met een kapotte
pixel.. terug naar de winkel (Camex ehv) viel buiten de garantie termijn en toch met alle lof voor de winkel gerepareerd.
Zonder bijkomende kosten en weet je... de camera (D40) doet het weer perfect.
Ik bedoel maar....
Gr. jasiu !!!
Ik ben laatst naar Polen op vac. Geweest en kwam terug met een kapotte

pixel.. terug naar de winkel (Camex ehv) viel buiten de garantie termijn en toch met alle lof voor de winkel gerepareerd.

Zonder bijkomende kosten en weet je... de camera (D40) doet het weer perfect.

Ik bedoel maar....
Gr. jasiu !!!
- JerryBig
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Van de zomer even naar Beverwijk geweest om dood pixeltje te laten verwijderen. Zo gepiept, alleen zo'n pokken end rijden
Overigens vind ik de dode pixel op de foto die hier getoond word wel errugg groot. Zijn dat er niet meer bij elkaar?
Maar eerlijkheid gebied te zeggen, dat het niet voor zou mogen komen, zeker niet bij een nieuw model als de D90. Toch een soort vlaggeschip in zijn klasse.

Overigens vind ik de dode pixel op de foto die hier getoond word wel errugg groot. Zijn dat er niet meer bij elkaar?
Maar eerlijkheid gebied te zeggen, dat het niet voor zou mogen komen, zeker niet bij een nieuw model als de D90. Toch een soort vlaggeschip in zijn klasse.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
- Cees
- Forumlid
Re: daar zakt mijn broek van af
Het heeft één voordeel, George: Je hoeft niet meer wakker te liggen om over een D90 te piekeren, gewoon niet doen! :mrgreen:George Fennes schreef:Dit valt mij erg tegen van Nikon.
Ga toch even nazoekwerk doen![]()
Groetjes George
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Bericht terug van dealer: "Het is bij Nikon bekend dat er pixels onder extreme omstandigheden aan het licht komen. De test met de lensdop erop en met lange sluitertijd is ook zo'n extreme omstandigheid dat sommige gevoeligere pixels zo hard werken dat ze opgloeien."
Daarop hetzelfde geprobeerd bij een half jaar oude D300 met 6000 kliks, hetzelfde verhaal. Wel een rotte pixel gevonden, maar ook een berg hete. Tjah, dan maar geen foto's op iso 3200 van 30 seconden
Ik neem zoals het is en ga lekker genieten van de D90!!
Daarop hetzelfde geprobeerd bij een half jaar oude D300 met 6000 kliks, hetzelfde verhaal. Wel een rotte pixel gevonden, maar ook een berg hete. Tjah, dan maar geen foto's op iso 3200 van 30 seconden

Ik neem zoals het is en ga lekker genieten van de D90!!
klijnfotografie.com
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Succes, en probeer wat moeilijk licht/schemer platen te maken, ik vond het in ieder geval vorige week heel mooi gaan.Ik neem zoals het is en ga lekker genieten van de D90!!
Ik gunde mezelf niet de tijd

JosK, ik ga zeker je postings volgen om zo je ervaringen te lezen.
Groetjes Eelco

http://500px.com/EelcoVandeKamp
- diskfac
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
dan zou het wel eens kunnen dat sensoren op dezelfde manier als geheugen chips en cpu's behandeld worden.noogle schreef:Wow, dat zijn nogal verschillen... Hebben ze dezelfde sensor? (D300 en D90)
Michael
In principe maken ze maar 1 wafer per generatie dus alles komt van dezelfde schijf.
Die uit de wafer-gezaagde chips die alle tests doorstaan gaan naar de topklanten en krijgen een hogere kloksnelheid.
Diegenen die net niet alle tests halen gaan hetzij met lagere kloksnelheid de deur uit of voor de OEM-klantjes
de rest gaat naar China voor onbekende merken en Medion-produkten. Die duiken dan later op als spotgoedkope usb's en dergelijke.
D3S